Teraz jest czwartek, 20 września 2018, 07:12

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
 Muzyka na film z wesela szkota 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Post Muzyka na film z wesela szkota
Witam,
Filmowałem ostatnio wesele polsko-szkockie i przy doborze muzyki mam trochę mętlik. Chcę zrobić ukłon w stronę rodziny młodego i dać coś granego na kobzach. Tyle, że nie jestem znawcą ichniej muzyki i boję się, żebym nie wsadził czegoś w stylu naszego hejnału mariackiego albo cos gorszego jeszcze :D Ma ktoś jakieś sugestie? Może coś w tym stylu "The Irish guards- Endearing Young Charms-The Bells of the Shann"?? pomóżcie proszę :) pozdrawiam

wtorek, 27 lipca 2010, 20:03
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Post Re: Muzyka na film z wesela szkota
Doskonale Cię rozumiem z tym ukłonem. Zawsze staram się w takich sytuacjach tak postąpić, ale... Tak jak zauważyłeś trzeba być ostrożnym.
zelek80 napisał(a):
"The Irish guards- Endearing Young Charms-The Bells of the Shann"

W tytule jest Irish, choć nam kobzy kojarzą się ze Szkocją. Jednak korzenie muzyczne obu kultur sięgają Celtów i są bardzo zbliżone. Mogą być jakieś animozje pomiędzy Szkotami i Irlandczykami, o których możemy w ogóle nie wiedzieć. Rozumiem, że ten ukłon ma być niespodzianką? Może lepiej po prostu pogadać z młodymi?
Można jeszcze sięgnąć do soundtracku "Braveheart" (jak by nie było walczył o wolność Szkocji :wink: ) i wykorzystać piękny utwór "Love of a Princess", bodajże 11 na płycie, a na pierwszym otwierającym płytę będziesz miał szkockie kobzy. A! Jeszcze pełen uroku jest "Secret Wedding", ze szkocko - celtycką fujarką i ciekawym motywem na skrzypcach.
Ale...Nie mniej ważne jest gdzie chcesz to podłożyć. Czy symbolicznie pod menu, czy gdzieś w filmie.
Równie dobrze może być tak, że młody będzie miał w doopie takie utwory. Z ostrych kawałków zespół Dropkick Murphys zaadoptował do swojego rockowego brzmienia motywy irlandzo-szkockie, czyli celtyckie :wink: