Teraz jest piątek, 18 października 2019, 03:39




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Jaka konfiguracja do obróbki filmów ? 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 27 sierpnia 2003, 16:36
Posty: 9
Lokalizacja: Katowice
Post Jaka konfiguracja do obróbki filmów ?
Witam serdecznie wszystkich !
Na wstępie chciałem podziękować wszystkim którzy odpowiedzieli na moje pytania odnośnie kamery JVC GR-DV 4000.
Mam jeszcze pytanko, nie miałem nigdy do czynienia ze sprzętem DV. Bardzo bym prosił o konfigurację komputera do obróbki filmów. Na forum nigdzie odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Myśle o P4 2.8 Gb, taki bym chciał procesor, chyba że ktoś ma lepszy sprawdzony pomysł. Wiem że musi to być szybki komputer, reszty nie wiem, słyszałem że dobrze jak to praktyk składa, a myślę że takowi są tutaj. Prosiłbym o cenę mniej więcej ile co kosztuje.
Pozdrawiam: Mirosław.
PS. jak coś to proszę pisać na priva: --> mz58@op.pl


środa, 27 sierpnia 2003, 17:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 23 marca 2003, 20:25
Posty: 1600
Lokalizacja: Tarnów
Post re
Witam,
temat rzeka....
Ale postarm się pomóc.
Najczęściej składam taką konfigurację:

ASUS P4C800 Deluxe
Procesor Intel Pentium 4 2,4GHz/800MHz/HT
RAM 2 x 512 MB DDR400 /Kingston, GEIL, Infineon lub Corsair)
HDD na system - 40GB WD/8MB cache lub SATA Predator (37GB)
HDD na video - Seagate Barracuda 160GB SATA x 2 szt. (RAID)
FDD 1,44MB
Napęd DVD Pioneer 120 lub Toshiba
Nagrywarka DVD (duży wybór) Liteon 401s lub TEAC W50EK
Obudowa z zasilaczem 360W lub lepszym
Karta grafiki ATI 9500 Pro lub szybsza (9600Pro, 9700, 9800 Pro)
System operacyjny Windows 2000Pro PL lub XP Pro PL.

System ten sprawdził się znakomicie z takimi kartami jak:
Pinnacle DV500DVD, Matrox RT.X100, Canopus DVStorm 2
Procka 2,4 możesz na tej płycie bez najmniejszego problemu podkręcić do 2,88 GHz (w biosie overklocking na 30% nie dotyczy tylko Matroxa RT.X100 który przy takich ustawieniach się wywala)

Oczywiście istnieje jeszcze możliwość conajmniej kilkunastu innych konfiguracji. Wszystko zależy od potrzeb i zasobności portfela :))
Pozdrówka.


środa, 27 sierpnia 2003, 22:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Poczatkujący
Podejrzewam że jesteś na początku drogi z tymi zabawkami.

Kolega Bogusław podał taki troszkę High-endowy zestaw. Szczególnie dyski w raid i karta grafiki - dobra do gier - ale po co radeon 9800PRO do filmów?
Chyba że ktoś gra jak najęty... Myślę że te z dużo niższej półki równie dobrze się sprawdzą - myślę o Radeonach oczywiście...

Ale generalnie kierunek jest dobry. szczególnie markowe pamięci, szybkie dyski - min 2 (duży cache jak i 3 letnia gwarancja - w przypadku serii JB WesternDigital to spory atut). Dodatkowo markowa płyta, dobra obudowa i system (osobiście polecam 2000Pro - przez kilka miesięcy nie zobaczyć niebieskiego ekranu to wyjątkowy komfort psychiczny).

Wybór między AMD a P4 rozbija się praktycznie o to czy będzie się korzystało z dodatkowych kart typu Matrox itp do montażu video, których producenci zachowują się jak ZUS i "polecają" korzystać z jedynie słusznego produktu (myślę o Płatniku tylko pod Windowsa w przypadku ZUSu i Intelu w przypadku producentów kart video).

Jak to kolega Bogusław powiedział - konfiguracji jest wiele w zależności od zasobności portfela. Praktycznie każdy nowy komputer pociągnie obróbkę video. I o ile chce się to robić w miarę profesjonalnie i szybko to konfiguracja powinna być zbliżona to zaproponowanej wyżej.
A jeśli nie ma się nad głową klienta i terminów, to z konfiguracją mozna zejść dużo niżej...

Pozdrawiam

emes


czwartek, 28 sierpnia 2003, 09:46
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Jeszcze zalezy co bedzie chodzilo na tym sprzecie. Bo do edycji to nie tylko Premiere ale jest i Vegas, ktory jest mniej wymagajacy. Jezeli Premiere to juz warto robic konfiguracje pod wersje PRO, czyli procesor P4 3 GHz (zalecany przez Adobe). Adobe nie lubi za bardzo AMD, wiec Intel bylby najbezpieczniejszym rozwiazaniem. Oczywiscie mozna rowniez pojsc w strone serwerow i pomyslez nad Xeonami lub plyta dwu procesorowa - ale to jak sadze zabawka dla bardziej zaawansowanych. Co do karty grafiki, to warto pomyslec nad opcja podlaczenia drugiego monitora - z czasem gdy czlowiek sie wciagnie w edycje wideo, to drugi monitor bedzie idealnym uzupelnieniem zestawu. No i system - teraz to juz tylko XP - Premiere 6.5 dziala pod nim bardzo ladnie, a PRO to juz tylko z XP bedzie chcialo w pelni poprawnie funkcjonowac.

To tylko ogolne uwagi. Mnie osoiscie zestaw zaproponowany przez Boguslawa wydaje sie az nadto wystarczajacy jak na poczatek. Albo moze inaczej - jest to zestaw pozastawiajacy pole do manewru na przyszlosc (bo i plyta szybciej pociagnie i wiecej pamieci mozna dolozyc lub dyskow).


czwartek, 4 września 2003, 00:27
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: wtorek, 19 sierpnia 2003, 21:44
Posty: 187
Post 
GitmenM świat pecetów i kart do montażu wideo to faktycznie to faktycznie zachowanie naszego ZUS (jak rzekł emes). Budowę kompa trzeba zacząć od "dupy strony" :lol: (wybierasz radio z odtważaczem CD, a potem dokupujesz do zestawu samochód), któtko mówiąc najpierw zdecyduj się na kartę do montażu, a następnie po długich dyskusjach wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy składasz komputer. W doborze konfigu kompa pomóc ci może odwiedzenie stron producentów kart, tam dowiesz się jaka płyta, grafika i dźwiekowa, jakie wer. sterowników, system i cała reszta dziwnych rzeczy. Drobna rada: pamięci RAM nigdy nie za wiele, dyski minimum 7200obr., jeżeli komp długo będzie pracował to dyski MAXTOR'a przystosowane są do pracy ciągłej np. serwery, jeżeli montujesz sam filmy to dysk wideo nie musi być większy niż 120GB-po formatowaniu ma od 110 do 115GB (3h filmu to ok. 40GB Adobe Premiere i tak nie łyka więcej niż 3h filmu na TimeLine, nie wiem jak inne programy), kontroler RAID na płycie moim zdaniem to zbędny zbędny wydatek przy takich pojemnściach dysków. No i został wszechmogący procek-część kart wykorzystuje go na maksa (niby RT, a jednak liczy w tle efekty, przejścia itp.) podczas montowania materiału więc dobór procesora (GHz) zależy też od karty. Mocny zasilacz to dobra rzecz, niestety 360W to wydatek ok. 200zł bez obudowy.


czwartek, 4 września 2003, 01:53
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Z tymi dyskami to jest roznie. Zalezy co sie bedzie montowalo. Jednym jeden dysk 120 GB w zupelnosci wystarczy innym (czyt. mnie) nie. Ja montuje wesela z materialu dostarczonego przez kamerzyste. Ostatnio mialem projekt, ktory miescil sie na 6 tasmach (5 miniDV i jedna DVCAM) - w sumie 11 godzin materialu. Po zgraniu bylo tego prawie 150 GB. Do tego dochodza biblioteki z muzyka, efekty specjalne (animacje) no i miejce na produkt docelowy. W moim przypadku dwa dyski sa koniecznoscia a nie wiem czy obecny systemowy wkrotce nie wymienie na wiekszy zeby zwolnic miejsca na dysku z bibliotekami. W tym momencie mam 20 GB dla systemu i aplikacji oraz 80 GB i 120 GB dla edycji.

