Teraz jest poniedziałek, 17 czerwca 2019, 07:04

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 VCD 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post VCD
Witam serdecznie!
Nie jestem filmowcem (nawet amatorem), ale postanowiłem przeniesć z VHS na VCD moje filmy rodzinne. Chciałbym przy tym móc je odtwarzać na zwykłych komputerach i tu rodzi się pytanie:
W NERO EXPRES zrobiłem VCD z pliku *.avi skompresowanego DivXem. Inny komputer zaczął to czytać w Windows Media Player, pod warunkiem że uprzednio zainstalowałem tam tego kodeka (tzn. DivX). Czy to oznacza , że jeśli NERO zrobi film z pliku skompresowanego do formatu mpg to tamtem komputer już tego nie przeczyta :?: :?: Na to mi bowiem wychodzi, a czytając Wasze forum wywnioskowałem że VCD to jest przecież mpg.
Zdaję sobie sprawę, że używam języka może smiesznego dla Was, ale myślę, że możecie w odpowiedzi użyc języka bardziej profesjonalnego. Liczę na odpowiedź, choć z obserwacji wynika, że gościom niechętnie udzielacie odpowiedzi.
Jeśli nie nadużyję Waszej cierpliwości, mam jeszcze jedno pytanie: czy dobrze rozumiem, iż usunięcie przeplotu sprawi, że na komputerze będzie dobry obraz a na telewizorze (np. z odtwarzacza DVD) będzie zniekształcony, natomiast nie usuwanie przeplotu sprawi, że sytuacja będzie odwrotna. Liczę na odpowiedź, za co z góry bardzo dziękuje!
Pozdrawiam

czwartek, 2 października 2003, 18:14
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Faktycznie trochę pokręciłeś. Tak, że w końcu nie bardzo wiem jaki chciałeś uzyskać efekt.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to najpierw zrobiłeś kompresję do VCD, a następnie skompresowałeś to Divx-em. Nie bardzo rozumiem po co.