Teraz jest niedziela, 21 lipca 2019, 02:41




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
 Prośba o wytłumaczenie 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 17:48
Posty: 16
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Następne fakty. Cała umowa bez danych osobowych. Umowa jest bardzo ogólnikowa, bo tak jak pisałem wcześniej, facet zdawał się kompetentny.

Kwota jaką zapłaciliśmy 1900 film + 900 zdjęcia (zdjecia była zniżka ze względu ze bierzemy razem foto+film). Miesiąc po ślubie braliśmy dodatkowego fotografa, bo te które dostaliśmy to szkoda gadać. Zrobione na parkingu na tle samochodów, wyleniałej, żółtej trawy, banerów reklamowych firm.

Męczę kamerzystę od tygodnia mailami, sms, dzwonię, ale w ogóle nie odpisuje i nie odbiera.

P.S. dopisek na samym dole to dopisek mojej mamy. Cena byłą na początku wyższa, ale nie mogliśmy się dogadać co do intro nazwanego 4 pory roku i obniżył cenę jak z tego zrezygnowaliśmy.


Załączniki:
Komentarz: Umowa
DSC08427.JPG
DSC08427.JPG [ 1.88 | Przeglądane 227 razy ]
piątek, 15 lutego 2013, 08:40
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 5 maja 2005, 09:13
Posty: 637
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
typowy przykład kameruna, dzięki któremu krążą o filmowcach takie a nie inne opinie :evil: Nic dziwnego, że młode pary często wolą wynająć tylko fotografa z wyższej półki....

jeśli chodzi o umowę, to ja interpretuję to tak, że: nagranie w jakości HD i Wy dostaniecie 3 zestawy DVD oraz 1 BR.... nie dzwoń, jedź do niego!


piątek, 15 lutego 2013, 09:23
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 18:08
Posty: 594
Lokalizacja: woj. Śląskie
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
A czy Gość prowadzi działalność? Jeśli masz NIP na pieczątce to sprawdź na firma.gov.pl , czy otrzymaliście rachunek lub fakturę albo paragon po zapłaceniu?
Jeśli nie to proponuję się zwrócić o pomoc do US.

_________________
Canon C100 mk2, Canon 5D mk4, PANASONIC AG-AC90EJ,


piątek, 15 lutego 2013, 10:48
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Dostarcz mu pismo, z żądaniem dostarczenia wersji HD w ciągu 14 dni. Napisz że jeśli tego nie uczyni kierujesz sprawę do Powiatowego Rzecznika Konsumentów.


piątek, 15 lutego 2013, 11:14
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 30 grudnia 2006, 23:47
Posty: 812
Lokalizacja: Łódzkie
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Tak jak napisali koledzy powyżej. Nie dzwoń pojedź osobiście. Trochę dziwne praktyki tego pana najpierw zaliczka potem przed imprezą druga zaliczka ( 50% wartości dzieła) pierwszy raz widzę coś takiego. Przedstaw jasno o co ci chodzi, że ustalałeś dodatkową kopię wesela w standardzie HD i oczekujesz wywiązania się z umowy.Zapytaj w czym tkwi problem i dlaczego nie dostałeś HD może facet nie umie tego zrobić może nie ma odpowiedniego sprzętu do wypalenia i zmontowania hd. Nagranie w HD ma trwać tyle co w SD i zawierać ten sam materiał wizualny ma być zapisane na krążkach BR. Nie daj sobie wciskać ciemnoty, że niby dostałeś HD na DVD. Popełniłeś kilka błędów ale jeden najważniejszy: "KLIENT MA ZAWSZE RACJĘ DO MOMENTU ZAPŁATY GDY TO ON JESZCZE TRZYMA KASĘ GDY ZAPŁACI TO JUŻ TEJ RACJI NIE MA" Przed odbiorem dałeś mu za dużo kasy, a stanowczo powinieneś reagować podczas rozliczania się ostatecznego nie płacąc i nie odbierając dzieła. Wg mnie z tej "Umowy" wynika, że masz dostać nagranie w HD w jednym komplecie składającym się z 3 płyt BR. I to od niego egzekwuj. Poinformuj, że zgłosisz fakt do Rzecznika Konsumentów, no i że skonsultujesz się w US. Zarządaj aby nie usuwał surowego materiału do momentu wyjaśnienia sprawy.
Tak jak napisał DIGITAL tacy ludzie rzutują negatywną opinią na pozostałych filmowców :twisted: , choć jak pisałeś marny z niego i fotograf
:wink:

_________________
Jeśli potrafisz sobie coś wyobrazić, potrafisz to też osiągnąć.


piątek, 15 lutego 2013, 12:33
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 5 maja 2005, 09:13
Posty: 637
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
z drugiej strony popatrzyłem jeszcze raz na tą umowę i w miejscach gdzie podana była pierwotna kwota za usługi czyli 2400 za wideo i 1100 za foto, potem to zmieniliście na 1900 i 900, że niby rabat za wzięcie full opcji. Może tu tkwi problem, wykonawca usługi dał Ci rabat, ale może nie dotyczył już jakości HD :? Jeśli tak, to masz jeszcze szanse, bo nie nanieśliście zmian i nie było parafek tam gdzie podany jest format i ilości 8)


piątek, 15 lutego 2013, 13:28
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 9 listopada 2005, 19:46
Posty: 419
Lokalizacja: ireland
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Umowa z 2010r,
Jak długo trwał montaż ? Kiedy odebrałeś płytki?

_________________
adobe production cs4 , cs5.5, cs6 http://www.diga.ie


piątek, 15 lutego 2013, 13:54
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 17:48
Posty: 16
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Umowa podpisana w 2010. Wesele było 30. 06. 2012, a film otrzymaliśmy w okolicach 15 stycznia 2013 roku (6,5 miesiaca czekania).
Pieniążki dali mu rodzice w dzień poprawin. My już wtedy dawno byliśmy na podróży poślubnej.
Obniżka dotyczyła tylko i wyłącznie rezygnacji z 4 pór roku (intro do filmu). Co do jakości nie było nigdy mowy ze ma być gorsza, bo chcieliśmy zawsze w HD.


piątek, 15 lutego 2013, 14:30
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 26 września 2010, 20:20
Posty: 27
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
bugmenot(0) napisał(a):
(6,5 miesiaca czekania).

No to tylko pogratulować wyboru takiego "miszcza"
Choć też znam takiego jednego cwaniaka,łapie zlecenia gdzie się da-liczy się tylko ilość,a terminy odbioru ma do roku czasu-chore to wszystko :lol:

_________________
Z kim przystajesz takim się stajesz.


piątek, 15 lutego 2013, 14:41
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 17:48
Posty: 16
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Dzwoniłem do niego. W ogóle nie chce rozmawiać, rzucił słuchawką. Na spotkanie w biurze ciężko, bo mieszkamy daleko od rodzinnych stron.
Nie pozostaje nic innego jak Rzecznik praw.
Chciałem tego uniknąć, no ale niestety...


piątek, 15 lutego 2013, 14:46
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 19 sierpnia 2008, 23:38
Posty: 159
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Tanie mięso psy jedzą.
Nie specjalnie się dziwię że jest jak jest.
Nikt z nas nie był przy rozmowach a cała usługa
i tak już tania, była standartowo wyceniona o 700,-PLN drożej.
Wywalczyliście 18% rabat na prace w dniu wesela i poprawin
(2 dni zdjęć) z dodatkowymi życzeniami typu druga kamera.
Wykonawca nie jest zadowolony z zapłaty a wy z usługi
i z tego rodzi się konflikt bo wy (w ogóle klienci) chcecie
coraz więcej dostać płacąc coraz mniej a tak się nie da.
Chytry dwa razy traci, połaszczyliście się na cenę i teraz
zbieracie tego owoce. Jakieś dopiski typu 1BR niczego nie
wnoszą do całości sprawy.
Zlecenie zostało przyjęte z wyceną poniżej racjonalnej stawki
i dobrze bo następni może zrozumieją że aby otrzymać spodziewany
efekt usługa musi być właściwie opłacona jak w każdej innej dziedzinie.
Macie tanio i adekwatnie do ceny i dobrze wam tak.
Zaproponujcie może że zapłacicie tyle co inni czyli o te 700
zł więcej a może wtedy czarodziejsko pojawi sie upragnione HD.


piątek, 15 lutego 2013, 15:27
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2010, 17:48
Posty: 16
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Druga kamera- Niby była zaznaczona, ale na filmie tego nigdzie nie widać.

Rabat - sprawa była ustalana 3 miesiące przed weselem, poszliśmy do niego, ze te 4 pory to nie bardzo, ze chcieliśmy zrezygnować i sam obniżył do takiej ceny, bez żadnych nacisków z naszej strony.

700 zł więcej - no nawet jakbym chciał mu zaproponować to nie da rady bo w ogóle nie chce rozmawiać przez telefon :P A jeżeli podpisał się pod umową z taką ceną to powinien się wywiązać z umowy.


piątek, 15 lutego 2013, 15:55
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2011, 16:03
Posty: 92
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
Za taką cenę nie powinien się podjąć tego zlecenia. Zrobił błąd, że się podjął. Z umowy nic nie wynika i praktycznie może łatwo się wywinąć. Napiszcie e-mail do niego, że jeżeli jeszcze ma ten materiał (a w praktyce już nie musi) to niech go Wam za dopłatą udostępni.

1BR nie jest zapisem mówiącym o: płyta blu-ray zawierająca materiał video w formacie blu-ray BDMV 1080i/p szuk: 1. Taki zapis nic nie oznacza tak naprawdę. DVD-Video nie obsługuje HD. Z załącznika wynika, że nagrywane było 1920x1080, może taki materiał jeszcze ma.

Tak to jest, że się robi wszystko byle by mieć umowę, nawet nie myśli o konsekwencjach. Ja poniżej pewnej kwoty nie zejdę bo bym musiał dopłacać, a jaki mam w tym interes? Sponsorem młodych nie jestem. No trudno. Stało się. Może ma ten materiał, napiszcie maila. Jak nie to wiele zrobić się nie da, umowa praktycznie nie zawiera żadnych informacji, więc wykonawca ma tu wolną rękę. Dla porównania moja umowa oprócz głównej strony z danymi ogólnymi zawiera regulamin - kartkę A4 (czyli dodatkowe 2 strony) kilkudziesięciu punktów, gdzie omówiona jest każda kwestia i rozwinięty ewentualny skrót itp.

kazikmaly napisał(a):
Trochę dziwne praktyki tego pana najpierw zaliczka potem przed imprezą druga zaliczka ( 50% wartości dzieła) pierwszy raz widzę coś takiego.


Ja to stosują od dawna. Tylko inaczej to się nazywa :) Zadatek musi być na tyle wysoki aby pokrył wszelkie możliwe koszta nagrania. Nie zawsze klient jest gotów tyle zapłacić przy podpisaniu umowy, więc płaci mi 10% wartości zlecenia a całość w dniu wesela, gdzie istnieje możliwość rozłożenia płatności na dwie raty ;)

_________________
Mac Pro, Macbook pro, Final Cut, Filmowanie tylko dSLR - lustrzanki różnego rodzaju :)


piątek, 15 lutego 2013, 16:35
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 9 listopada 2005, 19:46
Posty: 419
Lokalizacja: ireland
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
dreamer napisał(a):
kazikmaly napisał(a):
Trochę dziwne praktyki tego pana najpierw zaliczka potem przed imprezą druga zaliczka ( 50% wartości dzieła) pierwszy raz widzę coś takiego.


Ja to stosują od dawna. Tylko inaczej to się nazywa :) Zadatek musi być na tyle wysoki aby pokrył wszelkie możliwe koszta nagrania. Nie zawsze klient jest gotów tyle zapłacić przy podpisaniu umowy, więc płaci mi 10% wartości zlecenia a całość w dniu wesela, gdzie istnieje możliwość rozłożenia płatności na dwie raty ;)


Ja tak samo, uważam to za normalne .

Ps . dziwne że nie odbiera tel ani nie odpisuje na email. musi być na coś wk**
Powinien odrazu powiedzęc sorry umowa nie obejmowała BR albo tu musiał nastąpic jakieś nieporozumienie .

_________________
adobe production cs4 , cs5.5, cs6 http://www.diga.ie


piątek, 15 lutego 2013, 23:08
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 18 maja 2005, 15:30
Posty: 466
Post Re: Prośba o wytłumaczenie
FreeLancer napisał(a):
Tanie mięso psy jedzą.
Nie specjalnie się dziwię że jest jak jest.
Nikt z nas nie był przy rozmowach a cała usługa
i tak już tania, była standartowo wyceniona o 700,-PLN drożej.
Wywalczyliście 18% rabat na prace w dniu wesela i poprawin
(2 dni zdjęć) z dodatkowymi życzeniami typu druga kamera.
Wykonawca nie jest zadowolony z zapłaty a wy z usługi
i z tego rodzi się konflikt bo wy (w ogóle klienci) chcecie
coraz więcej dostać płacąc coraz mniej a tak się nie da.
Chytry dwa razy traci, połaszczyliście się na cenę i teraz
zbieracie tego owoce. Jakieś dopiski typu 1BR niczego nie
wnoszą do całości sprawy.
Zlecenie zostało przyjęte z wyceną poniżej racjonalnej stawki
i dobrze bo następni może zrozumieją że aby otrzymać spodziewany
efekt usługa musi być właściwie opłacona jak w każdej innej dziedzinie.
Macie tanio i adekwatnie do ceny i dobrze wam tak.
Zaproponujcie może że zapłacicie tyle co inni czyli o te 700
zł więcej a może wtedy czarodziejsko pojawi sie upragnione HD.

zlote slowa, samo podpisanie takiej umowy swiadczy cos o firmie i kliencie.


wtorek, 5 marca 2013, 17:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Exabot [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL