Teraz jest niedziela, 19 sierpnia 2018, 16:17

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 NTSC--->PAL...pytanie nowicjusza.Pomocy! 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post NTSC--->PAL...pytanie nowicjusza.Pomocy!
Witam!!!

Tak jak w temacie jestem nowy na forum i jestem tez swiezym amatorem domowego filmowania....czekam az kamera przyjedzie do mnie z Ebaya.
Problem jest nastepujacy:

niestety siedze w Hameryce...i niestety jeszcze tutaj posiedze...kupilem kamerke NTSC (Sony DCR-PC109)...i mam takie pytanie w zwiazku z tym...w PL jest PAL a mi chodzi o to zeby rodzinak mogla sobie moje DVD odtworzyc w PL na stacjonarnym DVD..jak to zrobic?

mam jeszcze jedno pytanko czy jak zrobie film na DVD to czy rodzinka bedzie mogla sobie go ogladnac na kompie w PL ...chodzi mi o regiony DVD....czy w nagrywarce DVD przed nagraniem musze ustawic na Europe?
Dziekuje i Pozdrawiam!

środa, 5 maja 2004, 07:37
Bywalec
Bywalec

Wszystko zależy od tego , jakiego programu do edycji użyjesz Kolego.
Aby film mógł być oglądany w Europie należy materiał źródłowy przekonwertować , łacznie z dźwiękiem, do formatu PAL( 720x576-25kl/s - 4:3 ).Obowiązuje region 2. (lub 0)
Obróbkę , aby uzyskać porządany efekt, prowadzić już w formacie PAL, łącznie z wykonaniem płyty DVD.
Technicznie wygląda to tak: pobranie materiału z kamery w formacie NTSC i zapisanie na dysku. Konwersja NTSC->PAL. Zmiana ustawień programowych na PAL ( preferencje programu ) i dalsza obróbka już w tym formacie, przekonwertowanego materiału oczywiście.Co do ustawień DVD to najlepiej przyjąć "region 0"- jeżeli oprogramowanie użyte do nagrywania DVD dopuszcza taką możliwość.
To oczywiście ogólny zarys zasad postępowania , a nie "recepta na wszystko ".
Pozdrawiam.
Jack

środa, 5 maja 2004, 10:03
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Uważam, że nie powinieneś nic dodatkowo robić tylko nagrać płytkę w NTSC i wysłać do Polski. Większość europejskich stacjonarnych odtwarzaczy a nowe wszystkie odtwarzają płyty w PAL i NTSC .