Teraz jest wtorek, 11 grudnia 2018, 00:10




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
 Czy filmowiec prowadzący firmę musi posiadać kasę fiskalną? 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 20 września 2005, 15:01
Posty: 629
Post Czy filmowiec prowadzący firmę musi posiadać kasę fiskalną?
Witam!

Chiałem dopytać prowadzących działalnośc gospodarczą zajmująca się filmowaniem, czy posiadają kasę fiskalną. Otóż w moim wypadku firmę posiadam od niedawna do tej pory nie musiałem stosować tego urządzenia ani być podatnikiem VAT ze względu na małe dochody itp.
Niestety od 1 wrzesnia 2006 (zgodnie z rozporządzeniem z 28marca 2006) nie są zwolnieni z obowiązku ewidencjonowania niezaleznie od osiąganego obrótu:
"...# przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami oprogramowania komputerowego, np. z e-bookami, oprogramowaniem, innymi plikami, (w tym również sprzedawanymi łącznie z licencją na użytkowanie):

* płyt CD;
* płyt DVD;
* kaset magnetofonowych;
* taśm magnetycznych (w tym kaset wideo);
* dyskietek;
* kart pamięci;
* kartridży."

całosć:
http://www.vat.pl/pages/i/722.php

Moje pytanie jest takie czy ktoś znalazł się w podobnej sytuacji, czy np filmowanie nie miesci się w tych kategoriach. Choć produktem końcowym jest płyta, kaseta itd więc nie wiem czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji?

_________________
AMD64/3000, Gigabyte KN8-Ultra9,1,5GB RAM, 2*200GB SEGATE, GF6600GT/128, Pionieer 111DBK 1.23, Chieftec 420W, WIN XP SP2, PS10+ 10.6 -700USB, UPGRADE AVID LIQUID 7 -SP2, NV-GS250


czwartek, 17 sierpnia 2006, 11:54
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 26 czerwca 2006, 14:12
Posty: 635
Post 
Cytuj:
92.11.Z Produkcja filmów i nagrań wideo


Podklasa ta obejmuje:
- produkcję filmów na taśmie filmowej, wideo lub DVD, przeznaczonych do projekcji w kinach i w telewizji: realizacja filmów w plenerze, studiach filmowych oraz laboratoriach; produktami tego rodzaju działalności mogą być filmy długometrażowe i krótkometrażowe - fabularne i pozafabularne, niezależnie od techniki ich realizacji,
- działalność pomocniczą wykonywaną na zlecenie, związaną z produkcją filmów (np. montaż filmów, dubbing itd.),
- działalność studiów nagrań dźwiękowych.


Wydaje mi się ze to nie podlega temu rozporzadzeniu. A sam przepis obowiazywac bedzie tych co zaloza dzialanosc po 1 wrzesnia (tak mi sie przynajmniej wydaje).

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 1:16 pm ]
Cytuj:
Zasadniczo w okresie do 31 grudnia 2006r. zwolnione są z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy fiskalnej dwie grupy podatników:

* podatnicy kontynuujący działalność w 2006r., u których w poprzedni roku obrót kasowy nie przekroczył 40'000 zł;
* podatnicy rozpoczynający sprzedaż w 2006r. do czasu przekroczenia u nich obrotu kasowego 20'000 zł.

Podatnicy kontynuujący działalność powinni rozpocząć ewidencjonowanie obrotu przy zastosowaniu kasy fiskalnej po upływie dwóch miesięcy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu I kwartału 2006r., w którym przekroczono ww. obrót 40'000 zł.


[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 1:18 pm ]
Cytuj:
Do 31 grudnia 2006r. zwolnieni są z obowiązku stosowania kas rejestrujących:

* podatnicy na karcie podatkowej w zakresie działalności wymienione w:
o części I w lp. 1, 10, 12, 26, 31-34, 40-45, 47-50, 54, 58, 65, 74, 77, 78, 84, 92-95,

_________________
:mrgreen:


czwartek, 17 sierpnia 2006, 12:12
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 20 września 2005, 15:01
Posty: 629
Post 
Dziękuję za szybką odpowiedź, jutro udam się do Urzedu Skarbowego, ciekawe co mi tam powiedzą czy wogóle coś powiedzą. Jesli tylko dostanę konkretną odpwiedź oczywiście ją zamieszczę.

_________________
AMD64/3000, Gigabyte KN8-Ultra9,1,5GB RAM, 2*200GB SEGATE, GF6600GT/128, Pionieer 111DBK 1.23, Chieftec 420W, WIN XP SP2, PS10+ 10.6 -700USB, UPGRADE AVID LIQUID 7 -SP2, NV-GS250


czwartek, 17 sierpnia 2006, 23:23
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 26 czerwca 2006, 14:12
Posty: 635
Post 
Pedro79 napisał(a):
Dziękuję za szybką odpowiedź, jutro udam się do Urzedu Skarbowego, ciekawe co mi tam powiedzą czy wogóle coś powiedzą. Jesli tylko dostanę konkretną odpwiedź oczywiście ją zamieszczę.
No tylko nei polegaj zbytnio na mnie, sam mnie dobiles tym i tak sie zamotalem ze tez ide sie zapytac oco kurna chodzi

_________________
:mrgreen:


piątek, 18 sierpnia 2006, 00:22
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 20 września 2005, 15:01
Posty: 629
Post 
Ale dąłes mi jakieś światło :).
Martwi mnie to że te zwolnienia które przytoczyłeś dotyczą podatników na karcie podatkowej, a ja używam ksiązki przychodów i rozchodów oraz martwi mnie to że jak piszą

"żadnych zwolnień czynności (tabela) czyli wymieniane te które przytoczyłeś nie nalezy stosowac bez względu na wysokość osiąganych obrotów" to mnie tez martwi.

Miejmy nadzieje że dostanę choć konkretną odpowiedź i że te zwolnienie obejmie jednak naszą grupę :).

_________________
AMD64/3000, Gigabyte KN8-Ultra9,1,5GB RAM, 2*200GB SEGATE, GF6600GT/128, Pionieer 111DBK 1.23, Chieftec 420W, WIN XP SP2, PS10+ 10.6 -700USB, UPGRADE AVID LIQUID 7 -SP2, NV-GS250


piątek, 18 sierpnia 2006, 09:06
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1644
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Bardzo mile widziałbym podzielenie się na forum informacjami uzyskanymi w Urzędach Skarbowych !!! To będzie przesądzające w tym temacie.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


piątek, 18 sierpnia 2006, 10:27
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 20 września 2005, 15:01
Posty: 629
Post 
Do Star myśle też rusz do Swojego US i dowiedz się bo jedna odpwiedź o tej sprawie nie przesądzi, ba myśle że moga być nawet sprzeczne i inaczej interpretowane.

Ja byłem konkretów na dziś nie otrzymałem :(. Tzn Pani kierownik na pierwszą odpowiedź powiedziała tak musi Pan zaopatrzyć się w kase i ewidencjonowana sprzedaż.
Tak łatwo się nie poddając zasugerowałem, że nie jestem sprzedawca płyt CD/DVD czy kaset VHS, a filmowcem który rejestruje wydażenia na tasmach czy dyskach DVD. No i Pani zaczęła się zastanawiać, dodałem jeszcze że może być tak ze klient przynosi nośnik na którym ja rejestruję wydażenia.
Bardziej szczegołowa odpowiedź uzyskam w poniedziałek/wtorek w US zagłębią się w ta sprawę i dadzą odpowiedź.
Może ma ktoś pomysł gdzi emożna zasięgnąc porady na ten temat jakieś forum itp?

_________________
AMD64/3000, Gigabyte KN8-Ultra9,1,5GB RAM, 2*200GB SEGATE, GF6600GT/128, Pionieer 111DBK 1.23, Chieftec 420W, WIN XP SP2, PS10+ 10.6 -700USB, UPGRADE AVID LIQUID 7 -SP2, NV-GS250


piątek, 18 sierpnia 2006, 12:36
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1644
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Będę musiał się wybrać do US, z doświadczenia wiem, że gdy zapytana urzędniczka nie będzie pewna, to powie, że trzeba rejestrować za pomocą kasy. W zasadzie najlepiej byłoby zadać pytanie w formie pisemnej. :|

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


piątek, 18 sierpnia 2006, 20:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 lutego 2006, 22:29
Posty: 672
Post 
Obstawaj przy tym, że firma jest zwolniona z rejestrowania kasą, jeśli jej przychód nie przekroczył w ubiegłym roku 10 000 Euro. Chyba że przekroczył.
Myślę, że filmowanie nie jest sprzedawaniem płyt DVD. Można by sprawdzić w tabeli kodów zawodów. Tam są dokładne objaśnienia każdego zawodu. Jest to gdzieś na stronach Ministerstwa Pracy.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano piątek, 18 sierpnia 2006, 21:09 przez panjacek, łącznie edytowano 1 raz

piątek, 18 sierpnia 2006, 20:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 13 grudnia 2005, 17:36
Posty: 290
Post 
Obrót w świetle tej ustawy nie gra roli.
Cała sprawa tkwi w słowach: "przy dostawie" - gdybyśmy korzystali i handlowali nagranymi wcześniej już płytami konieczna byłaby kasa fiskalna.
Taka wykładnie uzyskałem w moim US i jednocześnie stwierdzenie że kasy na kase wydawać nie muszę.
Jednak jak to będzie interpretować każdy Urząd to już inna sprawa.


piątek, 18 sierpnia 2006, 20:43
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 18 lipca 2006, 20:23
Posty: 18
Post 
Najlepszym rozwiazaniem jest prośba o wykładnie na piśmie w Urzędzie Skarbowym. Od pewnego czasu jest taka możliwość ponieważ wielokrotnie bywało, że różnie różne urzędy skarbowe interpretowały przepisy. Urząd w ciągi 2 tygodni musi odpowiedzieć na piśmie. Jeśli to zrobi a okaze się, że np. sie pomylił - podatnik jest czysty.

_________________
Pinnacle STUDIO 700 PCI wer. 10 PLUS


piątek, 18 sierpnia 2006, 23:20
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 31 stycznia 2005, 08:40
Posty: 223
Post 
Witam

Wlasnie wrocilem z US i sprawa nie wyglada za wesolo.
Kazdy kto prowadzi dzialalnosc i ma kod PDK zaczynajacy sie na 92 musi wprowadzic kasy fiskalne (prawie kazdy)

zerknijcie na rozporzadzenie:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/0375.htm

patrz tabela z wykazem zwolnionych z ewidencjonowania:

34 ex 92 Usługi związane z rekreacją, kulturą i sportem, z wyłączeniem usług związanych z filmami i taśmami wideo oraz wyświetlaniem filmów na innych nośnikach

zapisane jest czarno na bialym uslug zwiazanych z filmami - nie ma szans zeby ominac ten zapis... przeciez kazds usluga zwiazana z rejestracja uroczystosci slubnej czy tez kazdej innej jest usluga zwiazana z filmem.

coz pogodzilem sie z tym ze 1200zl na kase trzeba bedzie wybulic :( bo nie zanosi sie na jakies zmieny przed 1 wrzesnia.


poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 14:10
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: środa, 29 marca 2006, 14:59
Posty: 143
Post 
Wybulić to nie wszystko, teraz jeszcze oddać 22% na dzień dobry plus 19% dochodowego tj.ok. 40% nie nasze.
Przydałoby się robić za co najmniej 2500.-


poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 16:51
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 28 listopada 2005, 17:03
Posty: 351
Post 
anaś napisał(a):
Przydałoby się robić za co najmniej 2500.-


i niestety oddawać jeszcze więcej... :(
Wykończą nas?

_________________
pasja i praca


poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 19:58
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 31 stycznia 2005, 08:40
Posty: 223
Post 
anaś napisał(a):
Wybulić to nie wszystko, teraz jeszcze oddać 22% na dzień dobry plus 19% dochodowego tj.ok. 40% nie nasze.
Przydałoby się robić za co najmniej 2500.-


Kasa fiskalna nie oznacza, ze zostajesz podatnikiem VAT, wiec nie wprowadzaj zamieszania.

Cena za usluge filmowania i montowania wesela powinna byc na poziomie 2-3tys.

Kris


poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 21:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL