Teraz jest środa, 26 czerwca 2019, 12:11




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 Animacja poszarpane krawędzie obiektów 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 18 sierpnia 2016, 14:02
Posty: 3
Post Animacja poszarpane krawędzie obiektów
Witam

Złożyłem animację (motion graphics), tekst + elementy graficzne, żadnych zdjęć itp. Projekt wykonany w Apple Motion 5, rozdzielczość fullHD, klatek 24, kodek H.264, format .mov przekonwertowany na .swf z obniżonym bitrate.

Problem: animacja po wyświetleniu na monitorze z rozdzielczością 1600x900 ma postrzępione krawędzie zarówno tekstu jak i grafik. Czy jest jakiś patent na to, żeby przeskalowana animacja nie miała tej awarii?

Pozdrawiam


czwartek, 18 sierpnia 2016, 14:19
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4726
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
W czym są zapisane tekst i grafika które użyłeś do projektu? I pytanie nr 2 - nie wdał Ci się tam gdzieś przeplot? (i)

_________________
最诚挚的问候


piątek, 19 sierpnia 2016, 08:22
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 18 sierpnia 2016, 14:02
Posty: 3
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
grafa jest zapisana w psd zaimportowana do motion, tekst jest tekstem bezpośrednio w motion….przeplotu nie ma…czy to może nie jest kwestia obniżonej jakości samego pliku swf?
jak skaluję w QT animacje do 1600x900 przed konwersją format .mov to jest ok


piątek, 19 sierpnia 2016, 09:59
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4726
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
PSD, grafika bitmapowa... Wektory się jednak lepiej sprawdzają przy skalowaniu.
Cytuj:
jak skaluję w QT animacje do 1600x900 przed konwersją format .mov to jest ok

No cóż, sam sobie ładnie odpowiedziałeś. :wink:

_________________
最诚挚的问候


piątek, 19 sierpnia 2016, 10:14
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 18 sierpnia 2016, 14:02
Posty: 3
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
hehe, w takim razie dzięki

pozdro


piątek, 19 sierpnia 2016, 11:27
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3273
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
stawiam na kompresję i subsampling kolorów 4:2:2.
subsampling objawia się kwadraciorami na krawędziach różnych kolorów.
nie do obejścia, jeśli kompresujesz h.264. duża rozdzielczość może trochę pomóc, ale i tak wylezą.

_________________
Obrazek


wtorek, 13 grudnia 2016, 01:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1034
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
reakt napisał(a):
Czy jest jakiś patent na to

Oczywiście jest. Robić takie rzeczy od początku we flashu w skalowalnej
grafice wektorowej.


wtorek, 13 grudnia 2016, 02:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
to jeszcze pomóżcie pani z ubezpieczeniami :)


wtorek, 13 grudnia 2016, 03:02
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4726
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
Już sobie sama pomogła. :mrgreen:

_________________
最诚挚的问候


wtorek, 13 grudnia 2016, 10:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 27 października 2010, 22:03
Posty: 1397
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
Panowie od CB tez juz sobie poszli :)


wtorek, 13 grudnia 2016, 15:27
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: sobota, 18 lutego 2017, 14:31
Posty: 1
Post Re: Animacja poszarpane krawędzie obiektów
Nie widzę sensu zakładania nowego tematu, ponieważ mam bardzo podobny problem co kolega.

Przechodząc do rzeczy - używam kodeka x264 do uzyskania 60fps dla animacji, jednak efekty mnie nie zadowalają. Najpierw próbowałem encodowac na presecie animation, jednak wydaje mi się, że można jeszcze bardziej poprawić jakość kosztem czasu, więc zajrzałem do tutoriala na tej stronie: https://www.avidemux.org/admWiki/doku.p ... rial:h.264 i spróbowałem wszystko ustawić na jak najlepszą jakość, jednak nie zauważyłem znaczących zmian.

I tutaj pojawia się moja prośba, o pomoc w znalezieniu jak najlepszych ustawień do animacji, nie zważając na czas encodowania, czy wielkość pliku wyjściowego.

Screeny przedstawiające ustawienia, skrypt i efekt:
https://puu.sh/u8GUx/49570e017b.jpg - efekt
https://puu.sh/u8Hix/9a4f5698c3.png - skrypt
https://puu.sh/u8Hgq/58922789e3.png ]
https://puu.sh/u8Hgn/8fad5e94ad.png ]
https://puu.sh/u8Hgt/f457824691.png ] Ustawienia x264
https://puu.sh/u8Hgw/64f6f001fe.png ]
https://puu.sh/u8Hih/54439f5595.png ]

Konfiguracja x264:
Kod:
program --level 5.2 --tune animation --crf 0 --bframes 16 --b-adapt 2 --vbv-bufsize 300000 --vbv-maxrate 300000 --rc-lookahead 60 --aq-mode 2 --merange 64 --me tesa --subme 11 --partitions all --trellis 2 --no-fast-pskip --aud --nal-hrd vbr --output "output" "input"

Skrypt:
Kod:
Cores=4
SetMemoryMax(512)
SetMTMode(3,4)
PluginPath = "C:\Users\abc\Desktop\Pulpit\Nowy folder (2)\tools\avisynth_plugin\"
LoadPlugin(PluginPath+"svpflow1.dll")
LoadPlugin(PluginPath+"svpflow2.dll")
Import(PluginPath+"InterFrame2.avsi")
<input>.ConvertToYV12()
SetMTMode(2)
<deinterlace>
<crop>
<denoise>
<resize>
InterFrame(Cores=4, GPU=true)


sobota, 18 lutego 2017, 14:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL