Teraz jest sobota, 28 listopada 2020, 19:49




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
 Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 5 marca 2014, 08:53
Posty: 6
Post Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Cześć,

Bardzo by mi się przydała Wasza porada co do konfiguracji komputera za 6-7tysięcy. Materiały mam głównie z Canona MKII i montuję w Premiere CS6. Windows 7. Sporadycznie odpalam After Effect, ale w większości ograniczam się do Premiere'a. Zależy mi na komfortowej pracy z plikami z MKII. Kupuję samo "pudło". Monitory i wszelkie peryferia posiadam.

Mam też pytania dotyczące rozlokowania programów na dyskach. W sytuacji, w której mam 1 dysk SSD + 1 dysk zwykły i w sytuacji bardziej komfortowej 2 dyski SSD + 1 zwykły. System operacyjny + Premiere na jednym SSD, projekt nad którym pracuje na drugim SSD, a reszta na zwykłym? Czy może rozdzielać system i Premiere'a? Ponadto czy rozdzielać samego Premiere'a i cashe programu na osobne dyski?

Bardzo Wam z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

edit: Byłbym zapomniał. Zależy mi na cichej pracy żeby w nocy podczas renderów dało się spać.


środa, 5 marca 2014, 10:01
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
moze taki


Załączniki:
i5-ka.jpg
i5-ka.jpg [ 240.06 | Przeglądane 404 razy ]
środa, 5 marca 2014, 13:02
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 5 marca 2014, 08:53
Posty: 6
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Dzięki za szybką odpowiedź!

Pytanko - dlaczego i5, a nie i7? Koszt tego zestawu to ok 5000 z tego co widzę, a mam budżet do 7 tysięcy. Nie lepsza i7ka?

Pozdrawiam!


środa, 5 marca 2014, 15:54
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 21 stycznia 2012, 14:24
Posty: 231
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Myślę że koniecznie i7. Np.:Intel Core i7 4770k 3,50 GHz
Komputer z tym procesorem u mnie renderuje blu-raya w ciągu 1 godziny zamiast 8 godz.


środa, 5 marca 2014, 16:56
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
zle myslisz, ten i5 w tej konfiguracji jest w wiekszosci przypadkow tak samo szybki lub szybszy od analogicznych i7, ma wiekszy potencjal jesli chodzi o o/c i bardzo dobra grafike zintegrowana, robilem testy after + premiere + lightwave i wychodzilo to samo co i7 o tym samym zegarze na 2011 i plytach x79 , co smieszniejsze komputer byl przygotowany do internetu i gierek z grafika 650ti i okazalo sie ze wymiata wiekszosc maszyn na i7 z duzo mocniejszymi grafikami, natomiast polecam gtxa 770 4gb ram bo juz wyswietli 4K i cena jest sensowna w stosunku do szybkosci renderowania w afterze i premierze

do autora - reszte kasy przeznacz na dobra obudowe, napedy optyczne. jak bierzesz pod uwage o/c to lepsze chlodzenie , ewentualnie jak chcesz to dyski jeszcze lepsze i wiecej, typu raid 4x1T wd black, 2xssd raid 256 sandisk ultra plus , 1x ssd 128 adata na system i 1x ssd adata 256 na tempy/cache/preview


środa, 5 marca 2014, 17:20
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 5 marca 2014, 08:53
Posty: 6
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Degenerado dziękuję za porady.

Jeszcze tylko pytanie odnośnie dysków twardych. Przekopiuję je z pierwszego posta:

Mam też pytania dotyczące rozlokowania programów na dyskach. W sytuacji, w której mam 1 dysk SSD + 1 dysk zwykły i w sytuacji bardziej komfortowej 2 dyski SSD + 1 zwykły. System operacyjny + Premiere na jednym SSD, projekt nad którym pracuje na drugim SSD, a reszta na zwykłym? Czy może rozdzielać system i Premiere'a? Ponadto czy rozdzielać samego Premiere'a i cashe programu na osobne dyski?


środa, 5 marca 2014, 17:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
wg mnie najlepsza konfiguracja :

1. dysk ssd 128/256 moze byc na sandforce ale z zapisem i odczytem 450/450 okolo - system bez pliku stronicowania za to z kompletem oprogramownia
2. raid z dwoch lub czterech zwyklych dyskow sata 3, duz objetosc i w miare przyzwoity transfer , z 4 sztuk da okolo 600 mb/s wiec wiekszosc materialow uciagnie
3. dysk ssd bardzo szybki na wszystkie pliki pomocnicze ktore sie tworza w czasie pracy moze byc na sandforce (mozna uzyc go do eksportu)

ewentualnie
4. raid z 2x ssd na kontrolerze marvel lub inny poza sandforcem, daje to partycje na materialy wymagajace duzego transferu, duze proresy, mxf-y, 4k albo uncompressed (tez mozna uzyc do eksportu)


środa, 5 marca 2014, 18:01
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 20 października 2009, 10:50
Posty: 55
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Cytuj:
zle myslisz, ten i5 w tej konfiguracji jest w wiekszosci przypadkow tak samo szybki lub szybszy od analogicznych i7, ma wiekszy potencjal jesli chodzi o o/c i bardzo dobra grafike zintegrowana, robilem testy after + premiere + lightwave i wychodzilo to samo co i7 o tym samym zegarze na 2011 i plytach x79


Hehehe bardzo śmieszne , powiedz że żartujesz Degenerado :lol: O qurna ale się uśmiałem.
A może ktoś się pomylił i "zapakował" i7 do obudowy i5 8O


środa, 5 marca 2014, 22:18
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
wiem ze jestes ignorantem jesli chodzi o video i sprzet ale odpisze bo moze to wyjasni pytajacemu zagadnienie...

nie mowimy tutaj o zestawieniu w syntetycznym benchmarku dwoch procesorow tylko o konkretnym oprogramowaniu ktore uzywa akceleracji gpu, procesor zajmuje drugoplanowa role, wystarczy monitorowac na biezaco jego obciazenie zeby zauwazyc ze nie siega przewaznie 80% , roznice pomiedzy procesorami sie zacieraja zwlaszcza jesli nie biezemy pod uwage hiper wilkich i skomplikowanych projektow z aftera gdzie rzeczywiscie ht moze wplynnac pozytywnie na zarzadzanie watkami a tutaj after jest drugoplanowy, roznica w cenie jest nieadekwatna do roznic w wydajnosci bo przy tym zastosowaniu wahaja sie 10% w ta czy w ta, posrednio jest to wina sterownikow od karty graficznej, ktore sa optymalizowane pod slabsze procesory (mowimy o kartach budzetowych do grania - o quadro nie bede sie rozwodzil bo i tak nie masz o tym pojecia panie cyfrawideło)
zamiast ladowac kase w budzetowa 4-rdzeniowa i7 lepiej zainwestowac w konfiguracje dyskow 4xhdd i 2xssd bo to daje duzo wiekszy komfort pracy niz fejkowane watki intela


środa, 5 marca 2014, 23:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 23 marca 2003, 20:25
Posty: 1600
Lokalizacja: Tarnów
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Dokładnie. Degenerado szkoda czasu na dysputy z człowiekiem znającym montaż z teorii a nie z praktyki ... Wiadomo, że lepiej wyłożyć pieniądze na "raid z SSD" bo z tego jest większa korzyć w realnej pracy. Przy ograniczonym budżecie to najlepsze rozwiązanie. :mrgreen:

---------------------------------------------
http://www.photokitchen.eu
FACEBOOK
BSMultimedia

Xeon E5-2630V2/ Asus Z9PE-D8WS/ 64GB DDR3 Corsair / nVidia GTX 780 3GB / BD-R Plextor / RevoDrive3 240GB / 4 TB HDD SATA III RAID 0/ Win 7 PRO 64bit / Enermax 1250 W / Adobe CS6 Production Premium / Edius 7.21b / Sony NEX-FS700R / Canon 5D Mark III i kilka szkieł ...

