Teraz jest środa, 19 września 2018, 22:40

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 DV z kamery na DVD ??? 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post DV z kamery na DVD ???
:?: :oops:

Na wstepie z gory dzieki za jakakolwiek pomoc i przestrzegam, ze jestem laikiem, co zaraz obnazy moje pytanie.

Mam kamerke SONY na kasety DV i chcialbym troche przerobic film na komputerze. Mam kontroler fire wire, kabelki, Windows Movie Maker, czy Adobe Premiere, a na koncu tego wszystkiego nagrywarke DVD (tyle, ze nie w kompie, a stacjonarne). Nie mam natomiast wiedzy jak to wszystko przerobic, ZEBY NIC A NIC NIE STRACIC JAKOSCI. Bo rozumiem ze odpalam Movie Maker, tym nagrywam z kamery na dysk DV->PAL, edytuje i co dalej ? Bo juz w tym momencie jak puszcze to na telewizor albo nagram na VCD to juz mam duza strate jakosci (ciemniejszy obraz, ciszej glos, czasami przeskoki). Czy konwersja do Divix cokolwiek naprawia ?

Jesli moglby mi ktos nawet krotko poradzic jak zrzucac DV na komputer (bez zadnej straty jakosci !!!), obrabiac i nagrywac na VCD, DVD, czy nawet magnetowid VHS majac wyjscie video-out z komputera. Jakie musze miec programy i na co zwrocic uwage

Ps Ilosc wolnego miejsca na HDD dowolna

Raz jeszcze z gory dzieki

Pryzmarek

wtorek, 14 października 2003, 00:28
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Najłatwiej. Uruchom Premiere. Podepnij FireWire, kamera<->komp. Wgraj materiał (kodek ustawi Ci się na DV więc nie starcisz jakości). Zmontuj w Premierze. Nie rozpinając kamera<-> komp wgraj materiał na taśmę DV (jeszcze nie straciłeś nic na jakości). Podepnij kamera<->dvd i wypal płytę.
Teraz wątpliwości
1. Czy masz kamerę z dv in/out?
2. Z kamery masz wyjście analogowe i podobne wejście w DVD?
Jeśli na oba pytania odpowiesz sobie pozytywnie to nie bedziesz miał problemów i bedziesz miał najmniejszą stratę jakości przy tej konfiguracji. Oczywiście można kombinować jescze inaczej ale tak jest najłatwiej, co nie oznacza najszybciej.