Kupujac obudowe warto przewidziec mozliwosc rozbudowy o kolejne dyski. Zeby nie znalesc sie w sytuacji gdy mamy 3 dyski i jest potrzeba dolozenia kolejnego a tu nie ma gdzie go wcisnac :-(


czwartek, 4 września 2003, 02:34
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: wtorek, 19 sierpnia 2003, 21:44
Posty: 187
Post 
Pozostaje pytanie w jakim programie montujesz filmy? AP6.5 nie przyjmuje w TL więcej niż 3 h. Zanim zaczniesz nagrywać możesz przejżeć film i zdecydować z czego montujesz (11h nagrania to już lekka przesada, no chyba, że to miał być film pełnometrażowy :lol: np. Ogniem i Moczem)
PS.
A teraz na poważnie CO ZNACZY: Miejsce na produkt docelowy?


sobota, 6 września 2003, 04:52
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Montuje w AP 6.5 ale prace sobie podzielilem na 4 projekty (3x1 godzina + reszta) bo docelowo bedzie to wypalane na DVD (w wysokiej jakosci, wiec po godzinie na jednym). A 11 godzin materialu, to dlatego ze krecone bylo z dwoch kamer, wiec wszystko jest zdublowane.

Miejsce na produkt docelowy, to dlatego ze nie eksportowalem projektu bezposrednio na tasme tylko najpierw na dysk do pliku (i dobrze ze tak zrobilem, bo musialem poprawic dzwiek i powtornie zgrac na tasme - tym razem juz bez renderingu).

A to wszystko przez to ze moj komp jest troche slabowity - cale szczescie na gwiazdke kupie nowa plyte, procka i pamiec tak aby mozna bylo komfortowo pracowac w Pro.


sobota, 6 września 2003, 05:54
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Znaczy nagrywasz ile się da, a potem wybierasz materiał, (ożesz 11h z 2-kamer to i tak bardzo dużo) nie wiem co powidzieć, ale mając niewiele miejsca na dysku faktycznie warto wyeksportować nateriał do jednego pliku, potem skasować materiał wstępny, i nagrać reszte i powtórzyć operację. To może być wyjście z sytłacji i nadmiernej ilości filmu.


środa, 10 września 2003, 01:29
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: wtorek, 19 sierpnia 2003, 21:44
Posty: 187
Post 
Na dodatek czasochłone.


środa, 10 września 2003, 01:35
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
No mniej wiecej tak - tzn ja na 200 gb jestem w stanie pomiescic wszytko naraz. Wiem, ze inny gosciu ktory ze mna robi to samo ma mniej miejsca na dysku wiec caly projekt robi po kawalku. Ale do jego dyspozycji jest kamera i magnetowid DV, wiec kiedy potrzebuje to sobie zgrywa kolejny material - ja tego nie posiadam tylko pozyczam od niego, wiec wszystko idzie za jednym zamachem.


środa, 10 września 2003, 04:36
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post konfiguracja komputera
ludzie dla kogo Wy robicie te zlecenia - chba dla syna Millera albo Kulczyka ???


piątek, 12 września 2003, 21:27
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Ludzie gdzie ja trafiłem 11 godzin z wesela toż to horror Co wy na tych weselach filmujecie przecież to paranoja albo reality show z taśmy , jedno i drugie szczyt idiotyzmu i jeszcze ma to być montowane razem z animacjami bogata biblioteka cha cha cha nawet koń by się zesikał ze śmiechu ile macie takich robótek 1 czy 2 w roku.


piątek, 12 września 2003, 22:43
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Nie wiem co w tym smiesznego. To sa realia robienia Polskich wesel w Stanach (w moim regionie). Ja mam swoja tasma z wesela w Polsce i ona trwa 2 godziny, ale brakuje w niej kilku elementow, ktore wystepuja tutaj.

Moze dla porownania ktos napisze jak wyglada typowa, Polska kaseta weselna (co na niej jest i jak dlugo to trwa na tasmie). Kaseta w Stanach, ktora ja robie wyglada nastepujaco:
- zdjecia z dziecinstwa panny mlodej i pana mlodego oraz ich juz wspolne - ok. 5 min
- przygotowania w domu panny mlodej i pana mlodego (duzo pozowania do zdjec dla fotografa) - ok. 10 min
- droga do kosciola, przed kosciolem, pokazanie kosciola z zewnatrz - ok. 2-3 min
- kosciol w wewnatrz, goscie, przygotowania do ceremoni, wprowadzenie rodzicow do kosciola - 2-3 min
- msza (i tutaj jest roznie, zalezy czy klient chce z czy bez kazania - wiekszosc chce z kazaniem) - od 40 do 60 min
- gratulacje i zyczenia (zalezy od liczby gosci przybylych do kosciola) - ok. 5 min
- przejazd do parku i wstepne ujecia w parku (jak wysiadaja z limo, itp.) - 2 min
- sesja zdjeciowa w parku - ok 10 min
- ujecia lokalu w ktorym jest przyjecie - z zewnatrz i wewnatrz - ok 5 min
- przybywajacy goscie - 2 min
- coctail hour (poczestunek przed wlasciwym przyjeciem) - 5 min
- sala glowna - 2 min
- wejscie gosci na sale, przejazdy po stolikach - 2 min
- powitanie orszaku weselnego oraz pary mlodej - 5 min
- powitanie chlebem i sola - 2 min
- pierwszy taniec pary mlodej, taniec z rodzicami, taniec z dedykacja od pana mlodego, taniec z dedykacja od panny mlodej - ok. 15-20 min
- toast i gorzko, itp. - 5 min
- znowu tance
- krojenie tortu i karmienie sie nim nawzajem - 5 min
- otrzepiny (tu moze byc roznie, ostatnim razem trwaly dlugo) - 10-15 min
- taniec przyszlej pary mlodej - 3 min
- znowu tance
- sesja zdjeciowa wieczorna - 5 min
163
- zyczenia dla pary mlodej (goscie moja okazje powiedziec cos do kamery, szczegolnie rodzice i drozbowie) - 5 min
- znowu tance
- pozegnanie gosci, ponowne zyczenia, prezenty (koperty) - 2 min
* koniec czesci glownej, teraz dodatki
- smieszny film - smieszne momenty z calego dnia - 2 min
- podsumowanie najwazniejszych chwil - 5 min
- napisy koncowe
* koniec - czasami sie dodaje zdjecia z podrozy poslubnej - czyli dodatkowe 2-5 min

W sumie jest prawie 180 min plus kilka momentow zabawy, ktore sie dopasowuje tak aby calosc filmu trwala ok. 3 godzin.

Co do ilosci klientow - wesele jest co weekend, niektorzy sobie zycza kasety 4 godzinne.


sobota, 13 września 2003, 14:37
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 29 marca 2003, 22:52
Posty: 757
Post 
Kol nic innego u nas się też nie realizuje. Ja robię to wszystko o czym Kol. pisze, może niektóre elementy wyglądają inaczej, nie robię kolejnych podsumowań, w ostatnim tańcu młodej pary robię retrospekcje np. błogosławieństwa, wejścia do kościoła, zakładania obrączek, podpisywania aktu ślubu itp. na koniec przekrojowo wesele w formie teledysku, ewentualny skrót na dodatkowe zamówienie. Do tego wszystkiego nagrywam około 4 godzin materiału co bardzo ułatwia montaż/Jeśli realizacja dwu lub nawet trzy kamerowa to wtedy materiału do 2 lub 3 godzin więcej. Praca podczas wesela wymaga więcej przemyśleń , zdjęcia są realizowane pod zaplanowaną formę montażową. np. ujęcia pod teledysk są realizowane z tańców adekwatnych do rytmu teledysku, również ujęcia sytuacyjne są wcześnie zaplanowane do treści wynikających z koncepcji teledysku.
Proszę to rozumieć w ten sposób że nie są inscenizowane lecz na dany typ ujęcia trzeba polować ale z góry wiem jak ono ma konstrukcyjnie wyglądać, np. gospodarz wesela roznosi butelki , świadek wznosi toast , młoda małżonka wiruje w tańcu. Takie wcześniejsze przemyślenia, plany oraz doświadczenie pozwala na duże oszczędności czasowe, sprzętowe i bardzo ułatwia montaż.
Pozdrawiam

_________________
xxx


niedziela, 14 września 2003, 10:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL