Teraz jest wtorek, 15 października 2019, 03:44

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Kompresja 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Kompresja
Mam starą kamere Sony CCD-TRV35 i kupiłem ostatnio kabelek Video Grabber. Wszystko by było ok gdyby nie to że 15 zek. filmu zajmuje mi ok 28 MB przy kompresji Dvix. Z tego wychodzi że godzinny film zajmuje 6 GB. Na tym forum pisze że może zajmować nawet 13 GB. I teraz nei śmiejcie się z mojego pytania bo jestem kompletnym laikiem w tych sprawach. Jak to jest że jak kupuje się filmy Dvix to na 700 MB mieści sięok 1,5 godziny filmu przy dość dobrej jakości ??

wtorek, 19 lipca 2005, 20:54
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Piszesz w dziale kompresja tytuł posta dajesz kompresja a nie wiesz co to jest kompresja

Skoro jesteś leniwy to ja poszukam za Ciebie...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_ ... rmatyka%29

edit. pewnie i tak nie skumasz to dam Ci przykład...
Jak będziesz w wannie się pluskał to weź do ręki gąbke i ją ściśnij to jest właśnie kompresja.

wtorek, 19 lipca 2005, 22:29
Nowy
Nowy

Post kompresja
dobra sorry ale ja jestem w tym kompletnie zielony

środa, 20 lipca 2005, 20:47
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Generalnie zasada jest taka, że zrzucamy video na dysk z jak najmniejszym współczynnikiem kompresji na jaki nas tylko stać. Chodzi o to aby na tym etapie uzyskać jak najlepszą jakość obrazu. Oczywiście zrzucamy w pełnym PAL. Proponuję do capturingu użyć kodek MJPEG. Co do oragramowania - nie wiem jakie się nada do twojego sprzętu - spróbuj z VirtualDubem. Na stronie http://www.divx.pl w artykułach znajdziesz opis konfiguracji VirtualDuba przy capturingu. Nigdy nie kompresuj w locie do divx itp. Capturing to pierwsza sprawa - chyba najłatwiejsza, ale i bardzo ważna. Jakość obrazu po zakodowaniu do divx zależy w największej mierze od obrazu źródłowego - zarówno tego na kasecie jak i uzyskanego po capturingu.