Teraz jest piątek, 17 sierpnia 2018, 17:56

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 codec not supported 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post codec not supported
Witam.
mam problem.niedawno kupiłem swoją pierwszą kamerkę. jest to panasonic nagrywający na kasetkach mini DV. jestem zielony w temacie zgrywania obrazu. filmiki próbuję zgrywac przez port fire wire. do tego używam windows movie maker. obraz przechwytuje bez zastrzeżeń. tyle że później zaczynają się schody. w związku z powyższym mam dwa pytania:
1. dlaczego obraz odtwarzany na komputerze jest takiej słabej jakości?
2. po zgraniu materiału na płytę dvd nie jest ona obsługiwana w domowym odtwarzaczu. pojawia się informacja "codec not supported"
czy trzeba miec w kompie jakies kodeki do odtwarzania na dvd?
pomocy!!!

środa, 23 stycznia 2008, 10:04
Moderator
Moderator

Kup jakiś najtańszy program w rodzaju Ulead Video Studio na Allegro na przykład, bo WMM nie obsługuje kodeka mpeg2 na którym opiera się DVD.
Inna możliwość,ale zakładając posiadanie wiedzy przez Ciebie, (co na razie...), to użycie doskonałego darmowego VirtualDub i kodeka Divx.

czwartek, 24 stycznia 2008, 10:30
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

2. przekonwertuj materiał na np. divx lub xvid

piątek, 25 stycznia 2008, 01:49
Moderator
Moderator

divX nie jest za dobry do amatorskich nagrań.
-trzeba się pozbyć przeplotu
-skompresować stratnie kodekiem, który niezbyt radzi sobie z bujającym kadrem (co innego stabilny film kinowy)
proponuję zrzucać albo od razu do mpeg2 i wypalać na płycie, albo zgrać materiał DV i po drobnej kosmetyce zapisać jako DVD w jakimś programie nero, pinnacle czy videostudio. takie programy też często są dodawane do nagrywarek itp. więc radzę popytać znajomych pewnie ktoś ma.

pozdrawiam

sobota, 26 stycznia 2008, 01:08
Nowy
Nowy

Post Re: codec not supported
doncoyyote napisał(a):
Witam.