_________________
FACEBOOK
BSMultimedia


czwartek, 6 marca 2014, 11:58
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
w tej chwili czekam na kontroler z 16 dziurami i mocniejszym power pc, w sumie 6x wd black na kontrolerze sata3 daje tez bardzo wysoki transfer a przy tym duza pojemnosc, raidy z ssd maja to do siebie ze starczja na krotkie roboty a x4 i wiecej zaczyna byc cenowo zabojcze

obstawiam ze konfiguracja z raidem video hhd x6 albo nawet x8 plus pojedyncze ssdeki na tempy i eksport lepiej zdadza egzamin od ssdekow pospinanych w male raidy/partycje rozlozone, z kolei krotki ale wymagajacy projekt mozna montowac umieszczajac video w duzym ramdysku


czwartek, 6 marca 2014, 13:25
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 20 października 2009, 10:50
Posty: 55
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Cytuj:
wystarczy monitorowac na biezaco jego obciazenie zeby zauwazyc ze nie siega przewaznie 80%


To że program wykorzystuje np 80% mocy procesora oznacza że i7 i tak będzie szybszy od i5 . Proporcjonalnie różnica w szybkości będzie podobna jakby program wykorzystywał 100% mocy procesorów.
W exporcie do H.264 Adobe Premiere korzysta prawie wyłącznie z procesora świadomie rezygnując z GPU - a dlaczego tak robi to już temat na inną rozmowe. Różnica w szybkości między procesorami w exporcie do H.264 to około 30% na korzyść i7. A w tej klasie sprzętu dołożyć 3 stówki żeby uzyskać 30% to naprawde się opłaca. Następny przyrost prędkości CPU jest możliwy na platformie X79 ale wtedy trzeba wyłożyć już znacznie poważniejszą kwote.
Jeżeli już mówimy o kompie pod Premiera i nie edytujemy w 4K to wszelkie RAIDy , SSDeki na tempy czy exporty i inne cuda na kiju oczywiście nie mają żadnego sensu - co najwyżej poprawiają tylko samopoczucie :lol: No chyba że ktoś twierdzi że szklanke napełnioną do pełna można napełnić jeszcze bardziej a zdarzają się tacy magicy.


czwartek, 6 marca 2014, 14:13
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
export do h264 - obciazenie 12 rdzeni fizycznych nie przekracza 81 % a gpu skacze w zaleznosci oproznienia bufora od 41do 98% ( wg ciebie to idle ? )

wiec albo jestes idiota i wypisujesz bzdety odnoszac sie do tematu o ktorym nie masz pojecia albo ...
po prostu jestes idiota ( takim zwyklym )

p.s. nijak sie ma edycja 4K do zapotrzebowania na transfer z dyskow, wystarczy miec materialy nieskompresowane hd i pozamiatane , z reda material 4K moze miec 27 mbitow bitrate oszolomie i mozna go montowac na pojedynczym dysku bez klopotow a odnosnie poprawy samopoczucia... wroc na foton ... to poprawi sie wszystkim bez wyjatku


czwartek, 6 marca 2014, 14:29
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 23 marca 2003, 20:25
Posty: 1600
Lokalizacja: Tarnów
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Stępień vel "cyfrawideo" - jak radzi Degenarado wróć na forum FOTONU.
Tam "błyśniesz wiedzą" ... :lol:

---------------------------------------------

FACEBOOK
BSMultimedia
YouTube , FotoKuchnia

Xeon E5-2630V2/ Asus Z9PE-D8WS/ 64GB DDR3 Corsair / nVidia GTX 780 3GB / BD-R Plextor / RevoDrive3 240GB / 4 TB HDD SATA III RAID 0/ Win 7 PRO 64bit / Enermax 1250 W / Adobe CS6 Production Premium / Edius 7.21b / Sony NEX-FS700R / Canon 5D Mark III i kilka szkieł ...

_________________
FACEBOOK
BSMultimedia


czwartek, 6 marca 2014, 14:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1324
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Komputer 6-7tys pod MKII i Premiere
Cytuj:
A jak zrobisz render przed exportem co się zaleca

można zapytać po co (i jaki program masz na myśli)?

co do i7 vs i5 (mówimy o montażu w Premiere) - za duża dysproporcja przyrostu mocy (mały) vs przyrost ceny (duży)
lepiej zrobić oc i5, a kasę wydać na fajniejsze bajki


piątek, 7 marca 2014, 05:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL