Teraz jest czwartek, 20 września 2018, 11:01




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 10 marca 2009, 15:30
Posty: 310
Post Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
Jak sprawdza się oświetlenie świetlówkami na sali weselnej. Czy niema problemów z balansem przy zastanym oświetleniu żarowym? Zastanawiam się nad wymianą halogenów na świetlówki http://allegro.pl/item689765515_zestaw_studyjny_swiatla_stalego_2x400_watt_w_wa.html jednak nie wiem czy warto. Może zastosować parasolki i filtry niebieskie do halogenów w celu rozproszenia światła. Kupiłem lampkę na kamerową LED o barwie 3400K i jest zbyt niebieska w stosunku do halogenów, boję się że przy świetlówkach będzie efekt odwrotny.

_________________
Lumix FZ-2000,2x Lumix G80, SonyCX900, Nikon D7200, D7000, ZHIYUN GIMBAL CRANE, Mavic Pro


poniedziałek, 27 lipca 2009, 11:01
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 16 kwietnia 2008, 12:13
Posty: 23
Post Re: Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
Jeśli kupiłeś LED nakamerowy to wg. mojej wiedzy też ma barwe 5500 tkz. niebieskie zimne światło w stosunku do żarówek na salach . To właśnie żarówki standardowe mają barwe około 3600 dają ciepłą barwę (żółtą) . Wiec jeśli zastosujesz dodatkowe lampy o barwie 5500 zimne plus twoj LED nakamerowy to będą mieć podobną barwe światła . I teraz pytanie na jaką sale trafisz z zastanym tam światłem :-) czy remiza ze świetlówkami czy lokal z żarówkami ..... a może będzie trochę tego trochę tego? kto wie . Wypadało by mieć dwa zestawy i taki i taki ..złoty środek .


poniedziałek, 3 sierpnia 2009, 18:17
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 7 sierpnia 2009, 02:01
Posty: 31
Post Re: Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
sihil napisał(a):
Jeśli kupiłeś LED nakamerowy to wg. mojej wiedzy też ma barwe 5500 tkz. niebieskie zimne światło w stosunku do żarówek na salach . To właśnie żarówki standardowe mają barwe około 3600 dają ciepłą barwę (żółtą) . Wiec jeśli zastosujesz dodatkowe lampy o barwie 5500 zimne plus twoj LED nakamerowy to będą mieć podobną barwe światła . I teraz pytanie na jaką sale trafisz z zastanym tam światłem :-) czy remiza ze świetlówkami czy lokal z żarówkami ..... a może będzie trochę tego trochę tego? kto wie . Wypadało by mieć dwa zestawy i taki i taki ..złoty środek .

Kolego sihil my oboje dobrze wiemy, że wprowadzasz kolegę w błąd... Ale to już Twoja sprawa...

_________________
Panasonic AJ-SPX800E
Sony PMW-EX3
2 x Canon 5D MK. II + obiektywy
Mac Pro 2x3.2GHz Quad-Core Intel Xeon
3 x GTX 285
8 x 1,5TB Raid
16GB OCZ RAM1600MHz
3 x 3090WQXi
Final cut studio7 + motion4 + Soundtrack Pro3 + Color1,5 + Compressor3,5 + DVD Studio Pro4


piątek, 7 sierpnia 2009, 02:31
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 16 kwietnia 2008, 12:13
Posty: 23
Post Re: Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
kolego sihil my oboje dobrze wiemy, że wprowadzasz kolegę w błąd... Ale to już Twoja sprawa...[/quote]

Jeśli tak to czynie to bezwiednie. Zastanawia mnie barwa LED to dość zimne światło.
Jeśli wprowadzam go w błąd a ty to widzisz to wypadało by nakierować nas na właściwą droge .


piątek, 7 sierpnia 2009, 09:14
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: poniedziałek, 20 czerwca 2005, 10:17
Posty: 25
Lokalizacja: podlaskie
Post Re: Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
biale power ledy mozna kupic w dwoch wariantach: cieple albo zimne

poprosilem kolege zeby zmierzyl moja zarowke na power ledach (ciepla) pod wzgledem temperatury barwowej no i wyszlo ze jej temperatura to ok 3100K, natomiast zarowka halogenowa, ktorej do tej pory uzywalem miala ok 2950K

zauwazylem, ze w pomieszczeniu oswietlonym swiatlem zarowym (zarowki halogenowe i zwykle zarowki), moja nakamerowa LED daje mi niebieska poswiate dodatkowo kolory ogolnie byly gorsze, no i znow zarowka poszla na warsztat

otoz swiatlo z mojej cieplej LED ma inne widmo niz swiatlo zarowe, mamy w nim o wiele mocniejsze (w porownaniu z halogenem) fale w zakresach 400-500nm (kolory fioletowe i niebieskie), dodatkowo wspolczynnik oddawania barw mojego leda byl na poziomie 81 (moja stara poczciwa zarowka halogenowa wypadla uzyskala wynik Ra=93)

na razie caly czas uzywam halogenu, poniewaz po zastosowaniu filtra oslabiajacego mi niebieska czesc widma moj led strasznie pociemnial, no i zaczynam szukac czegos mocniejszego lub rozwazam opcje wymiany 2-3 diod w moim ledzie na mocniejsze

ps. sa to moje (mojego kumpla) prywatne pomiary dwoch konkretnych zarowek w obudowie MR-16: Power LED i halogenowej, moze ktos jeszcze podzieli sie swoimi spostrzerzeniami lub poprawi uzupelni moje, chetnie poczytam


piątek, 7 sierpnia 2009, 10:38
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 7 sierpnia 2009, 02:01
Posty: 31
Post Re: Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
Wg. mnie najlepszym wyborem będzie zakup lamp kinoflo. Ich niepodważalną zaletą jest równomierne, rozproszone źródło światła o dużej jasności (o barwie zależnej od użytych świetlówek - 3200-5200 K), dodatkowo niewielkie nagrzewanie się i długa żywotność.

_________________
Panasonic AJ-SPX800E
Sony PMW-EX3
2 x Canon 5D MK. II + obiektywy
Mac Pro 2x3.2GHz Quad-Core Intel Xeon
3 x GTX 285
8 x 1,5TB Raid
16GB OCZ RAM1600MHz
3 x 3090WQXi
Final cut studio7 + motion4 + Soundtrack Pro3 + Color1,5 + Compressor3,5 + DVD Studio Pro4


piątek, 7 sierpnia 2009, 11:44
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 16 kwietnia 2008, 12:13
Posty: 23
Post Re: Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
link do oferty Foton takich lamp http://www.foton.kalisz.pl/?strona=skle ... =&pid=1624
owszem do warunków studyjnych fajna sprawa ale na reportaż filmowy już wedle uznania .


piątek, 7 sierpnia 2009, 12:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 10 marca 2009, 15:30
Posty: 310
Post Re: Oświetlenie fluoroscencyjne 5500K
Moje LEDy przy doświetleniu sali halegenami dają zielonkawą poświatę pomimo że są "ciepłe". Nie chciałbym wracać do żarówki halogenowej. Czy lampy z mojego pierwszego postu są gorsze od lamp kinoflo. Martwi mnie rozmiar tych żarówek i problem z ich transportowaniem. Zastanawiałem się kiedyś nad zastosowaniem do oświetlenia sali ksenonów samochodowych o barwie 4800K w połączeniu z parasolkami rozpraszającymi.

_________________
Lumix FZ-2000,2x Lumix G80, SonyCX900, Nikon D7200, D7000, ZHIYUN GIMBAL CRANE, Mavic Pro


poniedziałek, 17 sierpnia 2009, 08:28
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL