Teraz jest niedziela, 20 września 2020, 10:01




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 Filmowanie FS7 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: wtorek, 6 lutego 2018, 23:45
Posty: 7
Post Filmowanie FS7
Mam pytanie. Dlaczego zbliżenia w tym filmie są takie wyblakłe? Taki efekt? Filmowane Fs7.
https://www.youtube.com/watch?v=UJwfeMz ... OguoKZSYHc


piątek, 27 września 2019, 12:53
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5131
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Filmowanie FS7
Mówisz o poświacie od reflektorów, świecących tuż na granicy pola widzenia obiektywu?
Jeżeli tak, to można jej uniknąć na przykład inaczej kadrując, oraz obierając inne stanowisko do filmowania. Kwestia prób, ale to trudne warunki oświetleniowe.

_________________
最诚挚的问候


niedziela, 29 września 2019, 09:32
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: wtorek, 6 lutego 2018, 23:45
Posty: 7
Post Re: Filmowanie FS7
Porównałem moje nagranie i organizatorów. Moje kolory są intensywne a kolory filmu organizatorów przekłamane i wyblakłe ( w bliskich ujęciach).


poniedziałek, 30 września 2019, 13:14
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1315
Post Re: Filmowanie FS7
My nie widzimy Twojego filmu, co więc mamy porównywać i oceniać?


poniedziałek, 30 września 2019, 14:49
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: wtorek, 6 lutego 2018, 23:45
Posty: 7
Post Re: Filmowanie FS7
Wklejam.
https://www.youtube.com/watch?v=HSf-jW_kYDc


poniedziałek, 30 września 2019, 15:08
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1315
Post Re: Filmowanie FS7
No to nie mam za dobrych wiadomości dla Ciebie.
Może najpierw ustalmy, że wrażenie i jakość to dwie różne rzeczy. Wrażenie każdy może mieć dowolne, natomiast jakość jest mierzalna i odnoszona do przyjętych zasad, norm i praktyk - identycznych w całym profesjonalnym świecie.
Kryteria jakościowe dotyczą na przykład poprawności balansu barwnego, naturalności odcienia skóry ludzkiej, doboru kontrastu tak by nie tracić szczegółów w całym zakresie od świateł do cieni.
We wszystkich tych aspektach realizacja organizatorów jest jakościowo lepsza.

U Ciebie obraz jest nadmiernie nasycony barwnie, z nieprawidłowym balansem o wyraźnej dominacji czerwieni. Stąd i skóra aktorów jest nienaturalna, wyglądają jakby najpierw sparzono ich wrzątkiem na raka, a potem trochę wymoczono w denaturacie.

Załącznik:
Rysunek3.jpg
Rysunek3.jpg [ 75.59 | Przeglądane 54 razy ]


Jest to wyraźnie widoczne okiem, a jeszcze dobitniej na przyrządach. Vektoroskop wyraźnie wskazuje jęzor do vivid colors, wykres jest odchylony od linii skóry w kierunku czerwieni, punkt bieli jest nietrafiony. Również składowe RGB pokazują przesycenie czerwienią.

Załącznik:
Rysunek1.jpg
Rysunek1.jpg [ 131.23 | Przeglądane 46 razy ]


Chwilami jest balans u Ciebie poprawniejszy, ale cały czas kontrast jest nadmierny co bardzo ogranicza zakres tonalny obrazu i jest przyczyną utraty szczegółów. Dodatkowo lekkie niedoeksponowanie obrazu topi szarości w czerni.

Załącznik:
Rysunek2.jpg
Rysunek2.jpg [ 202.42 | Przeglądane 45 razy ]


W realizacji organizatorów można się tylko przyczepić do tego co wskazał kotin, czyli fizyki światła w wilgotnym powietrzu biorącej się z bliku reflektora.
Widać że coś z tym próbowano zrobić, pozycja kamery po prawej jest obniżona i filmuje lekko z żaby. Ale i tak operator musiał uciekać do dziwnego kadrowania, a do końca zamglenia nie był w stanie zgubić.
Jedynym sensownym rozwiązaniem było wymaskowanie tego światła, ale pewnie powstał spór kompetencyjny między ekipą wizji a twórcami teatralnymi, bo priorytety tych grup są różne. Pomocny mógł też być filtr polaryzacyjny, ale to tak "na rybkę", bo niekoniecznie.

Dla dociekliwych może jeszcze taki bryk o tej tematyce zebrany przez niemiecką studentkę. Dotyczy głównie postprodukcji, ale do identycznej poprawności dąży się w czasie realizacji na planie.

https://lowepost.com/uploads/pages_media/0_180509_Visual_Appearance_Of_Skin.pdf


wtorek, 1 października 2019, 05:49
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: wtorek, 6 lutego 2018, 23:45
Posty: 7
Post Re: Filmowanie FS7
Dziękuję za ocenę. Jednak u w filmie organizatorów przeszkadza mi różnica obrazu między planem ogólnym ( obraz nasycony) a zbliżeniami ( wyblakły). Mam też wrażenie, że walka z balansem bieli doprowadziła do zmiany kolorów kostiumów. Znam realizację z Warszawskiej Opery Kameralnej i Polskiej Opery Królewskiej (YouTube) i wydają mi lepiej zrealizowane.
https://www.youtube.com/watch?v=BNgoSrXJw0o


wtorek, 1 października 2019, 10:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1315
Post Re: Filmowanie FS7
No, rozumiem. Twoje uwagi dotyczą już raczej wrażenia. Technicznie kamery są zmatchowane bardzo poprawnie.
Współczesne kamery, choć zbudowane na wzór ludzkiego oka, to jednak działają zupełnie inaczej. Jak pewnie wiesz, barwa naturalnego dziennego światła jest bardzo zmienna. W "złotych godzinach" żółtawa, o zachodzie różowo-purpurowa, w pochmurny dzień zaniebieszczona, w lesie zielonkawa. A jednak mózg działa tak, że biała kartka w każdym z tych świateł - zawsze interpretowana jest przez człowieka jako biała. Nazywane jest to pamięcią barwy. W rzeczywistości jest to przekłamanie, mózg podstawia jakiś ideał ze swojej bazy danych. Bo widmo światła odbitego od kartki białe nie jest prawie nigdy. Kamera rejestruje widmo takie jakim jest, stąd właśnie potrzeba "balansowania" do każdego światła występującego w danym momencie.
Czyli odbiór koloru w naszej świadomości może ulegać przesunięciu, a kamera czy kolorymetr bezlitośnie pokażą gołą rzeczywistość.
Korektą tej rzeczywistości w kierunku naszych marzeń, wrażeń i wyobrażeń zajmują się koloryści - graderzy - retuszerzy, różnie to w różnych językach. Ale to dodatkowy koszt, więc nie zawsze.


wtorek, 1 października 2019, 15:15
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: wtorek, 6 lutego 2018, 23:45
Posty: 7
Post Re: Filmowanie FS7
Dziękuję za kolejny wykład. Czekałem na nagranie organizatorów ( 5 kamer) i trochę się zawiodłem. Głównie tym obrazem jakby w sepii i plastyką. Słabsze nasycenie obrazu wskazuje mi na walkę z wypaleniami lub szumami. Kolory mojego filmu są momentami przekłamane, ale lepiej oddają teatralne oświetlenie (nadmiar fioletu i czerwieni). Jeszcze dodam, że filmowałem z ręki, a drugą w czasie drugiego aktu trzymałem parasol.


wtorek, 1 października 2019, 17:11
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5131
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Filmowanie FS7
cezarekk napisał(a):
...Dlaczego zbliżenia w tym filmie są takie wyblakłe?

Teraz rozumiem co miałeś na myśli. Mnie również nie do końca podobają się kolory ustawione przez normy całego profesjonalnego świata. Po pierwszym Twoim pytaniu, nie zobaczyłem jednak żadnej wyblakłości o której mówisz, bo się opatrzyłem z prawidłowym obrazem. Pytanie jednak co zrobić z Twoim pragnieniem, żeby kolory były bardziej godne swojej nazwy. :wink:
Odpowiedź: nauczyć się reguł o których mówi Posiwiały. Nie wiem czemu tak jest - jak artysta podbije kolory, zmieni je nawet drastycznie, to widać w tym sens. Widać że łamiąc reguły, łamie je a nie zgaduje, że wie o tych regułach więcej od nas. Natomiast jak za kolorowanie bierze się ktoś, kto o mechanizmach tych pojęcia nie ma, wtedy widzimy kolorowanki dziecka, a czasem nawet po prostu błędy warsztatowe. Nie wiem czemu tak jest, ale to widać. Żeby jakieś reguły łamać, trzeba się na nich znać i tyle. Właśnie robisz doskonały krok w tym kierunku. :D

_________________
最诚挚的问候


wtorek, 1 października 2019, 17:25
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1315
Post Re: Filmowanie FS7
cezarekk, obejrzałem sobie już z dystansem Twoją pracę, bez skupiania się na jakichś niedoskonałościach natury technicznej. I muszę Ci napisać, że bardzo podobają mi się Twoje wybory operatorskie: plany, kadrowanie; urzekająca jest bliskość sztuki jaką zapewniasz tymi środkami widzowi.
Bardzo dobrze też oceniam w Twoim wykonaniu dyskretne, spokojne i pewne śledzenie akcji i operatorskie przewidywanie. Nie widzę żadnych działań przypadkowych czy niepotrzebnych, pod tym względem wszystko jest perfekcyjne. Gratuluję też skupienia i wytrzymałości, bo to przecież sceniczna kobyła, a i zmaganie się z jednokamerową realizacją samo w sobie jest zadaniem karkołomnym. Moje ukłony i bardzo wysoka ocena.

Chciałbym też słówko co do pozostałych spraw. Może tak. Piętnem naszych czasów jest krzyk, a może już nawet wrzask. W zdziczałej dżungli bodźców, by się wybić, podkręca się wszystko - emocje, tempo, rytm, dźwięk, barwy.
To oczywiście musi się jakoś odbijać na naszej wrażliwości i gustach. Moich też.
Widząc dość płaski profil obrazu w realizacji wielokamerowej i ja odczuwam impuls, by jednak poprosić kolorystę o przerzucenie mostu między tą poprawnością a współczesnym widzem i jego gustem.
Ale ten impuls wygasza mi odwołanie do estetyki czasów Mozarta. Jeśli zerkam na malarstwo jakie kształtowało i muzyka, i librecistę Da Ponte, kiedy zanurzam się w wizualizacji ówczesnej kolorystyki, stosowanych barwników, albo próbuję odczuć atmosferę włoskich korzeni klasycyzmu, którą to korzennością przesiąknięci byli twórcy tej opery - to jednak coraz bardziej w mojej wyobraźni suknia staje się kremowa czy herbaciana, a żupan karmazynowy. Moja wizja coraz bardziej ucieka od ostrej wibrującej czerwieni i od bieli połyskującej feerią innych barw.
Nie byłem oczywiście w Nieborowie, nie widziałem na żywo scenografii i kostiumów. Nie znam koncepcji Katarzyny Bublewicz. Ale jeśli kto chciałby zwiedzić świat, w którym narodził się rozpustnik ukarany - polecam jakąś wycieczkę "last minute" do malarstwa tamtych czasów.

Załącznik:
MozartVeronadallaRosa.jpg
MozartVeronadallaRosa.jpg [ 55.49 | Przeglądane 50 razy ]


środa, 2 października 2019, 22:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL