Teraz jest niedziela, 26 maja 2019, 01:25

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
 Jak nagrywać kamerą? Jakie tryby najlepiej stosować? 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Jak nagrywać kamerą? Jakie tryby najlepiej stosować?
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Czy jest tu ktoś kto zechciałby się podzielić wiedzą, doświadczeniem w kwestii filmowania? ( Jestem amatorem i robię wszystko głównie na własny użytek ). Moja wiedza w tej kwestii jest raczej kiepska dlatego chciałbym się Was doradzić jak to powinno wyglądać aby osiągnąć jak najlepsze efekty.

Mam 3 kamery: Canon Legria HF R67, oraz dwie kamery sportowe SJCAM M20 i Eken H8 Pro.

Chcę te kamery wykorzystać do nagrań prezentacji swojego zespołu, nagrania będą w pomieszczeniu głównie przy średnim i słabym oświetleniu ( wiem że jakoś nie będzie powalała ) potem chciałbym zmontować z takiego materiału film w jakości Full HD z zastosowaniem czasem Slow-Motion. Jeśli chodzi o sklejanie, wycinanie itp. to jakoś sobie z tym radzę, potem ma to być opublikowane na kanale YT. Co do dźwięku to będzie dźwięk cyfrowy prosto z miksera, do tego delikatnie chciałbym też wkomponować dźwięk z Canona aby dodać nagraniom więcej naturalności.

Specyfikacja tych kamer w kwestii rozdzielczości:

SJCAM M20:
4K @24fps (3840*2160)
2K @30 fps (2560*1440)
1080P @60fps (1920*1080)
720P @120fps (1280*720)

Eken H8 Pro
4K @ 30fps (3840*2160 pikseli)
2.7K @ 60fps (2704*1524 pikseli)
1080p @ 120fps (1920*1080 pikseli)
1080p @ 60fps (1920*1080 pikseli)
720p @ 200fps (1280*720 pikseli)

Canon Legria HF HR67
1920 x 1080 (35 Mb/s) MP4 (H.264)
1920 x 1080 (28 Mb/s) AVCHD
1920 x 1080 (24 Mb/s)
1920 x 1080 (17 Mb/s)
1440 x 1080 (5 Mb/s)
1280 x 720 (4 Mb/s)

Teraz pytania :)

1. Czy w kamerach sportowych lepiej wybrać format MOV czy MP4?
2. Który tryb dla kamer sportowych będzie lepszy do późniejszej obróbki? Np. M20 - 1080p - 60fps / H8 Pro 2.7K - 60fps?
3. W canonie lepiej stosować AVCHD jeśli to ma być poddane później obróbce?