Teraz jest poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 11:52

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 problem z obróbką obrazu 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post problem z obróbką obrazu
Witam Wszystkich, jestem początkującym "filmowcem" więc nie miejcie do mnie pretensji jeżeli taki pytanie już padło:

mój sprzęt to:
- kamera cyfrową samsung vp-d10 oczywiście dv, podłączyłem ją z komputerem za pomocą karty fireware (no name), do obróbki obrazu używam programu: ulead videostudio 6.

Problem jest następujący:
Po zrzuceniu obrazu, na skraju prawej strony pojawia się pionowy, jaśniejszy pas (jaśniejszy; jasnoniebieski, załamany obraz)

Kamera jest nowa na gwarancji. Jak myślicie czy to może być wina kamery, jeżeli nie to jak mogę ten pas zniwelować on jest grubości ok. 2mm?
Jak oglądam nagranie z kamery podłączonej bezpośrednio do telewizora, nic takiego nie występuje . Jeżeli spotkaliście się z takim czymś proszę o odpowiedź.

poniedziałek, 6 stycznia 2003, 17:12
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post problem z obróbką
Remek, chyba tak mogę się do Ciebie zwrócić.
Należałoby poczytać trochę starych książek o fotografi, filmie i sprzęcie tym bardzo starym a tu biorą się za DV i cyfrę. Ale nie martw się tym Ważne jest to co widać na ekranie telewizora.[/b]

wtorek, 14 stycznia 2003, 10:34
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post ???
NIe zgodzę się z przedmówcą. Co to znaczy "ważne jest to co widać na ekranie telewizora"??? Nie przemawia to do mnie, ponieważ przy próbie obróbki na kompie ten pas zawsze będzie widoczny i np przy przegraniu na Divx czy DVD i puszczeniu na kompie pasek też będzie widoczny. A to jakos mało budujące... Co myślę? Myślę że kamera albo ma jakiś defekt, który polega na błędzie matrycy lub błędach w późniejszej obróbce sygnału. W wyniku czego obraz z kamery ma zniekształconą pewną ilość linii pionowych.
Rozwiązania są 2: