Teraz jest wtorek, 18 grudnia 2018, 15:32




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Oświetlenie-dyskusja, wnioski,rady 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Oświetlenie-dyskusja, wnioski,rady
Chciałbym zawęzić temat /pytanie/ do kamer 3 przetwornikowych

jakiej mocy światła i w ilu miejscach rozmieszczacie,

np. ja daje w zależniści od kamery /sony trv 900/ około1500-2500 wat
a kościół lampkę około 35-50 wat

czy stosujecie ,a jak tak to z jakim skutkiem szkło kolorowe/niebieskie/

jaka jest wasza opinia na temat szkła matowego /ja go używam z powodzeniem/


/kolega z xm2 daje trochę mniej światła/
ale ma trochę czerwone twarze
nawet nastawianie bieli mu nie pomaga :?:

Mała prośba do opni zamieszczajcie też rodzaj kamery
lub chociaz liczbę przetworników/1-3/ :idea:

pozdrawiam :wink:


środa, 27 listopada 2002, 16:33
Nowy
Nowy

Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 19:22
Posty: 10
Post 
Mam SONY DCR TRV 950 E. 3CCD Mega Pixel (1070000 punktów na przetwornik). Razem mam 7000 Watt w różnych miejscach. Każdy halogen po 500 watt z niebieską szybą filtrującą. Kolosalna różnica. Kręcę ze wspólnikiem tylko na dwie kamery. On też ma DCR TRV 950. Na kamerach mamy lampy Unomat z niebieskimi szybami po 100 watt. Obraz żyleta. Wcześniej filmowałem Digital 8. Po zmianie kamery jestem w końcu zadowolony ze swojej pracy. Pozdrawiam.


niedziela, 23 lutego 2003, 19:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post światło
Witam

No tak , jak ktoś przesiada się z digital 8 na cyfre 3CCD to pewnie że zobaczy różnice. Ja widze kolosalną różnice między cyfrą jedno przetwornikową i to z wysokiej półki a 3 CCD.
A teraz do rzeczy
filmuje kamerą cyfrową 3 CCD i to różnymi. W 1996 kupiłem np.Panasonica DX-1 miałem ich kilka . to że kamera czasem bierze na czerwono ,czy zielono (jeśli ustawimy poprawnie balans bieli) wcale nie
zależy od rodzaju firmy czy modelu . często się spotykam że te sam modele dają różne barwy ,są to oczywiście szczegóły dla osób niezainteresowanych może nawet niezauważalne,ale jednak są. Moim zdaniem poprostu przetworniki są różne albo fabrycznie jest coś w nich ustawiane.
A teraz światlo .
Moim zdaniem i chyba nie tylko to światła należy dawać ile się tylko da i to do każdej kamery. nie ma kamer które filmują w ciemnościach ,bo są to noktowizory. Ważne jednak aby światło waściwie roztawić na calym planie filmowym poprostu wszystko musi być naświetlone równomiernie
czy dawać 4 kw czy 6 ,czy 8 to zależy od wielkości sali .
Teraz różne szybki zmieniające barwę . Są ok ,ale czy takie wazne chyba nie. ważniejsze jest jaka jest sala tzn. jakie ma kolory ,czy jest drewno,czy dominuje jeden kolor którego nie da się zbić balansem bieli.
wtedy żadne szybki nic nie pomogą.
A poza tym co do światla . żeby być w tym dobry trzeba skończyć albo szkołę w tym kierunku (,pare lat nauki) ,albo być zdolnym i mieć kilka lat doświadczenia

No cóż to tyle i pozdrawiam :wink:


wtorek, 4 marca 2003, 19:01
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post oswietlenie
zadziwiaja mnie informacje o ilosci swiatla stosowanego do oswietlenia pomieszczen, na ktorych odbywaja sie i sa filmowane uroczystosci. Tak sie sklada ze zajmuje sie filmowaniem w USA. Gdybym pozwolil sobie na zastosowanie takiego oswietlenia to bylbym pierwsza osoba, ktora poproszono by o zwiniecie sprzetu i opuszczenie sali. Musze przestrzegac zasady, ze kamerzysta i jego potrzeby nie sa rzecza dominujaca i najwazniejsza. Moim zadaniem jest rejestracja uroczystosc w takiej formie w jakiej sie ona odbywa. Poniewaz czesto zdarza mi sie przegrywac kasety nagrane w Polsce z systemu PAL na NTSC zaskoczeniem sa dla mnie sytucje kiedy ludzie bawia sie przy takim swietle jakby uroczystosc odbywala sie w czasie dnia na zewnatrz.


niedziela, 16 marca 2003, 04:25
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 30 stycznia 2003, 15:14
Posty: 336
Post 
Zależy też jaką ma się kamerę, najczęściej amatorskie kamery mają przetworiki 1/3 cala,niektórzy mają lepszy sprzęt (kamery naramienne - bardziej profesjonalne), gdzie przetwornik ma 1/2 cala albo 2/3 cala,wtedy kamera o wiele lepiej radzi sobie przy kiepskim oświetleniu.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 17 marca 2003, 11:29 przez Leon zawodowiec, łącznie edytowano 1 raz

niedziela, 16 marca 2003, 19:53
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 9 lipca 2002, 17:19
Posty: 51
Post 
Leonie! Mądrze piszesz, ale weź sobie do serca moją radę: KUP SŁOWNIK JĘZYKA POLSKIEGO! Czasami nie rozumiem co napisałeś.

pozdrowionka

p.s. Już nie mam zastrzeżeń do Twego języka. No, aż miło


Ostatnio edytowano środa, 19 marca 2003, 00:37 przez arfot, łącznie edytowano 1 raz

niedziela, 16 marca 2003, 23:38
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Pamietam te czasy kiedy filmowalem sprzetem VHS - bez lampy praktycznie sie nie dalo. Obecnie sprzet jest czulszy - oczywiscie swiatlo jest potrzebne ale wazne by nie przeswietlic planu - taki obraz razi nawet laika.


niedziela, 16 marca 2003, 23:41
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: oswietlenie
Jest mi niezmiernie miło poczytać takich opinii jak Adama,z którą w pełni się zgadzam.Zauważam ,że w naszym środowisku wideofilmowców jest coraz więcej ludzi myślących podobnie ,co mnie bardzo cieszy.Nie raz widziałem wręcz wrogie miny gości,gdy zapalałem światło na sali,lub wręcz prośby o usunięcie światła.W sumie chodzi o pokazanie klimatu imprezy a nie o jej zmienianie.[/b]


poniedziałek, 17 marca 2003, 10:29
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 30 stycznia 2003, 15:14
Posty: 336
Post 
No tak teraz przeczytałem sobie mojego posta,ojej ale w nim błędów,no cóż chyba zacznę pisać nieco wolniej bo aż wstyd, tak więc poprawiłem już szybciutko mojego posta (jest już po korekcie).Czekam na słownik :lol:


poniedziałek, 17 marca 2003, 11:30
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 17 marca 2003, 22:34
Posty: 425
Post 
Tak. Światło to duży problem. Bo z jednej strony chciałoby się żeby nie przeszkadzać gościom, z drugiej chciałoby się aby film miał właściwą jakość. Zadziwia mnie ilość światła wymieniona wcześniej (7000 W). Ludzie ! filmujecie w hangarach, czy halach sportowych ? Przecież nie wolno robić ludziom dnia w nocy ! Nie my jesteśmy najważniejsi na tych imprezach !
Moja malutka rada. Światło ogólne - rozproszone (np. odbite od sufitu lub ściany). Ile - to zalezy od wielkości sali. No i niewielkie światełko na kamerę aby dopalić twarze. Czy stosować filtry ? To zależy od pory dnia (duże okna i w/z z tym dużo światła dziennego), od rodzaju oświetlenia zastanego (świetlówki, żarówki itd.). Nie wyobrażam sobie filmowania całego wesela przy przefiltrowanym na niebiesko oświetleniu. Przeciez można tym zniszczyć całą ciepłą atmosferę imprezy (mam na myśli gości).

_________________
hi-rek


poniedziałek, 17 marca 2003, 22:54
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post to jeszcze raz ja
Jeśli ktoś mówi że 7000 W na sali w której tańczy 150 osób to za dużo dla kamery to znaczy że nie wie nic o filmowaniu .To fakt że kamera 3CCD lepiej widzi w ciemności ,no i co z tego . Dla osoby filmujących kamerą jedno przetwornikową obraz z 3CCD jet idealny .Ja filmuje kamerami 3CCD od 8 lat i dla mnie obraz na dużej sali(np.gimnasycznej) przy oświetleniu 2 kw jest nie do przyjęcia . Oczywiście oświetlamy tylko sale taneczną a nie stoły .Tam goście powinni mieć spokój. Pytanie: ,a jak goście weselni narzekają że jest za dużo światla to co ? Ja zawsze wtedy mówie :Jest to wesele Pary Młodej oni płacą i to oni mają być zadowoleni , a nie jakiegoś niezadowolonego gościa . Jeśli Państwo Młodzi każą wyłączyć światło to się poprostu wyłancza. Takie rzeczy ustala się jednak przede wszystkim przed weselem .
Teraz co do świecenia lampą z kamery . jeśli na sali tanecznej jest tak ciemno że musisz doświetlać z kamery ,to lepiej zmieńcie zajęcie.
Tego robić poprostu nie wolno . I dziwie się że jeszcze nikt z podpitych gości Ci nie przyłożył. Zastanów się ,tańczysz z Kobietą jest nastrój ciemno ,nagle jakiś palant świeci Ci prosto w oczy co się dalej dzieje to nie chce mówić...........
I jeszcze jedno świecisz np. żarówką 100 W . Mam pytanie czy wogóle wiesz jaki jest zakres dobrego naświetlenia takim światłem ?
myśle że nie . Radze trochę poczytać . i jeszcze jedno moje uwagi nie biorą się z tego żeby kogoś obrazić . Poprostu miałemm takie zajęcie i projektowałem przez parę late oświetlenie do rónych sal ,również na potrzeby planów filmowych. Mieć dobrą kamerę to nie wszystko .
a zasad oświetlenia nikt nie nauczy się w ciągu jednego dnia .
Teraz odnośnie Gościa ze stanów . Tam filmuje się po ciemku ... Ciekawe gdzie ? tam gdzie nie ma wesela tylko jest przyjęcie po ślubie ( atak jest w większości ) na pewno tak. filmuje się w oświetleni z sali jakie zastaniemy tylko że wcale nie musi ono być małe .I jeszcze jedno w stanach wszyscy zachwyceni są weselami z Polski , że jest co oglądać .
Czego niestety nie można powiedzieć o weselach amerykańskich .
w Polsce jest naprawdę dużo osób robiących dobre wesela i to za jak niską cenę ( 600 Zł) aż płakać się chce . No ale to inny temat .

pozdrawiam :wink: [/list]


wtorek, 18 marca 2003, 12:11
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 29 grudnia 2002, 23:53
Posty: 336
Lokalizacja: podlasie
Post 
Witam.
Skoro Tomress twierdzisz że głupotą jest używanie światła przy kamerze to po jaką cholerę są montowane "sanki" na kamerach i po co np. Unomat produkuje lampy do kamer. Jakiś niedoczytany człowiek kieruje firmami produkującymi oświetlenie do kamer???
Używam ze swoją kamerą (1 CCD DV) od 35 do 50 wat, a na salę max 2000 watt (4 x 500).
A jak pijany gość przyłoży kamerzyście to ma takie kolegium że go przez 3 miesiące nie stać wyjść do sklepu po piwo !!! A jak uszkodzi kamerę (VX 2000 lub podobną cenowo) to podejżewam że będzie cienko piszczał.
Sorry ale nie zgadzam się z Twoim podejściem do oświetlenia, choć może masz rację, ja jestem amatorem (1 CCD DV). Równie dobrze można oberwać za 7000 wat na sali od takiego co po 2:00 w nocy na weselu "lubi nastrój" choć ledwo pamięta jak się nazywa.
Pozdrawiam.


środa, 19 marca 2003, 00:14
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
[.
"Skoro Tomress twierdzisz że głupotą jest używanie światła przy kamerze to po jaką cholerę są montowane "sanki" na kamerach i po co np. Unomat produkuje lampy do kamer. Jakiś niedoczytany człowiek kieruje firmami produkującymi oświetlenie do kamer???
Używam ze swoją kamerą (1 CCD DV) od 35 do 50 wat, a na salę max 2000 watt (4 x 500)...........".

Przepraszam bardzo ale niczego takiego nie pisałem .
Niewłaściwe wydaje mi sie tylko filmowanie ze światłem na kamerze na sali tanecznej , bo niewiele to daje .
Po co są sanki i oświetlenie na kamerze ..? nie starczylo by tu miejsca aby opisac wszystkie potrzeby gdzie takie światło się używa .
Generalnie jest to światlo doświtlające pierwszy plan ,aby np. zlikwidować cienie na twarzach w kościele .(jeśli ksiądz pozwoli oczywiście )
światłem 35 W napewno nie oświetlimy niczego tylko doświetlimy .
Jest to dosyć trudne zagadnienie i napewno więcej wiedzy będą mieć osoby robiące fotografie w świetle zastanym.

Poza tym 2000 W na sale jest OK. tylko trzeba wiedzieć na jaką nawet 1000 W może być wystarczajce ..............

pozdrawiam


czwartek, 20 marca 2003, 10:40
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 17 marca 2003, 22:34
Posty: 425
Post 
Tompress'ie nie bardzo mogę zgodzić się z Tobą co do doświetlania. Wprawdzie piszesz o używaniu go np. w kościele, ale nie zgadzasz się z tezą aby używać go na sali tanecznej. Zapewniam Cię, ze warto jest doświetlać również tam. Nie 100 W jak wcześniej napisałeś, bo taką mocą na sali tanecznej to już nie jest doświetlanie, a właśnie gdziś ok. 35 W, a może nawet mniej. Spróbuj - ździwisz się jak dobre rezultaty można uzyskać. Wtedy zrozumiesz dlaczego wcześniej zastanawiałem się jak musi być wielka sala aby używać do jej oświetlenia 7000 W. Z drugiej strony nie dziwię się, że nie bardzo doceniasz doświetlanie na sali tanecznej. Używając 7000 W może być to nie potrzebne. Aczkolwiek sądzę, że nawet wtedy doświetlanie znacznie ożywiłoby przedni plan.
Jeszcze odniosę się do Twojego wcześniejszego posta, gdzie piszesz o tym, że gość może zwrócić się o wyłączenie świate i ,że to Młodzi decydują. Ja filmowaniem zajmuję się już od ponad 10 lat i nie przypominam sobie aby ktoś miał pretensję do mnie co do ilości światła na sali. Być może jest to jakiś argument co do zastosowanej metody.
Jeszcze może jedno. Oświetlając salę przyjąłem pewną metodę. Oświetlić ją tak aby światła było wystarczająco dużo, ale żeby nie robić ludziom "świetlicy". Bo nie my i nasza praca jesteśmy najważniejsi na tego typu imprezach. Najważniejsi są młodzi ich goście. A my mamy poprostu zawodowo wykonać swoją pracę. Cieszy mnie opinia, gdy oddając film słyszę, że moja obecność na imprezie była praktycznie niezauważalna.

_________________
hi-rek


czwartek, 20 marca 2003, 11:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Witam! Powiem krótko w branży jestem ok 10 lat i obawiam się że trudno znaleźć salę która miałaby na tyle mocne zabezpieczenie, żeby pociągnąć 7 kw kamerzysty i ze 4 kw grajków (pary itd)
Pozdrowionka
ZAWAŁ


niedziela, 23 marca 2003, 01:31
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL