|
Teraz jest piątek, 13 grudnia 2019, 10:47
|
Zobacz wątki bez odpowiedzi | Zobacz aktywne wątki
Regulamin
- Co do wypowiedzi na forum - obowiazuje przestrzeganie zasad net etykiety, kultury osobistej i prawa polskiego.
- Co do ingerencji moderatorów - edycja posta ma być podpisana przez moderatora, przeniesienie części wątka do śmietnika również (zbiorczo), usuwanie postów jest dopuszczalne tylko w razie popełnienia wykroczenia w danym poscie.
- Co do komercyjnych stopek - prawo do nich mają koledzy o minimum trzy letnim stażu na forum i mający co najmniej 200 postów.
|
Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Autor |
Wiadomość |
bagi_film
Bywalec
Dołączył: środa, 30 marca 2011, 17:50 Posty: 22
|
 Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Witam, od pewnego czasu używam na weselach do rejestracji audio zestawu Sennheiser EWG3. Najczęściej dźwięk za pomocą jack-a lub chinch-a wyjścia typu monitor out lub zwyczajnie z wyjścia słuchawkowego. Niestety nie w każdym przypadku się to sprawdza. Np. tu: SENNHEISER_EW_G3_PROBKA_1.mp3bardziej wyraźny przykład tu: SENNHEISER_EW_G3_PROBKA_2.mp3dźwięk jest nie do zaakceptowania. Nie jest przesterowany ale w wysokich tonach słychać nieprzyjemne syczenie. Moje pytanie brzmi: czy to wina wyjścia, grajków a może całego tego zestawu? Jak poprawnie nagrywać w takich warunkach dźwięk z tym urządzeniem? Będę wdzięczny za porady. Oczywiście dźwięk jest później miksowany z mikrofonem efektowym, umieszczonym na kamerze. Serdecznie pozdrawiam!
|
czwartek, 9 stycznia 2014, 20:24 |
|
 |
Pitu
Stary wyjadacz
Dołączył: środa, 31 grudnia 2008, 13:29 Posty: 131
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Po prostu trzeba sprawdzić przy każdym dj czy orkiestrze. Każdy przypadek jest inny. Ponieważ jest różna akustyka sal, to nawet ta sama orkiestra ma różne ustawienia na różnych salach, nie wspominając już, że orkiestra ustawia sprzęt do efektu końcowego, który zależy też od całego sprzętu znajdującego się już za mikserem np. kolumn. Nagrywam, biorę słuchawki, wychodzę z sali i już wiem. Ja jednak najczęściej kładę/zawieszam mikrofon kilka metrów przed orkiestrą i to daje dobry efekt, reszta to mikrofony na kamerze.
_________________ http://www.vip2.pl http://www.wesele-tarnow.pl
|
piątek, 10 stycznia 2014, 09:54 |
|
 |
bagi_film
Bywalec
Dołączył: środa, 30 marca 2011, 17:50 Posty: 22
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Stosuję dokładnie tę samą praktykę. Problem polega na tym, że nie zawsze jest chęć ze strony muzyków do testowania różnych połączeń i ustawień. Odbywa się to najczęściej na zasadzie ich dobrej woli. Może ktoś znający dobrze temat mikserów dźwięku podpowiedziałby nam skąd brać dobry sygnał? Jeśli chodzi o ustawienie mikrofonu/rejestratora niedaleko głośników to jest to rozwiązanie nie do końca pewne i niestety bardzo niewygodne. W przypadku ostatniego wesela zastosowałem właśnie tę metodę. Efekt? Zamiast okrzyków bawiących się ludzi mam głośne rozmowy i krzyki biesiadników którzy akurat stali/siedzieli w pobliżu rejestratora 
|
piątek, 10 stycznia 2014, 16:03 |
|
 |
lukasz8402
Aktywny bywalec
Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56 Posty: 404
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
bagi_film napisał(a): Stosuję dokładnie tę samą praktykę. Problem polega na tym, że nie zawsze jest chęć ze strony muzyków do testowania różnych połączeń i ustawień. Odbywa się to najczęściej na zasadzie ich dobrej woli. Może ktoś znający dobrze temat mikserów dźwięku podpowiedziałby nam skąd brać dobry sygnał? Jeśli chodzi o ustawienie mikrofonu/rejestratora niedaleko głośników to jest to rozwiązanie nie do końca pewne i niestety bardzo niewygodne. W przypadku ostatniego wesela zastosowałem właśnie tę metodę. Efekt? Zamiast okrzyków bawiących się ludzi mam głośne rozmowy i krzyki biesiadników którzy akurat stali/siedzieli w pobliżu rejestratora  Ale tak powiedzmy pół metra od głośnika, ładnie ustawić na manual-u ? Robię tak jak zespół kręci nosem o wpięcie się w mixer i jest nieżle.
_________________ Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D
|
czwartek, 6 lutego 2014, 23:35 |
|
 |
jacekxyz
Aktywny bywalec
Dołączył: środa, 27 października 2010, 22:03 Posty: 1447
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Powiedzmy sobie szczerze, wiekszosc zespolow ma raczej marne pojecie o akustyce (nie zebym ja sie na tym znal), miksery maja tak poustawiane, ze az strach sie wpinac, oczywiscie nie zawsze i nie wszyscy. Za kazdym razem jest inaczej, nie ma jednej recepty na dobre nagranie, jak sami zauwazyliscie brak dobrej woli z ich strony aby nam pomoc. Jesli chodzi o mikser, najlepiej chyba wpiac sie w wyjscie liniowe (cinch lub jack), ale znow czesto maja tam pozapinane odsluchy, wiec pozostaje sluchawkowe. Generalnie trzeba sprawdzac co sie nagrywa, raz zdazylo sie, ze bedac ze znajomym zespolem, nie sprawdzalem (bo wiedzialem czego sie spodziewac), w domu okazalo sie, ze caly material do kosza, koles bawil sie w domu mikserem, wlaczyl jakis efekt i zapomnial wylaczyc, wyszla kaszana.
|
piątek, 7 lutego 2014, 00:33 |
|
 |
bagi_film
Bywalec
Dołączył: środa, 30 marca 2011, 17:50 Posty: 22
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Przy najbliższej okazji postaram się przetestować dokładniej różne konfiguracje. Jeśli znajdę rozwiązanie (jakieś najbardziej optymalne wyjście w mikserze) dam znać.
|
piątek, 7 lutego 2014, 09:52 |
|
 |
xdcam
Nowy
Dołączył: środa, 14 stycznia 2009, 21:44 Posty: 12
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
bagi_film napisał(a): Jak poprawnie nagrywać w takich warunkach dźwięk z tym urządzeniem? Przede wszystkim Sennheisery mają dwa wejścia: liniowe i mikrofonowe. Oba są umieszczone w gnieździe mini jack stereo nadajnika. Pierwszy pin + masa jest wejściem mikrofonowym, drugi pin + masa - to wejście liniowe. Z konsolet zespołów i DJ-ów wychodzi zwykle sygnał o poziomie liniowym, a więc należy wyposażyć się (zrobić) zestaw przewodów konsoleta -> wejście liniowe Sennheisera. W większości przypadków wystarczą trzy: XLR -> mini jack stereo (tylko drugi pin i masa), duży jack -> mini jack stereo (tylko drugi pin i masa) oraz cinch -> mini jack stereo (tylko drugi pin i masa). Większość użytkowników stosuje kable kupione w sklepie (np. 2 x cinch -> mini jack stereo), które kompletnie się do tego nie nadają i w nadajniku czynią nieprzewidywalne herezje. Zatem kable do Sennheisera trzeba zlutować samemu. Poza tym nadajnik Sennheisera ma regulację czułości i najczęściej tam też istnieje konieczność ustawienia jej na mniej więcej -10dB. Kiedyś, na potrzeby innego forum, zrobiłem krótki test pracy zestawu Sennheiser EW100 w warunkach weselnych. Jako ciekawostkę dodam, że w dalszej części filmu są próbki pracy fabrycznie wbudowanego mikrofonu lustrzanki Canon 60D, obalający mity o rzekomo fatalnej jego jakości. Kwestia odpowiedniego ustawienia dźwięku w Magic Lantern. Oto filmik: http://www.youtube.com/watch?v=myDbLh9keZUNa koniec wspomnę, że oczywiście brzmienie zarejestrowane na weselu zależy od zespołu i jeśli ten fałszuje, gra nie równo i ma źle ustawione proporcje, to nie pomogą tu żadne Sennheisery.
|
piątek, 7 lutego 2014, 10:53 |
|
 |
lukasz8402
Aktywny bywalec
Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56 Posty: 404
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
xdcam napisał(a): Większość użytkowników stosuje kable kupione w sklepie (np. 2 x cinch -> mini jack stereo), które kompletnie się do tego nie nadają i w nadajniku czynią nieprzewidywalne herezje. Zatem kable do Sennheisera trzeba zlutować samemu. Dałeś kolego trochę do myślenia. Muszę to sprawdzić bo to trochę zmienia postać rzeczy. Jeszcze nigdy nie miałem problemów z nagraniem z bezprzewodówki ew100 i trochę mnie to zaskoczyło. Dam znać jak przetestuje. nom coś jest na ten temat: http://www.musiker-board.de/pa-zubehoer ... linke.html
_________________ Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D
|
piątek, 7 lutego 2014, 18:13 |
|
 |
xdcam
Nowy
Dołączył: środa, 14 stycznia 2009, 21:44 Posty: 12
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
lukasz8402 napisał(a): Muszę to sprawdzić bo to trochę zmienia postać rzeczy. Jeszcze nigdy nie miałem problemów z nagraniem z bezprzewodówki ew100 i trochę mnie to zaskoczyło. Dam znać jak przetestuje. To znaczy jakby sprawa jest oczywista. Osobiście przed laty stosowałem EW100 pierwszej generacji (dziś już nie kręcę wesel). Nigdy nie miałem najmniejszych problemów, chyba, że zespół dawał na przody np. tylko wokale i klawisze, perkusja była akustyczna, a bas i gitara miały własne piece.  W instrukcji od niego był zamieszczony schemat, do którego pinu minijacka ma być podany sygnał o poziomie mikrofonowym, a do którego - liniowym.  Instrukcja od EW100 G3 jest bardziej lakoniczna: http://en-us.sennheiser.com/downloads/3 ... 75e881.pdfniemniej np. na stronie 7 jest jak wół napisane: "Microphone/instrument input (MIC/LINE)", a na stronie 14: "Use one of the recommended Sennheiser microphones or the optional CI 1 instrument cable.", czyli opcjonalnego kabla, który ni mniej, ni więcej, kieruje sygnał do wejścia liniowego (instrumenty, np. gitara elektryczna, daje sygnał o poziomie liniowym). Jest on konstrukcji takiej, jak opisałem w poprzednim poście.  Podłączenie do konsolety dwóch cinchów (kanał lewy i prawy), a ich zakończenia w postaci minijacka stereo do nadajnika EW100 spowoduje, że jednocześnie na jego wejście mikrofonowe i liniowe jest podawany kanał lewy i prawy sygnałów z konsolety. To nie może działać prawidłowo. To samo dotyczy kabla duży jack stereo -> minijack stereo zlutowanych 1:1.
|
piątek, 7 lutego 2014, 22:21 |
|
 |
lukasz8402
Aktywny bywalec
Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56 Posty: 404
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Teoretycznie jak mam kabel 2xchninch zakończony końcówką jack stereo którą wpinam do nadajnika to jeden chinch powinien być połączony z pierwszym pinem jacka (MIC) a drugi chinch powinien być to 2pin (LINE). Czyli jeden chinch - mic, drugi - line. Ale jak wpinamy do miksera jeden a pozniej zmieniamy na drugi to czułość nadajnika jest taka na jednym jak i drugim a dla wejścia mic powinna być większa... Co do instrukcji obsługi to dla EWG3 jest moim zdaniem fatalna bo mogli by trochę więcej w niej napisać.
_________________ Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D
|
sobota, 8 lutego 2014, 13:59 |
|
 |
xdcam
Nowy
Dołączył: środa, 14 stycznia 2009, 21:44 Posty: 12
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Hm, to trochę dziwne. Powiem może tak: osobiście posiadam Sennheisera EW100 G1 i w nim na 500% jest tak, jak piszę wyżej. Wielokrotnie używałem obydwu wejść, wykonałem wiele kabli (np. do podłączenia mikrofonu xlr do nadajnika) i zawsze działało. Dziś nawet przeprowadziłem identyczną próbę, jak Ty: http://www.youtube.com/watch?v=ttstFbByRKkEW100 G3 natomiast używałem ze swoimi kabelkami z zadowalającym efektem, ale, prawdę mówiąc, nie robiłem takich prób, jak powyższa. Znajomi posiadający G3 twierdzą, że ma on takie same wejścia, jak G1, czyli tak jak opisałem wyżej. Jednak głowy nie dam, bo osobiście nie sprawdzałem. Być może G3 ma szeroki zakres regulacji czułości wejścia: od mikrofonowej, aż po liniową. Wtedy rzeczywiście nie miałoby znaczenia do których pinów minijacka doprowadzany jest sygnał. Gdy wpadnie mi w ręce G3 - przeprowadzę testy.
|
niedziela, 9 lutego 2014, 12:35 |
|
 |
Pitu
Stary wyjadacz
Dołączył: środa, 31 grudnia 2008, 13:29 Posty: 131
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
lukasz8402 napisał(a): bagi_film napisał(a): Stosuję dokładnie tę samą praktykę. Problem polega na tym, że nie zawsze jest chęć ze strony muzyków do testowania różnych połączeń i ustawień. Odbywa się to najczęściej na zasadzie ich dobrej woli. Może ktoś znający dobrze temat mikserów dźwięku podpowiedziałby nam skąd brać dobry sygnał? Jeśli chodzi o ustawienie mikrofonu/rejestratora niedaleko głośników to jest to rozwiązanie nie do końca pewne i niestety bardzo niewygodne. W przypadku ostatniego wesela zastosowałem właśnie tę metodę. Efekt? Zamiast okrzyków bawiących się ludzi mam głośne rozmowy i krzyki biesiadników którzy akurat stali/siedzieli w pobliżu rejestratora  Ale tak powiedzmy pół metra od głośnika, ładnie ustawić na manual-u ? Robię tak jak zespół kręci nosem o wpięcie się w mixer i jest nieżle. Nie pół metra, tylko dalej, aby dźwięk był zbierany z większej ilości głośników i perkusji. Nie można też dać zbyt daleko, bo znowu zacznie za mocno zbierać szum sali i rozmowy ludzi.
_________________ http://www.vip2.pl http://www.wesele-tarnow.pl
|
wtorek, 11 lutego 2014, 10:35 |
|
 |
lukasz8402
Aktywny bywalec
Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56 Posty: 404
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Pitu napisał(a): Nie pół metra, tylko dalej, aby dźwięk był zbierany z większej ilości głośników i perkusji. Nie można też dać zbyt daleko, bo znowu zacznie za mocno zbierać szum sali i rozmowy ludzi. Jak mam wszystkie instrumenty w głośniku (łącznie z perkusją i basem) to chyba nie ma przeciwskazań żeby ustawić mikrofon bliżej głośnika właśnie żeby akustyka sali nie wpływała na jakość rejestrowanego materiału...?
_________________ Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D
|
piątek, 14 lutego 2014, 12:23 |
|
 |
Snake
Stały bywalec
Dołączył: poniedziałek, 4 sierpnia 2008, 17:45 Posty: 93
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
lukasz8402 napisał(a): Pitu napisał(a): Nie pół metra, tylko dalej, aby dźwięk był zbierany z większej ilości głośników i perkusji. Nie można też dać zbyt daleko, bo znowu zacznie za mocno zbierać szum sali i rozmowy ludzi. Jak mam wszystkie instrumenty w głośniku (łącznie z perkusją i basem) to chyba nie ma przeciwskazań żeby ustawić mikrofon bliżej głośnika właśnie żeby akustyka sali nie wpływała na jakość rejestrowanego materiału...? A w jaki sposób można ocenić (na co zwracać uwagę), że nie ma przesteru? Przykładowo odpalić manual i ustawić czułość na połowę wskaźnika?
|
piątek, 14 lutego 2014, 16:00 |
|
 |
lukasz8402
Aktywny bywalec
Dołączył: środa, 13 stycznia 2010, 23:56 Posty: 404
|
 Re: Dźwięk z miksera i Sennheiser EWG3 - pole bitwy - wesele
Snake napisał(a): A w jaki sposób można ocenić (na co zwracać uwagę), że nie ma przesteru? Przykładowo odpalić manual i ustawić czułość na połowę wskaźnika? Tak w skrócie to w nadajniku masz wskażnik poziomu sygnału i trzeba tak ustawić żeby nie ładowało do końca skali przy najgłośniejszych dźwiękach. Na kamerze manual też tak żeby wskazanie nie dochodziło na sam koniec skali. Warto mieć słuchawki i odsłuchać nagranie co jakiś czas.
_________________ Doświadczenie: HMC151, XF100, AC130, AF101, GH3, 5dMKII, 6D
|
sobota, 15 lutego 2014, 11:26 |
|
 |
|
Regulamin
- Co do wypowiedzi na forum - obowiazuje przestrzeganie zasad net etykiety, kultury osobistej i prawa polskiego.
- Co do ingerencji moderatorów - edycja posta ma być podpisana przez moderatora, przeniesienie części wątka do śmietnika również (zbiorczo), usuwanie postów jest dopuszczalne tylko w razie popełnienia wykroczenia w danym poscie.
- Co do komercyjnych stopek - prawo do nich mają koledzy o minimum trzy letnim stażu na forum i mający co najmniej 200 postów.
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|