Teraz jest wtorek, 18 czerwca 2019, 15:03




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 kodek renderingu oraz kompresja w Adobe Premiere 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 2 lipca 2006, 10:41
Posty: 6
Lokalizacja: Krzyżowice
Post kodek renderingu oraz kompresja w Adobe Premiere
Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj pierwszy raz aczkolwiek o istnieniu tego miejsca wiem juz od dawien dawna. Tak sie tylko jakoś złożyło, że poprostu nie odwiedzałem tego miejsca. Ale w koncu kiedyś trzeba było zacząć, prawda?

Będę bardzo wdzięczny o nie krytykowanie czy też bicie mnie za zadane przezemnie pytanie. Otóż już wyjaśniam dlaczego. Dla mnie kompresja i w ogole to wszystko to czarna magia. Przeczytalem pare tutoriali, porad, nawet ksiażki co do kompresji ale jakoś nie potrafie tego pojąć, jak wszystko ustawić, żeby było cacy a zarazem zajmowało tyle ile ma zajmować w rzeczywistości. Trudne do uwierzenia ale naprawde tak jest, nie każdy sie zna na wszystkim.

Chciałbym zostać w przyszłości reżyserem filmowy. Narazie został mi jeszcze rok liceum, ale po liceum chciałbym już definitywnie podążać za moimi marzeniami. Film to dla mnie coś wielkiego, to sztuka. Można by rzec, że jest częścią mnie. Niestety, mieszkanie na wsi ma swoje wady i nie pozwala mi jak narazie rozijać skrzydeł w tym kierunku. Ale nie o tym chciałem rozmawiać. Pasjonuje mnie też animacja, grafika komputerowa ale z tym to podobnie jak z kompresją aczkolwiek juz niebo lepiej ;). Tomek Baginski to dla mnie wielki autorytet i welki artysta jesli chodzi o grafike 3D oraz animacje (zresztą chyba nie tylko dla mnie).

Wykorzystując to, że mam wakacje, chciałbym zrobić coś wielkiego. Wielkiego dla mnie, niekoniecznie dla innych. Chciałbym stworzyć film. Jako, że grafika 3D i jej animacja to też nie jest prosta sprawa, do tego celu chcę użyć gry sieciowej (MMORPG) jaką jest WORLD OF WARCRAFT (może niektórzy kojażą). Mam już ogólny zarys scenariusza. Zostaje mi znaleźć tylko ludzi chętnych do wzięcia udziału w projekcie.

Całość mniej wiecej bedzie wyglądać będzie tak, że gracze będą odgrywać role swoimi postaciami, którymi grają. Ja wykorzystując oczy (widok z pierwszej osoby) swojej postaci będę kręcił poszczególne sceny. Wszystko będzie zgrywane za pomocą FRAPS'a (może niektórzy kojażą) Wydaje mi sie, że ma obecnie najlepszą jakość zgrywanego obrazu (dziadostwo tylko troche zajmuje :/ ) Jeśli znają państwo jednak jakiś lepszy program niż FRAPS, to będę wdzieczny o polecenie.

Wszystko było by fajnie i pięknie gdyby nie kwestia dobrego ustawienia dosłownie wszystkiego. Film będę montował w Adobe Premiere 1.5 lub 2.0 ( w zależności od wiatru ;) ). I tutaj pojawiają sie problemu. Otóż nie wiem, jak ustawić projekt, aby render w nim był bardzo dobrej jakości, a potem odpowiednio w jakim kodeku zapisać juz finalny film?
Czy moze wszystko montować na renderze DV-PAL a potem dopiero zgrywać kompresujac np do DivX? Chciałbym, zeby jakość obrazu była naprawde bardzo dobra. Myślę, że całość filmu na pewno nie przekroczy 30 minut a jego rozdzielczość to mniej wiecej obraz taki jak wiekszosć standardowych filmów DivX, oczywisicie panorama. No własnie tylko kolejny problem jest taki jak odpowiednio ustawić PIXEL ASPECT RATIO?. Film wiadomo ma być przeznaczony do oglądania na komputerze, wiec z tego co sie orientuję, trzeba też zachować odpowiednie zasady.

Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś z Państwa a wiem, że wypowiadają sie tutaj naprawde profesionalisći, pomogli mi rozwiazać moje problemy. Było by fajnie gdybym od ktoregoś z forumowiczów, znajacego sie na rzeczy otrzymał nr GG. W tedy w razie pojawienia sie problemu nie zaśmiecałbym tutaj forum a czasem nawet się błaźnił, tylko poprostu zapytał.

Jeszcze raz bardzo przepraszam, ale to dla mnie bardzo ważne stworzyć coś nietypowego a zarazem twórczego. Chciałbym, zrealizować swój projekt najlepiej jak potrafie. Drugą rzeczą jaką za która chce przeprosić, to nie bardzo wiedziałem, w jaki dział włożyć ów temat. No bo w sumie tyczy sie oprogramowania ale także i kompresji. Jeśli admin zdecyduje, że temat należy do innej kategorii to bede wdzieczny o odpwoiednie jego umiejscowienie.

Pozdrawiam Serdecznie
Michał [quong]

P.S Przepraszam za orty!

_________________
http://miloscsmutekzal.prv.pl
"Większość naszych błędów jest bardziej wybaczalna niż środki, którymi staramy się je ukryć."


niedziela, 2 lipca 2006, 12:34
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 10 lutego 2006, 19:36
Posty: 660
Lokalizacja: WR
Post 
render do DV PAL, pozniej Xvid w AutoGK


niedziela, 2 lipca 2006, 13:25
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3273
Post 
pozwolę się nie zgodzić.
kompresje to metody stratne. polegają na usuwania pewnych informacji najmniej dostrzegalnych dla oka. algorytmy niestety nie są inteligentne a projektowane są z reguły dla "obrazów naturalnych". obrazy komputerowe wymagają nieco innego podejścia. żeby uzmysłowić o co mi chodzi obejrzyjcie jakiś render po kompresji jpeg z bliska. pojawiają się komary i artefakty. dv pal nie dość, że bazuje na algorytmach jpeg to jeszcze pracuje w interlace. na dodatek kompresja jest wewnątrzobrazowa i o stałym ratio, co powoduje, że w powiększeniu nawet naturalne obrazy wyglądają kiepsko.
do czego dążę:
po pierwsze unikać wielokrotnej kompresji!
po drugie obrabiać obraz natywnie, czyli w tych samych parametrach, dzięki czemu nie skalujemy, nie rekompresujemy, nie zmieniamy fps. a więc ustawienia projektu w premiere i zrzucanego filmu niech będą takie same!
po trzecie najlepiej wykonywać render od razu w kodeku docelowym i w nim np. ustawiać obcięcie góry i dołu w celu osiągnięcia panoramy. musisz oczywiście pamiętać o tym podczas montażu, żeby ci głów nie poobcinało ;)
przy kompresowaniu divx postaraj się o odpowiednie tablice kwantyzacji (musisz się zorientować o czym mówię gdzieś w necie, bo to spory temat), które dobrze ci skompresują materiał komputerowy. są one nieco inne niż dla obrazów naturalnych i dzięki tym ustawieniom możesz uzyskać często znacznie lepszy efekt.
nie przesadzaj z bitratem bo ten kodek był projektowany dla niedużych przepływności i nadmierne zwiększanie go czasem nie poprawia wcale efektu.
spróbuj też kodeka h264. daje on znacznie lepsze rezultaty. fraps ma własne metody kompresji przystosowane do obrazów sztucznych i w sumie trzebaby przetestować jak sprawuje się przy konwersji na inne formaty. masz możliwość wykazać się i przedstawić wyniki ;)

temat jest strasznie szeroki, ale mam nadzieję, że skierowałem cię trochę we właściwą stronę. poszukaj sobie opracowań tych zagadnień, zapewniam, że jest tego mnóstwo.

daleka droga przed tobą, ale zapewniam, że interesująca. witamy w magicznym świecie cyfrowego obrazu i dźwięku :mrgreen:

pozdrawiam

_________________
Obrazek


niedziela, 2 lipca 2006, 15:11
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
spróbuj Quick Time Animation

pozdrawiam


niedziela, 2 lipca 2006, 22:57
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL