Teraz jest wtorek, 22 października 2019, 11:21

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 policja wygania, albo chce tasme kiedy filmuje np. pozar 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Post policja wygania, albo chce tasme kiedy filmuje np. pozar
Witam!!! Jestem na forum pierwszy raz i bardzo mi sie to spodobalo. Ni wiele jest miejsc gdzie mozna uzyskac pomoc od profesjonalistow. Mam pytanie: gdzie moge otrzymac informacje na temat tego gdzie, kiedy i co moge filmowac, nie bedac pracownikiem zadnej sacji TV ani nie majac wyksztalcenia w tej dziedzinie. Jestem jak na razie amatorem. Chodzi mi o sytuacje kiedy np. pali sie dom a ja jestem w poblizu z kamerka i nagrywam material. Policja w takich przypadkach albo kaze przerwac filmowanie albo chce aby oddano jej tasme. Co robic? Co odpowiedziec? Jak wygladaja regulacje prawne na ten temat?

piątek, 24 grudnia 2004, 02:04
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Jeśli filmujesz zza taśmy policyjnej, możesz to robić. Nie ma żadnych zakazów. Problemy mogą wystąpić wtedy jeśli utrudniasz postępowanie.Jeśli chcą od Ciebie film zapytaj się o podstawę prawną. Takiej brak, więc działa zasada: co nie jest zabronione prawem, jest dozwolone. Gorzej z publikacją. Zazwyczaj na takich filmach amatorskich nie ma osób publicznych, tak więc przy emisji w osiedlowej kablówce w internecie, itp. musisz pozasłaniać twarze ofiar i innych osób, które mają prawo do prywatności w zakresie swego wizerunku. Jednak tak jak to w życiu bywa najlepiej albo zostać oficjalnym współpracownikiem np. kablówki, lub po prostu dogadać się z policją (oficerem prasowym w komendzie powiatowej lub miejskiej) - przecież gdybyś nagrał ważny dowodowo materiał mógłbyś im udostępniać go przegrywając na taśmę , którą Ci dostarczą. Powodzenia.

piątek, 24 grudnia 2004, 11:10
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec