Teraz jest poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 03:58




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Mały problem w programach do authoringu 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 5 maja 2005, 09:13
Posty: 637
Post Mały problem w programach do authoringu
Witam, prosiłbym kolegów o wytłumaczenie pewnego zjawiska, otóż po zrzuceniu filmu np: z magnetowidu przez Pinnacle Dazzle 150 do komputera otrzymuje klip wideo w formacie mpeg2.
Jeśli go wrzucę do użytkowanego przeze mnie Workshopa 2 i przeprowadzę authoring to wynikowy film jest Ok. Ale zdarza się, żę człowiek niechcący zapomni wyłaczyć wideo i zrzuci się kilka s. lub min. niechcianego śniegu.I jeśli w trakcie authoringu użyję funkcji SET MARK-IN lub SET MARK-OUT lub jednej z nich np: do "ucięcia" śnieżącego początku nagrania lub końcówki po przeprowadzeniu authoringu to na 100% mam brak synchronizacj głosu z obrazem o 2-3s.

Jak to wyjaśnić i jak mogę w tym programie przyciąć końcówkę lub początek bez obawy, że rozjedzie mi się synchro. Ostatnio nawet próbowałempodobny manewr zrobić w TMPGEnc DVD Author i efekt był identyczny. :roll:

Pozdrawiam


czwartek, 29 listopada 2007, 12:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 29 lipca 2004, 21:33
Posty: 932
Lokalizacja: Poznań
Post Re: Mały problem w programach do authoringu
Digital napisał(a):
Witam, prosiłbym kolegów o wytłumaczenie pewnego zjawiska, otóż po zrzuceniu filmu np: z magnetowidu przez Pinnacle Dazzle 150 do komputera otrzymuje klip wideo w formacie mpeg2.
Jeśli go wrzucę do użytkowanego przeze mnie Workshopa 2 i przeprowadzę authoring to wynikowy film jest Ok. Ale zdarza się, żę człowiek niechcący zapomni wyłaczyć wideo i zrzuci się kilka s. lub min. niechcianego śniegu.I jeśli w trakcie authoringu użyję funkcji SET MARK-IN lub SET MARK-OUT lub jednej z nich np: do "ucięcia" śnieżącego początku nagrania lub końcówki po przeprowadzeniu authoringu to na 100% mam brak synchronizacj głosu z obrazem o 2-3s.

Jak to wyjaśnić i jak mogę w tym programie przyciąć końcówkę lub początek bez obawy, że rozjedzie mi się synchro. Ostatnio nawet próbowałempodobny manewr zrobić w TMPGEnc DVD Author i efekt był identyczny. :roll:

Pozdrawiam

Hej!
Nie wiem jak TMPGEnc DVD Author ale co do Workshopa to czy zainstalowałeś wszystkie patche ze strony Uleada. Jeden z nich własnie jest odpowiedzialny za brak synchronizacji audio z video.
Tylko takie cos sie działo bez względu na to czy sie cos przycinało czy nie.

Pozdrawiam
Maciej


czwartek, 29 listopada 2007, 13:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 5 maja 2005, 09:13
Posty: 637
Post 
Posiadam wersję 2.232, czyli jak właśnie patrzę na stronie Ulead to jest ostatni patch z 2005r :roll: .


czwartek, 29 listopada 2007, 13:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 29 lipca 2004, 21:33
Posty: 932
Lokalizacja: Poznań
Post 
Digital napisał(a):
Posiadam wersję 2.232, czyli jak właśnie patrzę na stronie Ulead to jest ostatni patch z 2005r :roll: .

W takim razie masz ostatnia aktualizacje i wszystko powinno byc dobrze. Ja osobiscie nigdy nie miałem potrzeby docinania pliku mpeg w workshopie tylko robiłem authoring i wypalałem na płycie i wszystko szło dobrze. Brak synchronizacji objawiał się bez zainstalowanego patcha i własnie tak jak piszesz o jakieś 2, 3 sekundy. Nie wiem dlaczego u Ciebie tak się dzieje. Moze to kolejny błąd Workshopa, który Ulead przegapił?


czwartek, 29 listopada 2007, 15:21
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 maja 2003, 04:24
Posty: 3412
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post 
Algorytmia kompresji mpeg polega na tym, że kadr nawiązuje do poprzedniego, informacje zawarte są jedynie o zmianach w kadrze kolejnym (informacje te nazywamy bitrate) i właśnie dzięki temu mamy kompresję. Tak też należy rozumować dlaczego film dynamiczny będzie wymagał większego bitrate niż film ze statycznymi ujęciami.
Pliki mpeg można porównać do sznurka uplecionego z dwóch linek (obrazu i dźwięku), który od czasu do czasu jest jak gdyby owinięty opaską utrzymującą synchronizację. Jeśli ktoś zna dobrze Workshop wie, że nie da się utworzyć na pliku mpege chapterów w dowolnym punkcie dokładnie na kadrze, który byśmy chcieli, że plik mpeg rządzi się własnymi punktami cięcia, którymi są właśnie te opaski na sznurze. Jeśli sznur ten przerwiemy w dowolnym innym miejscu linka obrazu urwie się w innym punkcie niż linka dźwięku i mamy asynchro. Tu jest pies pogrzebany.
Czasami można też zaobserwować, na nie wiem - kiepskiej jakości klipie z netu, jak obraz po błędnym kadrze sukcesywnie uzupełnia się w poprawny, nabywając coraz to nowe informacje skoro nie posiada informacji o tej błędnej, dziurawej klatce.
Funkcja SET MARK-IN lub SET MARK-OUT zachowa się dobrze wtedy i tylko wtedy, gdy authoringowi podamy plik AVI i z tą myślą została ona utworzona.
MPEG jest ciężkim do edytowania plikiem, co było na forum poruszane już wiele wiele razy. Workshop zakłada import plików AVI, dlatego też posiada własny kompresor.
Śmieszne może dałem porównanie, ale takie na szybko wpadło mi do głowy, by w prosty sposób zobrazować strukturę mpeg.
Edycja mpega w programach do montażu tworzy w TEMPie rozkompresowany plik, o czym też nie każdy nawet wie.
Pozdrawiam gorąco


piątek, 30 listopada 2007, 01:05
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 5 maja 2005, 09:13
Posty: 637
Post 
Montażysta Darek A. napisał(a):
Algorytmia kompresji mpeg polega na tym, że kadr nawiązuje do poprzedniego, informacje zawarte są jedynie o zmianach w kadrze kolejnym (informacje te nazywamy bitrate) i właśnie dzięki temu mamy kompresję. Tak też należy rozumować dlaczego film dynamiczny będzie wymagał większego bitrate niż film ze statycznymi ujęciami.
Pliki mpeg można porównać do sznurka uplecionego z dwóch linek (obrazu i dźwięku), który od czasu do czasu jest jak gdyby owinięty opaską utrzymującą synchronizację. Jeśli ktoś zna dobrze Workshop wie, że nie da się utworzyć na pliku mpege chapterów w dowolnym punkcie dokładnie na kadrze, który byśmy chcieli, że plik mpeg rządzi się własnymi punktami cięcia, którymi są właśnie te opaski na sznurze. Jeśli sznur ten przerwiemy w dowolnym innym miejscu linka obrazu urwie się w innym punkcie niż linka dźwięku i mamy asynchro. Tu jest pies pogrzebany.
Czasami można też zaobserwować, na nie wiem - kiepskiej jakości klipie z netu, jak obraz po błędnym kadrze sukcesywnie uzupełnia się w poprawny, nabywając coraz to nowe informacje skoro nie posiada informacji o tej błędnej, dziurawej klatce.
Funkcja SET MARK-IN lub SET MARK-OUT zachowa się dobrze wtedy i tylko wtedy, gdy authoringowi podamy plik AVI i z tą myślą została ona utworzona.
MPEG jest ciężkim do edytowania plikiem, co było na forum poruszane już wiele wiele razy. Workshop zakłada import plików AVI, dlatego też posiada własny kompresor.
Śmieszne może dałem porównanie, ale takie na szybko wpadło mi do głowy, by w prosty sposób zobrazować strukturę mpeg.
Edycja mpega w programach do montażu tworzy w TEMPie rozkompresowany plik, o czym też nie każdy nawet wie.
Pozdrawiam gorąco


WOW :) , dziękuję bardzo za odpowiedź. Właśnie o to mi chodziło, zrozumieć istotę sprawy i zasady rządzące się w tej dziedzinie.
i znowu się czegoś nauczyłem - Pięknie :D
Pozdrawiam


piątek, 30 listopada 2007, 10:28
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL