Teraz jest niedziela, 16 czerwca 2019, 07:27

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Kilka ważnych pytań 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Kilka ważnych pytań
Zgrałem filmy z kamery (Pan NV-GS37) na dysk twardy programem z dolączonej płyty (SweetMovieLife) przy pomocy kabla fw. Zgrane filmy duża zajmują (15 minut - 3gb) i mają słaba jakość, na całym ekranie są niezbyt wyraźne. Moje pytania są następujące:
1. Czym zmniejszyc rozmiar filmu, tak aby mieścił się na płyte dvd
2. Jakiego programu uzyć do poprawienia jakości i wyostrzenia obrazu
3. Jaki program jest najlepszy do obróbki filmów(chodzi mi o dodanie efektóe, filtrów, podkładu muzycznego itd.)
Licze na konkretne odpowiedzi, jestem zupełnie zielony w tym temacie bo nie dawno kupiłem kamere i dopiero zaczynam sie bawić. Bardzo bym prosił kogoś kumatego aby w miare możliwości wyjaśnił mi wszystko krok po kroku. Z góry dziękuję za pomoc. Maciek

piątek, 11 sierpnia 2006, 18:45
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Qrcze, chłopie weź poczytaj trochę to forum, to się wszystkiego dowiesz. Zgrane filmy musza mieć taką długość, bo godzina filmu w DV avi zajmuje ok. 13 GB. Ta niby słaba jakość wynika z przeplotu. Programu użyj takiego, abyś skumał dobrze jak on działa. Nie ma najlepszych programów, są tylko te, które najlepiej opanujesz. Powodzenia! :mrgreen:

piątek, 11 sierpnia 2006, 23:20
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

1) Jeżeli zgrywasz filmy z kamerki cyfrowej powyżej wspomnianych 15minut to koniecznie dyski muszisz mieć sformatowane pod NTFS.
2) Po drugie na tąsmach używana jest kompresja DV lub miniDV i przy przeżucaniu informacji z kamery na komputer jest najlepeij jest to robić właśnie w AVI(DV). A najlepiej dlatego że posiada on najlepsża możliwą jakośc do uzyskania z kamerki ceyfrowej miniDV, oraz najlepiej nadaje się do dalszego montażu. 1h=13GB