Teraz jest poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 07:44




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
 FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik) 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 15 lipca 2011, 17:07
Posty: 27
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
mam pytanie dla osób, które mają działalność z zakresu video

do jakiego punktu wykazu działalności jesteście przyporządkowani? chodzi o PKD


wtorek, 20 września 2011, 10:33
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: poniedziałek, 15 września 2008, 04:44
Posty: 61
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
59.11.Z Produkcja filmowa
59.12.Z Postprodukcja filmowa


wtorek, 20 września 2011, 11:43
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 22 września 2011, 16:34
Posty: 4
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Nie jest to takie skomplikowane


czwartek, 22 września 2011, 16:37
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 25 września 2010, 19:21
Posty: 26
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Witam!
Podłączę się pod ten temat z pytaniem o zawieszanie działalności.
Wiadomo, że w okresie zimowym jest bardzo mało zleceń na filmowanie/fotografię ślubną. Czasami jest tak, że nie ma ich w ogóle. Na takie miesiące warto jest zawiesić działalność. Jednak jest to okres zbierania zamówień na okres wiosna-lato i zawierania umów.
I teraz pytanie - Czy można zawierać umowy z klientami podczas okresu zawieszenia działalności gospodarczej? Samo wykonywanie zleceń i tym samym otrzymywanie wynagrodzenia odbywa się w czasie, kiedy działalność jest odwieszona, chodzi o samo zawarcie umowy, zabezpieczającej przyszłe przychody...

Jeśli te temat pojawił się już wcześniej na forum to przepraszam, nie znalazłem jasnej odpowiedzi...

Pozdrawiam


wtorek, 8 listopada 2011, 19:50
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 17 kwietnia 2010, 11:58
Posty: 563
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Nie ma tak dobrze, ja na szybko znalazłem takie coś:
Cytuj:
W czasie, w którym działalność gospodarcza pozostaje zawieszona przedsiębiorca nie może podejmować nowych czynności związanych z prowadzeniem działalności, ani też osiągać z niej bieżących przychodów.

źródło
Podkreśliłem to, co rozumiem jako podpisywanie nowych umów.

PS. Dlaczego szukasz na forum filmowym informacji czysto prawnych? To nie jest dobre miejsce, zapytaj w odpowiedniejszym miejscu.
Pozdrawiam.


wtorek, 8 listopada 2011, 23:10
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 25 września 2010, 19:21
Posty: 26
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Na pewno niejeden z użytkowników tego forum miał do czynienia z tym problemem, dlatego pytam tutaj... Na forach prawnych też spotkałem podobne informacje, ale z drugiej strony pisze się o tym, że "w okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorca ma prawo wykonywać wszelkie czynności niezbędne do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów".
Więc teraz jak to ma się do zawierania umów w przypadku produkcji filmów pamiątkowych? Podpisanie umowy rozumiem jako czynność niezbędną do zabezpieczenia źródła przychodów... Przynajmniej tak jest w przypadku tej działalności. Przychody z danego zlecenia mogą wystąpić nawet rok po podpisaniu umowy...

TUTAJ WIĘCEJ

Jak to rozumiecie?


środa, 9 listopada 2011, 15:01
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: wtorek, 20 grudnia 2011, 01:01
Posty: 9
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Witam,

Chciałbym wrócić do wątku który już kilkakrotnie był podejmowany na forum. Wracam do niego ponieważ nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi.
Moje wątpliwości budzi bowiem fakt, czy działalność polegająca na wideofilmowaniu może być rozliczna na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego? Pomijam fakt na ile ta forma rozliczania jest korzystna.
Sam w pierwszej kolejności chciałem zasięgnąć na ten temat informacji w Urzędzie Skarbowym. W rozmowie telefonicznej, urzędnik poinformował mnie, że nie ma takiej możliwości, i że działalność związana z produkcją filmów i nagrań wideo nie może być ryczałtowana . W Internecie trafiłem jednak na wiele wpisów, wedle których wideofilmowanie może być jednak ryczałtowane (bodaj 8,5 procent). W jednym ze starszych wątków użytkownik hi-rek pisał:
„Wideofilmowanie może być na ryczałcie. […]
Może zdarzyć się, że US odmówi takiego sposobu rozliczania, ale jest to, mówiąc najogólniej, w sytuacji gdy rejestrując swoją działalność w GUS podamy, że będziemy zajmowali się również innymi sferami działalności gospodarczej, a które z kolei będą wyłączone z możliwości rozliczania ryczałtem. Właśnie nadane przez GUS numery o tym decydują. Jeżeli będzie to tylko wideofilmowanie - nie będzie problemów.”
Więc jak to w końcu jest? Czy ktoś z użytkowników który prowadził taką działalnośc na zasadach ryczałtu mógłby rozjaśnic nieco ten mglisty temat :/?


niedziela, 29 kwietnia 2012, 22:18
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 23 lutego 2008, 10:48
Posty: 22
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Kilka dni temu próbowałem przebrnąć przez gąszcz przepisów w kwestii dorobienia paru złotych będąc już zatrudnionym :(
Mam szansę uzyskania zleceń na drobne filmowanie i montaż. Chcąc spać spokojnie przed podjęciem się zleceń przeczytałem Wasze porady wykonałem telefon do ZUS, US, KIS. Starałem się ustalić, czy muszę zakładać DG czy nie.
Założenie jakie przedstawiłem uwzględniając to co pisaliście:
- dochód roczny z tego tytułu nie przekroczy kwoty 5 tysięcy;
- ilość zleceń w przedziale 0-20;
- wykonywałbym usługę której wynik przekazywany byłby dla klienta na dowolnym rodzaju nośnika danych (moja płyta DVD lub strona internetowa; lub pen driver, dysk przenośny klienta);
Konsultant KIS stwierdził, że nie muszę mieć DG, mogę wykonać zlecenie i rozliczyć je w PIT 36 zamiast PIT 37. W miejscowym US usłyszałem, że zgodnie z § X muszę mieć DG a to tego jeszcze kasę fiskalną. Starałem się grzecznie wytłumaczyć że przecież ja nie sprzedaję płyt ponieważ one jedynie służą do przekazania wyniku wykonanej usługi itd. - dyskusja w tej kwestii doprowadziła jedynie do tego, że mam sobie w tej sprawie uzyskać interpretację za 40 zł. bo inaczej to muszę mieć DG i kasę. ZUS do tego wskazał składki w kwocie ok 250 zł. O założeniu DG owszem myślałem ale nie w chwili obecnej. Zwłaszcza, że może się okazać iż nie zarobiłbym nawet na składki.
Czy ktoś z Was może się w tej kwestii wypowiedzieć, czy jest sens zaczynania DG może dla kilku bardzo małych i tanich zleceń ?
Jak to robić aby odliczyć podatki i spać spokojnie ?
z góry dziękuję i pozdrawiam

_________________
Intel Core 2 Quad Q8200 + Asus P5Q3 + 4 GB DDR3 Kingston 1333 dual + 3x WG 500 GB SATA II, Radeon 4850 HIS 512MB HDMI&DVI (PCI-E) iCooler IV + Chiewtec 560 W.


piątek, 25 maja 2012, 13:01
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1627
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Mój US też tak interpretuje przepisy - kasa musi być. Jeśli Twój dochód nie przekroczy określonej kwoty w roku podatkowym, to nie musisz płacić podatku. Jeśli pracujesz i odprowadzasz składki do ZUS, to wystarczy że w związku z działalnością zapłacisz tylko składkę zdrowotną - co miesiąc prześlesz do ZUS formularz DRA i przelejesz ok. 250zł miesięcznie. Jednak całą sumę składek jakie w roku przekażesz do ZUS możesz sobie odliczyć w rozliczeniu z US. Na kasę trzeba wydać "kasę" - pewnie ponad 1000zł i co 2 lata poddawać przeglądowi nawet, jeśli wydrukowałeś na niej zaledwie 3 paragony - ta przyjemność kosztuje ponad 250zł a serwisantowi zajmuje około 5 minut. I to tyle w telegraficznym skrócie. Oczywiście możesz to wrzucić w koszty działalności. Przynajmniej na początek radzę skorzystać z usług jakiegoś biura podatkowego.

