Teraz jest poniedziałek, 24 czerwca 2019, 16:20

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 Jasność i kompresja filmu. 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Jasność i kompresja filmu.
Witam serdecznie,
jestem laikiem w temacie, więc pytanie może okazać się nieprofesjonalne, ale sam raczej do tego nie dojdę.

Mam kamerkę SD Sony SR37 (z dyskiem twardym), ogólnie sprawuje się bardzo fajnie i jestem z niej zadowolony, ale mam problem jeśli chodzi o montaż filmów.

Przede wszystkim jasność filmu. To rzecz, która spędza mi sen z powiek. Na kamerze oraz na laptopach i wszystkich, innych monitorach LCD film wygląda tak, jak wyglądać powinien - jasność ok, wszystko widać. Jednak na monitorach CRT, na pełnej jasności - film jest ciemny i bardzo mocno różni się od tego, widzianego na ekranie kamerki i laptopów. Mógłbym nie przejmować się tym, że na CRT wygląda tak, a nie inaczej, bo mało osób używa już takich monitorków, ale w końcu inne filmy wyglądają i na CRT i na LCD normalnie - praktycznie identycznie, więc w czym tkwi problem?

Zmieniałem już jasność, kontrast oraz gammę, ale na dwóch monitorach film różni się bardzo mocno. W czym leży problem i jak można temu zaradzić? Jakimi ustawieniami?

Kolejna kwestia jest taka, że używam Ulead Video Studio, w którym przy eksportowaniu projektu do pliku video - nie mogę uzyskać pożądanego efektu tj. tej samej jakości, co film wejściowy. Format PAL DVD 16:9 daje zbliżoną jakość, ale to wciąż nie to. W jaki sposób dobrać najlepiej format zapisu i jakimi opcjami się kierować?

Pozdrawiam,
AM

czwartek, 10 grudnia 2009, 17:10
Moderator
Moderator

Post Re: Jasność i kompresja filmu.
Witamy na forum.