Teraz jest poniedziałek, 24 września 2018, 01:59

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Ręczne ustawianie parametrów naświetlania 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Ręczne ustawianie parametrów naświetlania
Witam wszystkich,

Jestem nową osobą na tym forum i nowym w świecie wideofilmowania. Od wielu lat jestem zapalonym fotografem, ale ostatnio zamierzam spróbować swoich sił z kamerą DV. Mam pytanie techniczne:
Robiąc zdjęcia zwykle wykorzystuję ręczny tryb ustawiania przesłony i czasu migawki. W tym celu posługuję się ręcznym światłomierzem. Wskazania światłomierza uzależnione są od czułości filmu, którą akurat używamy. Czułość filmu fotograficznego wyrażana jest w ISO.
Niektóre kamery miniDV mają możliwość ręcznego ustawiania parametrów ekspozycji - przysłony i czasu migawki. W jaki sposób mierzyć światło aby móc ręcznie ustawić te parametry w przypadku kasety miniDV? Czy istnieje coś analogicznego do czułości ISO zwykłego filmu w przpadku DV? Jak zmierzyć światło, aby ręcznie móc ustawić przesłonę i czas w kamerze?

Pozdrawiam,
Maciek

środa, 21 sierpnia 2002, 14:31
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post naświetlanie