_________________
Panasonic Lumix G7 + Vario 12-35 f2.8, Panasonic Lumix G7 + Vario 14-140 f3.5-5.5, Gimbal Feyju MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


piątek, 25 maja 2012, 14:59
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: poniedziałek, 25 maja 2009, 10:12
Posty: 68
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Mam pytanko. Znajomy chciałby założyć firmę wideo, jest zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony i chciałby dorywczo w weekendy robić wesela i inne uroczystości. Czy może starać się o jakieś dofinansowanie na otwarcie (zakup kamery, oprogramowania itp.) mimo iż jest zatrudniony na umowę o pracę? Jak wygląda kwestia opłat miesięcznych firmy gdy jest się zatrudnionym na umowę o pracę w innej firmie?

_________________
Intel Core I7 2600K | Asus P8Z68-V PRO | 8GB 1600MHz Corsair CL9 | Goodram C40 120GB SYSTEM i 2x40GB RAID 0 INTEL SSD na cache systemowy+500GB HDD Samsung F3 + 1TB WD RED+1TB WD GREEN | Gigabyte Radeon HD6850 Wind Force | OCZ MOD XStream Pro 700W


poniedziałek, 30 marca 2015, 10:05
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 4 lipca 2009, 22:39
Posty: 375
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Musisz sam (czy kolega) dopytać. Dotację pojawiają się i znikają i trzeba trzymać rękę na pulsie. Natomiast typowe dofinansowanie na rozpoczęcie działalności jest dla bezrobotnych. Jak pracuje to przy działalności dodatkowej
nie płaci całego ZUSu tylko składkę zdrowotną.


poniedziałek, 30 marca 2015, 21:52
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 11 sierpnia 2016, 14:28
Posty: 4
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Jestem właśnie świeżo po rozpoczęciu działalności w tym zakresie - fotografia i wideofilmowanie - generalnie wesela ale czasem coś bardziej ambitnego również wpadnie.
Mam to szczęście że mam prawnika i księgową w rodzinie, więc mogłem szybko (i bezpłatnie!) ustalić co i jak :)

A więc...
Sprawa wygląda tak, że działalność trzeba założyć. Teoretycznie można rozliczać się ze skarbówką bez zakładania działalności, ale zawsze jest to ryzyko, że uznają to co robicie za działalność. Jeśli reklamujecie się, pracujecie systematycznie, nie macie innego źródła dochodów... powodów może być dużo i nie są dokładnie określone. Lepiej po prostu założyć i mieć spokój.

Można rozliczać się ryczałtem, wtedy nie jest to 8,5% jak ktoś pisał, ale 17%. Można też rozliczać się normalnie, czyli KPiR (książka przychodów i rozchodów), wtedy płacimy podatek 18%, ale możemy wszystko wliczyć w koszty. Ja wybrałem drugi sposób - wliczam sporo w koszt, w tym samochód i paliwo (kupa kasy!!), sprzęt komputerowy, i płacę mniej niż bym płacił na ryczałcie.

Kasy fiskalnej NIE TRZEBA jeśli nie przekroczycie limitu 20 tys. zł sprzedaży dla osób prywatnych w roku (limit nie dotyczy sprzedaży dla firm). Tak jest w 2016. Od 2017 wszyscy mają mieć już kasy fiskalne. Ale może się to jeszcze zmienić, nic pewnego.
Kasę fiskalną trzeba jeśli dostarczacie materiał na CD - ot, taka głupotka. Wystarczy udostępnić klientowi materiały do ściągnięcia (np. https://www.dropbox.com/ ) i już nas to nie dotyczy.

Kasę fiskalną kupujecie i możecie odliczyć od podatku ten zakup (90% od kwoty zakupu - maks. 700 zł). Tak więc w zasadzie za kasę płacicie 10% jej wartości).

Czy zostać VAT-owcem czy nie - to już naprawdę ciężko powiedzieć, ale podpowiem, że zależy głównie od tego, czy sprzedajecie dla osób prywatnych, czy dla firm. Ja sprzedaję głównie osobom prywatnym więc VAT-u w takim przypadku nie zalecam.

Trzeba prowadzić księgowość - możecie to robić sami, albo wziąć księgową. Trzeba płacić ZUS, przez 2 pierwsze lata jest obniżony. ZUS to nie tylko 250 zł składki społecznej, ale jeszcze dokładnie 288,95 składki zdrowotnej (składkę zdrowotną odliczacie w większości od podatku, więc o ile zarabiacie 1600 zł lub więcej to w zasadzie tak naprawdę nie płacicie jej).

grzegorzmh napisał(a):
jeśli mowa o podatkach, to czy ktoś może polecić jakieś dobre biuro księgowe działające online?

Ktoś już wcześniej polecał wfirmę i ifirmę, to dobre programy, od siebie dodam jeszcze https://www.systim.pl - ma bezpłatny pakiet dla mikrofirm, dla oszczędnych nawet księgowość jest gratis, jeśli prowadzimy ją sami (albo księgowa w naszym programie).
[/quote]

Mam nadzieję że pomogłem. Jak macie pytania to piszcie śmiało, postaram się pomóc ew. podpytać jeśli sam nie będę wiedział. Sam ostatnio dowiedziałem się baaardzo dużo więc chętnie się podzielę ;)

Jakby ktoś by był zainteresowany to widziałem jeszcze gdzieś fajny i bardzo krótki poradnik jak samemu prowadzić księgowość, jak ktoś będzie chciał to poszukam i zarzucę linka.


czwartek, 11 sierpnia 2016, 19:42
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4515
Lokalizacja: Tczew
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
jck2 napisał(a):
Jestem właśnie świeżo...

Aktywność godna pochwały, może lekko trąci kryptoreklamą, ale nikt nie jest doskonały ;) Pamiętaj jednak o tym żeby Twoja świeża wiedza nikogo nie wprowadzała w błąd. Wiesz na przykład czemu 10% wartości kasy fiskalnej, to tylko teoria?

_________________
最诚挚的问候


czwartek, 11 sierpnia 2016, 21:18
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 11 sierpnia 2016, 14:28
Posty: 4
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
kotin napisał(a):
jck2 napisał(a):
Jestem właśnie świeżo...

Aktywność godna pochwały, może lekko trąci kryptoreklamą, ale nikt nie jest doskonały ;) Pamiętaj jednak o tym żeby Twoja świeża wiedza nikogo nie wprowadzała w błąd. Wiesz na przykład czemu 10% wartości kasy fiskalnej, to tylko teoria?


Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że trzeba wpierw mieć ten podatek (czyli dość duży przychód), żeby móc zakup kasy odliczyć?
Jeśli jest jeszcze coś o czym zapomniałem skoryguj mnie proszę, poprawię wtedy mój post.


czwartek, 11 sierpnia 2016, 21:51
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4515
Lokalizacja: Tczew
Post Re: FIRMA - jak ją założyć (mini poradnik)
Oj tam, oj tam, zaraz poprawiać. :D Miałem na myśli fakt, że taniutkie kasy fiskalne, są zazwyczaj niewiele warte i z reguły kończy się zakupem droższej, a wtedy mimo dopłaty wydajemy więcej, niż 10%. BTW kwota zwracana jest z VATu. :wink:

_________________
最诚挚的问候


czwartek, 11 sierpnia 2016, 22:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL