Teraz jest piątek, 20 kwietnia 2018, 16:48

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Jestem początkujący i proszę o pomoc 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Jestem początkujący i proszę o pomoc
Szanowne Koleżanki i Koledzy,

od dawna moim marzeniem jest pobawić się w miksowanie wideo. Jestem bardzo początkującym człekiem. Mam komputer, którry oczywiście będzie wymagał lekkiego doposazenia, ale z tym sobie poradzę. Mam kamerkę sony (niestety nie cyfrowa) i dość dużo filmów nia nakręconym. Bardzo bym chciał porobic z nich fajne pamiatki z różnych wyjazdów, uroczystości itp.

Mam wielka prośbę, czy ktoś by mógł mi dopomóc i podpowiedzieć jaka powiniennem zakupić kartę graficzną, i co zrobić żebym mógł do komputera wczytać materiał - sygnał analogowy i spokojnie sie pobawić. Czy program pinacle 9 by był dla mnie wystarczający? W ogóle bardzo proszę o jakieś info i troszke wiedzy.
Przypomne że jestem poczatkujący i generalnie potrzebuję sprzętu dla celów prywatnych do zabawy.

Dziękuje serdecznie z góry i życzę miłego dnia wszystkim którzy przeczytali mojego maila a także tym, którzy nie chcieli go czytać:-)

Robo

wtorek, 16 marca 2004, 11:01
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Aby obrobić nagrane juz filmy musisz je najpierw zgrać na komputer, ale o tym juz wiesz. Możesz to zrobić za pomocą przynajmniej czterech urządzeń: karty graficznej z wejściem video (tzw. VIVO), tunera tv, dedykowanej karty wideo lub zewnętrznego konwertera analogowo-cyfrowego. Czasem pojawiają się opinie że obraz uzyskany za pomocą karty VIVO czy tunera tv jest wystarczoająco dobry by być zadowolonym z efektu końcowego czyli zmontowanego filmu. Jednak jak dla mnie problematyczna jest jakość tak otrzymanego materiału. Oczywiście jeśli efektem końcowym ma być kaseta VHS to OK, ujdzie. No ale teraz możesz zrobić sobie sam DivXa czy nawet płytkę DVD, a wtedy taka jakość to jak dla mnie za mało.