Teraz jest poniedziałek, 17 grudnia 2018, 12:05

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Żywotność kasetek DV,a upływ czasu! 
Autor Wiadomość
Stały bywalec
Stały bywalec

Post Żywotność kasetek DV,a upływ czasu!
Witam czytelników
Chciałbym zapytać uczestników forum o żywotność ich kasetek 60min.
Ja na swoich(Panasonic profesional) robię po 10 wesel+10 zgrywań.

Na materiale jeszcze nie widać żadnych zmian i można by dalej na nich kręcić, ale kasety mają już trzy lata(dostałem je z kamerą), nie wiem czy w pewnym momencie kaseta w ogóle nic nie nagra. :(

Jestem początkującym kamerzystą nie wiem też jak taka kaseta się "starzeje" jakie są oznaki tego procesu!!! Może mi ktoś napisze, bardzo bym o to prosił.

Słyszałem że niektórzy kamerzyści kręcą po 2-3 wesela na kasetach Sony i kupują następne, a tych już nie używają.
Co o tym myślicie? Dziękuję za odpowiedzi. :)

sobota, 16 stycznia 2010, 17:23
Moderator
Moderator

Post Re: Żywotność kasetek DV,a upływ czasu!
piotr6688 napisał(a):
(...)Słyszałem że niektórzy kamerzyści kręcą po 2-3 wesela na kasetach Sony i kupują następne, a tych już nie używają.

A ja słyszałem, że do wesel używają tylko nowych kasetek. To trochę za ważna impreza, żeby ryzykować 10-krotnie przechodzoną kasetkę.
Ja nie kręcę wesel a tylko rodzinne pierduły i nigdy nie przekraczam progu 2-3 krotnego przebiegu kasetki.
No i po 6 latach wciąż są ok.

poniedziałek, 18 stycznia 2010, 15:05
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Poprzednie wypowiedzi to dwie skrajności. Na nowej kasetce mogą być wady - dziury magnetyczne, szczególnie w tych tanich z niższego segmentu, dlatego bardziej ufam kasetom z najwyższego segmentu nagranym conajmniej raz, aniżeli tanim nowym - obawiałbym się na nich nagrywać ślubu. Uważam, że na wysokiej klasy kasetkach można nagrywać nawet 10x bez obawy o ich uszkodzenie.

poniedziałek, 18 stycznia 2010, 15:48
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec