Teraz jest sobota, 21 kwietnia 2018, 15:37




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
 Halogen - kiedy biały a kiedy niebieski 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: piątek, 21 listopada 2003, 14:16
Posty: 11
Post Halogen - kiedy biały a kiedy niebieski
Oglądam na fotonie halogeny. Jedne są białe z matową szybką a drugie z niebieską. Kiedy stosujemy jedne a kiedy drugie? Czy dobrze mysle twierdząc, że niebieskie potzrebują większej mocy by dorownać białym w oświetleniu lokacji?


wtorek, 2 marca 2004, 22:57
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: wtorek, 19 sierpnia 2003, 21:44
Posty: 187
Post 
Niebieski imituje światło dzienne. Biały to światło sztuczne.
Jeżeli przez okna wpada światło słoneczne nie należy używać halogenów z białą szybą i odwotnie (sala oświetlona żarówkami, a ty świecisz niebieskimi halogenami).
Nie chodzi o dorównanie w oświetleniu, tylko o temperaturę barw.


środa, 3 marca 2004, 02:03
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: piątek, 21 listopada 2003, 14:16
Posty: 11
Post Czy szybka ma duże znaczenie?
Halogeny z Kalisza mają biała szybkę, jednak ich cena jest wyższa od np oferowanych na allegro halogenów z przejrzystą szybką. Czy To jaka jest szybka ma znaczenie? Biała inaczej przepuszcza światło?


środa, 3 marca 2004, 19:29
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 30 maja 2003, 09:40
Posty: 556
Post 
Biala szybka daje swiatlo bardziej rozproszone, kolor szybki ma znaczenie, jednak mimo wszystko wg mnie w fotonie ceny troszke za wysokie. Lampa z niebieska szybka daje troche mniej swiatla niz z przezroczysta czy biala, aby uzyskac takie same natezenie swiatla musisz zrekompensowac to wieksza moca lampy.


czwartek, 4 marca 2004, 07:24
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 9 grudnia 2003, 11:07
Posty: 43
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Post 
gaz napisał(a):
Niebieski imituje s´wiat?o dzienne. Bia?y to s´wiat?o sztuczne.
Jez˙eli przez okna wpada s´wiat?o s?oneczne nie nalez˙y uz˙ywac´ halogenów z bia?a˛ szyba˛ i odwotnie (sala os´wietlona z˙arówkami, a ty s´wiecisz niebieskimi halogenami).
Nie chodzi o dorównanie w os´wietleniu, tylko o temperature˛ barw.


Czyli nalezy unikac mieszania swiatla dziennego ze sztucznym? A gdy nie da sie tego uniknac, czy pomocny moze byc wtedy reczny balans bieli, czy niewiele to pomoze :roll:

_________________
pozdrawiam
__________________________
#JVC GR-D30 & halogen 300W#


czwartek, 4 marca 2004, 11:13
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: poniedziałek, 13 października 2003, 17:50
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Post 
UHOMAN -widze że nie do końca zrozumiałeś poprzednich postów.
Jeżeli musisz doświetlić to najlepiej doświetlaj światłem o temperaturze zbliżonej do warunków panujących bez doświetlania.
Jeżeli jest przewaga światła żółtego to doswietlaj na żółto, jeżeli jest światło dzienne to doświetlaj używając niebieskich filtrów, które dadzą Ci światło zbliżone do dziennego.


czwartek, 4 marca 2004, 17:47
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 9 grudnia 2003, 11:07
Posty: 43
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Post 
Wszystko rozumiem, tylko moje pytanie bylo troche z innej beczki - zakladam sytucje filmowania w domowych warunkach, gdy nie ma sie do dyspozycji halogenow o roznych barwach. Np. za oknem jest pochmurno i chce doswietlic pokoj zwyklymi zarowkami. wtedy bedzie mieszanina swiatla o roznych barwach. Z moich przemyslen wynika, ze powinien miec wowczas zastosowanie reczny balans bieli dla poprawy kolorow filmu.

_________________
pozdrawiam
__________________________
#JVC GR-D30 & halogen 300W#


piątek, 5 marca 2004, 07:25
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 29 marca 2003, 22:52
Posty: 757
Post 
Jeśli mowa o manualnym balansie bieli to należy go stosować zawsze. Potrzebne jest do tego doświadczenie i trochę wiamości o m/in temperaturacg typowego oświetlenia. Automatyczny balans zawsze wprowadza przekłamania, wystarczy że tło na za filmowaną osobą ma dominujący kolor np. niebieski i twarz wychodzi na czerwono.Kamera powinna być balansowana na białą kartkę papieru trzymaną przy twarzy rozmówcy . Wtedy kamera odda w najbardziej naturalny sposób /kolorystycznie/ twarz co jest najistotniejsze, bo mniej istotne jest że np. tło będzie zbyt niebieskie lub zbyt czerwone. Posługiwanie się balansem bieli to jak pisałem podstawowy i w zasadzie jedyny sposób uzyskania poprawnego kolorystycznie obrazu w każdych warunkach. Automatyka w wielu przypadkach zawodzi. Kamery profesjonalne mają po kilka pozycji tego balansu. Pracowałem kiedyś kamerą Ampex która wyświetlała temperaturę światła w stopniach to było naprawdę przydatne oczywiście w połaczeniu ze znajomością typowych temperatur w poszczególnych porach dnia jak również typowych źródeł światła.
W warunkach amatorskich jest to oczywiście zbędne ale wszystkim którym zależy na dobrym obrazie radzę jednak posługiwać się manualnym balansem.

_________________
xxx


piątek, 5 marca 2004, 10:44
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 9 grudnia 2003, 11:07
Posty: 43
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Post 
Takiej odpoweidzi oczekiwalem :D

_________________
pozdrawiam
__________________________
#JVC GR-D30 & halogen 300W#


piątek, 5 marca 2004, 13:22
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL