Teraz jest wtorek, 18 czerwca 2019, 02:58




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 17 czerwca 2009, 12:23
Posty: 244
Post AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Witam kolegów i koleżanki mam mały dylemat co do plików wyjściowych z tych formatów kompresji.

Pracując z plikami w zapisanych w kodekach jak w temacie 9 każdy projekt osobno), nakładając w postprodukcji filtry przejścia itp. i zapisując w jakimś tam codeku, takim samym dla wszystkich plików wejściowych to wynik jakościowy będzie taki sam czy któryś kodek z w/w jest obarczony mniejszą kompresją, wiadomo że praca z plikami AVCHD potrzebuje leprzego sprzętu wiec kompresja jest bardzo głęboka w porównaniu z innymi wymienionymi.
Jeśli plik wejściowy będzie miał mniejszą kompresję to wynik będzie obarczony mniejszym błędem, tak ja to rozumiem.

Jak to faktycznie jest przy pracy AVCHD i ponownym kodowaniu.


wtorek, 29 listopada 2011, 20:54
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Ale o co Ty pytasz? Co będziesz robił z gotowym video, jak oglądał(na czym)?
Co MediaInfo mówi o Twoich plikach źródłowych, bo coś mi się wydaje że pytasz o coś dla Ciebie zupełnie nie istotnego.

_________________
Obrazek


wtorek, 29 listopada 2011, 22:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 lipca 2007, 17:13
Posty: 1068
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Faktycznie jakieś takie dziwne to pytanie :? Uogólniając:
AVCHD - większa kompresja, mniejszy plik, cięższa edycja
MPEG-2 - mniejsza kompresja, większy plik, lżejsza edycja
W jednym i drugim przypadku za jakość będzie odpowiadał bitrate. Im wyższy tym lepszy. W moim odczuciu kodek MPEG-2 osiągnął już kres swoich możliwości i jeżeli chodzi o stosunek kompresji do jakości AVCHD bije go o parę długości.


wtorek, 29 listopada 2011, 23:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 17 czerwca 2009, 12:23
Posty: 244
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Nie zrozumieliście mnie.
Chodzi mi o to że podczas edycji i exportu, dochodzi do ponownej dekompresji i kompresji i czy tu aby nie ma różnicy w ponownie skompresowanym materiale.


środa, 30 listopada 2011, 00:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
_Fenix_ napisał(a):
podczas edycji i exportu, dochodzi do ponownej dekompresji

Nic takiego nie ma miejsca, chyba że sam o tym zdecydujesz. Dla tego pytam:
robertnik napisał(a):
Co będziesz robił

Bo wiesz że coś dzwoni, ale w jakim kościele...
Napisz
robertnik napisał(a):
Co MediaInfo mówi o Twoich plikach źródłowych

Jak masz ustawiony projekt i co chcesz z nim robić(np dodawanie efektów specjalnych w zewnętrznym programie) i najważniejsze co ma być gotowym plikiem(BD, DVD, stream w vimeo...)

_________________
Obrazek


środa, 30 listopada 2011, 00:45
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 23 stycznia 2006, 15:20
Posty: 2031
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
robertnik napisał(a):
_Fenix_ napisał(a):
podczas edycji i exportu, dochodzi do ponownej dekompresji

Nic takiego nie ma miejsca, chyba że sam o tym zdecydujesz.

Czy Fenix napisał na jakim sofcie pracuje? Większość programów rekompresuje przy eksporcie.
_Fenix_ napisał(a):
Nie zrozumieliście mnie.
Chodzi mi o to że podczas edycji i exportu, dochodzi do ponownej dekompresji i kompresji i czy tu aby nie ma różnicy w ponownie skompresowanym materiale.

Każdy materiał stratnie skompresowany straci na jakości po poddaniu go ponownej stratnej kompresji.


środa, 30 listopada 2011, 02:52
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1662
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
mstmst napisał(a):
Faktycznie jakieś takie dziwne to pytanie :? Uogólniając:
AVCHD - większa kompresja, mniejszy plik, cięższa edycja
MPEG-2 - mniejsza kompresja, większy plik, lżejsza edycja
W jednym i drugim przypadku za jakość będzie odpowiadał bitrate. Im wyższy tym lepszy. W moim odczuciu kodek MPEG-2 osiągnął już kres swoich możliwości i jeżeli chodzi o stosunek kompresji do jakości AVCHD bije go o parę długości.

Wrzucę moje "5 groszy" w aspekcie porównania kamer w aspekcie kodeków i bitrate gdyż ten temat mnie w chwili obecnej interesuje:
Canon XF-100 kodek MPEG-2 max 50Mb/s 4:2:2
Sony NX 70 AVCHD max 28Mb/s 4:2:0
Łatwiejszy montaż jest w MPEG-2 lecz na średniej mocy kompie z Premiere CS 5.5 nie ma żadnych problemów.
Podczas montażu może zajść konieczność edycji np. kolorów i tu pewnie 4:2:2 teoretycznie powinien dać większe możliwości, choć nie wiem czy na tyle istotne aby poważnie mówić o dużej korzyści (chyba że materiał jest totalnie spiepszony).
Po montażu i authoringu przychodzi moment kiedy ustawiamy parametry renderowania na płytę Blu-ray. Jeśli zależy nam na czasie to wybieramy kodek MPEG-2 i bitrate - u mnie domyślny maksymalny jest 20Mb/s, mogę ustawić oczywiście więcej np. 25 Mb/s ale napewno nie 50Mb/s.
Jeśli stawiamy na maksymalną jakość wybieramy AVCHD.
W obu przypadkach na tym etapie możemy już zapomnieć o 4:2:2 z materiału Canon XF-100.

A teraz różnice w eksploatacji:
Canon XF-100 wymaga kart które obsłużą 50Mb/s a więc CF 32GB o specyfikacji 60Mb/s - cena jednej karty SanDisc około 650zł. Przy tak dużym transferze bałbym się nagrywać na jedną kartę bez backupu, na szczęście ta kamera umożliwia nagrywanie na dwie karty równocześnie. Ile można nagrać na 32GB ? około 100 minut. To za mało jak na ślub i wesele - trzeba więc zaopatrzyć się w 4 karty CF 32GB 60Mb/s - wówczas możemy nagrywać około 3 godz 20 minut z backupem (nie jest to zbyt wiele - żadna rewelacja - trzeba uważać aby się zmieścić w czasie na długim weselu) - koszt samych kart około 2500 - 2600zł.
Sony NX 70 ma wewnętrzną pamięć flash na której w najlepszej jakości można nagrać około 8,5 godzin filmu.
Czy warto więc "podniecać się" bitratem 50Mb/s 4:2:2 - w moim przekonaniu nie.
Oczywiście o możliwościach kamery nie decyduje jedynie kodek, są przecież inne bardzo ważne elementy jak optyka, możliwości kontroli nad obrazem podczas filmowania, ergonomia, jakość obrazka czyli to "coś" co nas przekonuje do danego modelu kamery.
I stąd się biorą dylematy co wybrac :wink:

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 30 listopada 2011, 09:48
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 17 czerwca 2009, 12:23
Posty: 244
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Star - bardzo fajni mi to wyjaśniłeś i przekonałeś mnie że nie ma co się podniecać tymi 50Mbit i 4:2:2 bo to dla na s nie jest tak potrzebne jak jakość optyki i tu mam dylemat wiem że Canon to moim zdaniem nr. 1, inni mogą się nie zgadzać, ale wiem że oni robią to sami dla własnego sprzętu i mają to dopracowane, z innych moich postów można wyczytać że jestem zniesmaczony porównaniem jakości szczegółów z obiektywu CANON L i Leica ( Panasonica).
Teraz tylko jest jeszcze jeden problem nie ma kamery w rozsądnej cenie ze stajni canon co by miał zapis na karty AVCHD i można było funkcjonalnie porównać z nowymi produktami Panasonic i Sony ( sony nie miałem i nie wiem jak by wypadła w moich oczach).

Ale chyba muszę sprzedać mojego XH-A! aby nie podchodzić więcej do testowania i zastanawiania się dlaczego sprzęt sprzed 5 lat wypada jakościowo lepiej pod kątem szczegółów na obrazku, myślałem że to codec coś zmienia ale wychodzi na to że AVCHD lest o wiele leprze niż HDV.

Szkoda że jak do tej pory nikt z posiadaczy XH-A1 nie wypowiadał się co do jakoś .


środa, 30 listopada 2011, 12:34
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1662
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Jeśli chcesz wymienić kamerę kupując nową, to zdecydowanie powinieneś ją osobiście sprawdzić. Ja poprosiłem kolegę z forum o udostępnienie oryginalnych plików z Sony NX70 z ciemnej sali i muszę powiedzieć, że byłem pod dużym wrażeniem - obraz super, dobrze odwzorowane szczegóły, duża głębia koloru i bez ziarna (obraz oceniałem nie z monitora tylko z blu-raya na telewizorze LED Plus 47''). Miałem tam też pliki z XF100 ale bez sensu - ujęcie dzienne ze statywu a w kadrze korony drzew - trudno się do tego odnieść. Jak dobrze pójdzie to dzisiaj będę miał w ręce NX70 i Canon XF100 - porównam i nagram co nieco. Też mam kamerę HDV i chciałbym wymienić na coś sensownego.
Co do Panasonic SG-AC130/160 to mają max bitrate mniejszy od Sony NX70. Mają również ZOOM optyczny o bardzo dużym zakresie - chyba do 25x no ale coś za coś. Rodzi się pytanie, czy przy tak dużej rozpiętości ZOOMA zapewniona jest super ostrość obrazu w całej rozpiętości ogniskowych ? Dlaczego profesjonalni fotografowie skoro mają dostęone obiektywy zmiennoogniskowe o dużej rozpiętości ogniskowych jeśli tylko mogą wybierają obiektywy stałoogniskowe lub z małym zakresem ogniskowych ? Z tego co wiem, to naprawdę dobre i jasne obiektywy foto z dużym ZOOM-em kosztują dużo więcej niż kamera Panasonic SG-AC 160 :wink:

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


Ostatnio edytowano środa, 30 listopada 2011, 13:14 przez Star, łącznie edytowano 1 raz

środa, 30 listopada 2011, 12:56
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 23 stycznia 2006, 15:20
Posty: 2031
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Star napisał(a):
Canon XF-100 wymaga kart które obsłużą 50Mb/s a więc CF 32GB o specyfikacji 60Mb/s - cena jednej karty SanDisc około 650zł.

MB/s to nie to samo co Mb/s :!: Karta ma zapis 60 MB/s, a kamera ma 50 Mb/s, czyli ledwie 6,25 MB/s, więc każda współczesna karta CF nadaje się do tej kamery.


środa, 30 listopada 2011, 13:00
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1662
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Pinto napisał(a):
Star napisał(a):
Canon XF-100 wymaga kart które obsłużą 50Mb/s a więc CF 32GB o specyfikacji 60Mb/s - cena jednej karty SanDisc około 650zł.

MB/s to nie to samo co Mb/s :!: Karta ma zapis 60 MB/s, a kamera ma 50 Mb/s, czyli ledwie 6,25 MB/s, więc każda współczesna karta CF nadaje się do tej kamery.

Wiem że to nie to samo MB/s a Mb/s, ale nie wdając się w akademicką dyskusję wystarczy wejść na stronę Canon i sprawdzić jakie karty CF są dedykowane (przetestowane) dla Canona XF-100.
Wymieniono tam Sandisc Extreme oraz Sandisc Extreme Pro.

http://www.canon.pl/Support/Consumer_Pr ... 1&type=faq

A teraz ceny tych kart na Nokaut.pl:
Sandisc Extreme 32GB od 520 do 560zł
Sandisc Extreme Pro 32GB od 797zł

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 30 listopada 2011, 13:31
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
http://allegro.pl/tylko-tu-compact-flas ... 89842.html

takie moga byc ?


środa, 30 listopada 2011, 16:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1662
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Cena bardzo korzystna, czy to aby nie jest podróbka ?
Opis przekonujący, chyba są OK :wink:

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 30 listopada 2011, 17:53
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 17 czerwca 2009, 12:23
Posty: 244
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Star napisał(a):
Mają również ZOOM optyczny o bardzo dużym zakresie - chyba do 25x no ale coś za coś. Rodzi się pytanie, czy przy tak dużej rozpiętości ZOOMA zapewniona jest super ostrość obrazu w całej rozpiętości ogniskowych ? Dlaczego profesjonalni fotografowie skoro mają dostęone obiektywy zmiennoogniskowe o dużej rozpiętości ogniskowych jeśli tylko mogą wybierają obiektywy stałoogniskowe lub z małym zakresem ogniskowych ? Z tego co wiem, to naprawdę dobre i jasne obiektywy foto z dużym ZOOM-em kosztują dużo więcej niż kamera Panasonic SG-AC 160 :wink:


Tak, masz zupełną rację, tylko dlaczego Panas wpi...ł taki ZOOM jak i tak w naszej produkcji użyjesz max 18x i to i tak rzadko, bardziej potrzebny jest szeroki kąt a nie luneta !!!!
Ja ziołem Panasia ze względu na szeroki kat a nie na ZOOMa


czwartek, 1 grudnia 2011, 12:13
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: niedziela, 6 marca 2011, 14:50
Posty: 98
Post Re: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps
Temat: AVCHD - MPEG-2 4:2:2 50Mbps - MPEG-2 4:2:0 25Mbps

Degenerado napisał(a):
http://allegro.pl/tylko-tu-compact-flash-extreme-32gb-promocja-i1942889842.html

takie moga byc ?


Witam
NIE NIE Te nie mogą być, szkoda czasu
Przetestowałem u tego sprzedacy dwie. Pierwsze kupiłem jedną sprawiała kłopoty przy 50Mb/s przepełniał się bufor w kamerze w rezultacie kamera po 5min stawała opróźniała go i można było kręcić dalej ale w tym czasie mamy wyrwę. Ale to nie wszystko, po zainicjowaniu w kamerze karta nie była widoczna w komputerze (w dwóch) i nie dało się jej już sformatowac w kompie. Sprzedawca ucziwy pierwsze wymienił kartę ale z drugą było to samo no i oddał kasę tylko trwało to ze dwa miechy. Można sprawdzić mój nick na Allegro to Arkus2. Co ciekawe mam identyczną kupioną w sklepie i z tą nie mam problemów, Mam jeszcze PROTEC 233 ale jak jej używam to przy 50Mb/s też zapełnia się bufor. Przy niższych transmisjach wszystko jest ok. Z tego wniosek, że karta musi być 60MB/s dobra.
Na kracie 32GB mieści sie 81min, można zejść do 35Mb/s zmieścimy w tedy 115min można jeszcze schodzić do 25Mb/s ale pozstańmy przy rozdzielczości 1920x1080.

Co do próbkowania kolorów zrobiłem taki test nagrałem to samo przy szybkości 50Mb/s (CBR 4:2:2) i 35Mb/s (VBR 4:2:0) rozdzielczośc 1920x1080 . Potem zrenderowałęm to w SV i nagrałem Pinnaclu efekt. Film nagrany przy 50Mb/s miał ładniesze kolory i kontrasty o jakieś 10-15% żona to potwierdziła. Właśnie szukałem kogoś kto mógłby to również potwierdzić i natknąłem sie na tę dysksję. Nie wiem właśnie, czy kupić jeszcze jedną kartę czy schodzić z szybkościa transmisji. Test musze jeszcze powtórzyć ale pogoda za oknem jest taka a nie inna a chodzi o kolory, chyba, że wybiorę sie do jakiejś galerii. Pisanie, że kamera Sony gdzieś coś nagrała i było ładne to za mało bo trzeba by było nagrywać w tym samym czasie, to samo dwiema kamerami a potem razem zrenderować. W tedy okaże się, która kamera ma lepsze kolory, mniejsze szumy itp.
Ale w kamerze jeszcze są ważne inne rzeczy np ergonomia, rozmieszczenie włączników a to w canonie nie jest najlepiej pomślane, czy chociażby 10x zoom wg mnie zbyt mały ale za to ma szeroki kąt.


Ostatnio edytowano piątek, 2 grudnia 2011, 22:08 przez Arkus, łącznie edytowano 1 raz

piątek, 2 grudnia 2011, 22:04
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL