Teraz jest niedziela, 19 stycznia 2020, 20:11




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
 zarejestrowanie firmy 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 23 lutego 2008, 10:12
Posty: 46
Post Re: Re:
ao napisał(a):
Theta napisał(a):
Przy podatku liniowym 19% nie ma kwoty wolnej od podatku.


A czy napisałem gdzieś o liniowym opodatkowaniu ? Osobicie rozliczam się ze skali podatkowej.
To była ogólna uwaga, nie dotyczyła Ciebie.

Cytuj:
To ty namieszałeś. Obniżony ZUS to około 300 zł. W tym prawie 200 zł to zdrwotne a około 100 zł społeczne.
Racja, mój błąd

_________________
Theta Studio - zestawy animacji, projekty dla After Effects


czwartek, 20 marca 2008, 10:05
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 01:21
Posty: 796
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: zarejestrowanie firmy
OK.

Jeśli chodzi o amortyzację i definicję śr trwałego - jest tu bardziej złożony problem. Niby środkiem trwałym nie jest przedmiot do kwotry netto 3,5tys - a jak się okazuje w pewnych przypadkach jest np wyposażeniem w pewnych śr trwałym:

http://www.vat.pl/definicja_srodki_trwale_76.php napisał(a):
W przypadku składników majątkowych o wartości początkowej nie przekraczającej 3500zł podatnik ma prawo nie zaliczyć ich do środków trwałych albo też zaliczyć i amortyzować (w tym jednorazowo 100%). Jeżeli podatnik nie zaliczy takich składników majątku do środków trwałych, wówczas będzie to wyposażenie. W drugim wypadku - pomimo tego samego efektu podatkowego - składnik majątku stanowić będzie środek trwały (np. zamortyzowany w 100%).


lub (zasady ogólne):

Cytuj:
W przypadku wprowadzenia do ?Ewidencji środków trwałych? ST o wartości do 3500 zł netto możesz dokonać amortyzacji jednorazowo w miesiącu zakupu lub następnym. Środki trwałe o wartości początkowej powyżej 3500 zł netto będą amortyzowane w równych ratach miesięcznych, których wartość jest wyliczana w oparciu o stawki amortyzacyjne ?Klasyfikacji Środków Trwałych? (KŚT). Amortyzację rozpoczynasz w miesiącu kolejnym po miesiącu wprowadzenia środka do ?Ewidencji ST?.



http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik_va ... zeniafirmy

Tak, czy inaczej dobrze jest prowadzić EŚrT i odliczać amortryzację na zasadach ogólnych. Ma to istotne znaczenie np gdy kupujemy kamerę np za 20tys.

_________________
| Sony HVR Z1 | Intel Xeon X3380 na Asus Extreme RAMPAGE (i48X), RAM 4GB Corsair 1333Mhz, FSB 1333Mhz | Windows 7 Ultimate 64bit | Vegas Pro 9 64bit |


czwartek, 20 marca 2008, 10:41
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 23 lutego 2008, 10:12
Posty: 46
Post Re: zarejestrowanie firmy
Co od amortyzacji, zaczynając działalność można dokonywać jednorazowych odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych o wartości powyżej 3,5 tys. Nie pamiętam górnej granicy, ale była ona dość wysoka.

_________________
Theta Studio - zestawy animacji, projekty dla After Effects


czwartek, 20 marca 2008, 10:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 4 listopada 2005, 12:52
Posty: 334
Lokalizacja: Chrzanów
Post Re: zarejestrowanie firmy
waq napisał(a):
Witam
Mam takie pytanie, czy jedynym sposobem zarejestowania videofilmowania jest to ze trzeba placic zus itd czyli bedzie sie watowcem,mozna bedzie sobie odliczac sprzet itd? Nie mozna zarejestrowac videofilmowania inaczej? Nie wiem jak sie to fachowo nazywa,ale chyba firma na ryczałt? Ponoc wtedy jest to wszystko prostrze? Albo wykonywac usluge na jakies umowy? Albo wziac firme na krus? Znajomy jest na krusie i chcialby jakos to zrobic zeby nie placic zusu? Mial ktos podobny przypadek?
mysle ze zrozumiecie o co mi chodzi :) zbyt fachowym jezykiem w tych sprawach to nie wladam :)
pozdrawiam


A tak wogóle Waq to wyglądasz na zielonego w sprawach prowadzenia firmy. I nie licz na to, że wszystkiego dowiesz się z forum. Uważasz, ze ktoś ci tu zrobi wykład o opłacalności otworzenia działalności nie znając sytuacji w jakiej się znajdujesz??!! Jeśli już otworzysz firmę, to zleć prowadzenie księgowości fachowcowi, czyli np. pani z biura rachunkowego. Zoszczędzisz sobie wielu problemów i będziesz spał spokojnie. I nie chodzi tu o twój fachowy język, tylko o orty. To zdecydowanie PROSTSZE rozwiązanie:-)


czwartek, 20 marca 2008, 11:07
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 01:21
Posty: 796
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: zarejestrowanie firmy
Biuro Rachunkowe jest fajną sprawą - to fakt :)

Ale zanim się założy działalność warto wziąść kartkę, długopis, kalkulator i policzyć. Od ZUS-u nie uciekniesz w żaden sposób trzeba płacić i tyle. Jeśli masz tylko działalność (do tego pierwszą) - jak pisze Elwira - płacisz przez 2 lata składkę zdrowotną i ub społeczne - coś ok 300 zł przez okres dwóch lat.
Jeśli poza działalnością, jesteś zatrudniony na etacie (etat jest inną branżą niż usługi filmowe) - płacisz jedynie składkę zdrowotną - coś ok 200 zł przez cały czas trwania zatrudnienia na etacie.
Jeśli w międzyczasie wyleją cię z roboty na etacie - i masz pierwszą działalność: płacisz (jak w pierwszym wariancie) 300 zł przez okres pomniejszony od daty założenia działalności i czas trwania pracy na etacie), czyli np załozyłeś działalność w styczniu, pracowałeś na etacie do marca, w marcu otrzymałeś wypowiedzenie, płaciłeś przez te trzy miesiące 200 zł - to od kwietnia płacisz 300 zł (jak napisała Elwira), ale nie przez okres od wylania tylko od daty założenia I działalności czyli 24 miesiące - 3, zatem przez 21 miesięcy płacisz 300 a w następnym miesiącu wchodzisz na pełną.

Jeśli prowadziłeś już działalność na starych zasadach (była ona w zawieszeniu) czy też zamknąłeś ją i rejestrujesz nową - płacisz pełny wymiar składki zdrowotnej + ub. społeczne - coś ok 800 zł.

Dalej to już kalkulator i analiza profilu działalności. Musisz policzyć rodzaj opodatkowania i ewentualną możliwość odliczeń. W US musisz zadeklarować sposób opodatkowania (wypełniasz oświadczenie), w którym wybierasz: (I) rodzaj prowadzonej księgowości i (II)formę opłacania podatku dochodowego:

I.
A) Księga przychodów i rozchodów (chyba najpopularniejsza)
B) Ewidencja przychodów.

II.
A) WG skali podatkowej na miesiąc/kwartał
B) WG stawki 19% (liniowo) na miesiąc/kwartał
C) Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych na miesiąc/kwartał

Oczywiście wcześniej należy wypełnić formularz NIP1 i VAT-R (dla chcących być płatnikami VAT)

Trzeba to zrobić na spokojnie, jak ktoś nie lubi liczyć i czytać przepisów podatkowych warto spotkać się na początek z którymś ze znajowych co pomoże lub za kaskę z doradcą.

Jak mówi stare przysłowie starszych ludzi: "święci garnków nie lepią..." - można taką małą księgowość prowadzić samemu. Sytuacja komplikuje się nieco jak dochodzi zatrudnianie pracowników, gospodarka magazynowa i środki trwałe (ewidencja i amortyzacja).

_________________
| Sony HVR Z1 | Intel Xeon X3380 na Asus Extreme RAMPAGE (i48X), RAM 4GB Corsair 1333Mhz, FSB 1333Mhz | Windows 7 Ultimate 64bit | Vegas Pro 9 64bit |


czwartek, 20 marca 2008, 12:22
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL