Teraz jest środa, 19 czerwca 2019, 03:08

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 kompresja z mini dv.. ważne.. proszę o pomoc 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post kompresja z mini dv.. ważne.. proszę o pomoc
Witam.. materiał z kamery zgrywam bez problemu na kompa, tylko wiadomo że zajmuje strasznie dużo miejsca.. chciałbym to skonwertować, tak żeby zajmowało maxymalnie 700 mega.. próbowałem używać virtualduba, gordona knota, uleada.. ale niczym sobie nie radzę.. obraz strasznie traci na jakości a jak jest juz ok, to nie odtwarza potem tych plików moje kino domowe.. jestem totalnie zielony jezeli chodzi o komputery.. mógłby mi ktoś jasno wytłumaczyć jakim programem moge to zrobić i jak ustawic opcje w tym programie.. z góry dziekuję! :)

poniedziałek, 3 listopada 2008, 16:59
Moderator
Moderator

Post Re: kompresja z mini dv.. ważne.. proszę o pomoc
Pojemnośc płytki DVD to przeszło 4,5 GB. Gdy użyjesz klasycznego DVD to wyjdzie lekko ponad godzinę filmu w dobrej jakości, lub na przykład dwie w złej. (Zależy od bitrate). Żeby było jeszcze mniej to musisz zakodowac film kodekiem bardziej efektywnym niż mpeg2. Na przykład opartym o mpeg4 kodekiem Divx. Niektóre odtwarzacze czytają Divxy. Tylko nie wiem po co przy tak niskich cenach płytek kompresować film aż tak bardzo?
PS Klasycznie to się robiło zawsze tak: Przechwyt z kamery w DV, montaż, a potem tworzenie DVD (mpeg2 o bitrate około 8000).

poniedziałek, 3 listopada 2008, 17:23
Nowy
Nowy

wielkie dzięki :) a mógłbyś mi jeszcze tylko powiedzieć jakim programem to najlepiej zmontować i stworzyć potem z tego dvd?

poniedziałek, 3 listopada 2008, 18:32
Moderator
Moderator

Jest tego trochę. najpopularniejsze w Polsce są (w kolejności alfabetycznej):
Adobe Premiere Elements (najlepiej z Photoshop Elements) - najmniej go znam, ale chwalony.
Pinnacle Studio - łatwy do nauczenia się, ładny obraz w wersji 12, ale nie bardzo stabilny program i ma niestety dużo płatnych dodatków.