Teraz jest sobota, 21 kwietnia 2018, 10:04

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Amatorskie filmy dokumentalne : jak zacząć? 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Amatorskie filmy dokumentalne : jak zacząć?
Witajcie!
Nie wiem czy wybrałem dobry dział dla mojego tematu (nie dotyczy od wszak filmowania wesel itp.)
Z góry zaznaczam, że przekopałem całe forum ale nie znalazłem postów dopowiednich dla odpowiedzi na moje pytania.
Więc może tak:
jestem amatorem filmowcem, jadącym jeszcze na starych kamerach za 800-1000 zł. Do tej pory filmowałem wszystko stricte amatorsko tzn nie przejmowałem się specjalnie czy po pokazaniu tego profesjonaliście został bym zbluzgany.
Ostatnio jednak postanowiłem nakręcić dokument o moim ukochanym sporcie (wrzucił bym go póżniej na neta, zależy mi jednak na dobrej jakości zdjęć). Film miał by być w konwencji filmów Kena Burnsa, chociaź ja oczywiście filmowcem z holywood nie jestem i pewnie wyjdzie dużo gorzej. Myślę, że każdy kto interesuje się filmami dokumentalnymi zna tego reżysera.
Jego styl to używanie fotografii, archiwalnych filmów i ciekawej muzyki. Pomiędzy fotografiami co jakiś czas pojawiają się wypowiedzi osób związanych z tematem filmu. Nie ma tu więc fajerwerków, biegania z kamerą itd.
Przykłady możecie zobaczyć tutaj :
http://www.youtube.com/watch?v=ITbuFIG4Xvc&hl=pl -> film dokumentalny o jazzie
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... firefox-a# -> dokument o wojnie secesyjnej.
Chciałbym zapytać was, jaki sprzęt powinienem kupić żeby kręcić tego typu rzeczy? Przeczytałem masę postów o doborze sprzętu, ale wszystki dotyczyły raczej imprez okolicznościowych. Czy do moich celów potrzebny będzie inny sprzęt (droższy/tańszy) ?
Burns kręcił takie filmy już na poczatku lat 90tych a wtedy pewnie nie dysponował nawet takimi kamerami jakie dziś ma większosć 'ślubokrętów'.