Teraz jest piątek, 22 listopada 2019, 22:16




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 PC do 10k (AE, grafika 3D) 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 31 października 2019, 15:40
Posty: 6
Post PC do 10k (AE, grafika 3D)
Hej,
Zmieniam swój zestaw pod pracę w After Effects i początki grafiki 3D (C4D, Blender). Generalnie wymieniam wszystkie podzespoły starego PC (zostawić chciałem tylko kartę graficzną). Czy ktoś może luknąć na poniższe opcje zestawów i coś doradzić? Wersje różnią się tylko procesorem, płytą główną i koścmi RAMu. Troszkę się już w tym wszystkich miotam i fajnie, jakby ktoś bardziej rozgarnięty mi pomógł. Dzięki!

v1:
Intel Core i9-7900X / i9-7940X
ASUS STRIX X299-E GAMING (DDR4)
RAM HYPERX Fury RGB 128GB 3200MHz (16x8)

v2:
Intel Core i9-9900K / Intel Core i9-9900KS
MSI MEG Z390 ACE / MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC
Corsair Vengeance LPX, DDR4, 4x32 GB, 3000MHz, CL16

v3:
AMD Ryzen 9 3900X
Gigabyte X570 AORUS PRO
Corsair Vengeance LPX, DDR4, 4x32 GB, 3000MHz, CL16

dodatkowo do wszystkich:
ADATA 2TB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro
ADATA 1TB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro
Samsung 4TB 2,5" SATA SSD 860 QVO
Fractal Design Define R6C Blackout Tempered Glass
Seasonic Focus Plus 750W 80 Plus Gold
Chłodzenie CPU CORSAIR H115i RGB Platinum
+ stara karta graficzna ASUS GeForce GTX 970 4096MB 256bit DirectCu II Strix OC

Przy i9900K i Ryzenie mam wątpliwości co do doboru płyty i obsługi przez nią/procesor 4x32GB kości RAMu. No i nad zasilaczem na koniec będę musiał się zastanowić.


Ostatnio edytowano wtorek, 5 listopada 2019, 12:05 przez 92wojtek, łącznie edytowano 4 razy

czwartek, 31 października 2019, 16:00
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1145
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
To może napisz jednak co to za karta graficzna, bo nie wiadomo do czego to wszystko przypasowywać. I scharakteryzuj krótko co w tym rzeźbisz, czyli np. rozdzielczości i stopień złożoności projektów, renderery których używasz, wersje oprogramowania. Bo na razie te warianty trochę wiszą w powietrzu.


czwartek, 31 października 2019, 16:24
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 31 października 2019, 15:40
Posty: 6
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Już poprawiłem, wybacz.
W AE skomplikowane projekty motion designowe/animacje postaci/compositing (też z wykorzystaniem zewnętrznych pluginów i cinemaware). Rozdzielczość pomiędzy 1080p a 2160p, wersja CC2019.
Co do grafiki 3D to na razie początki - więc dość proste projekty w Cinema 4D. Chciałbym w tę stronę iść i dlatego też i kompa do ogólnie pojętej grafiki 3D dobrze byłoby dobrać :D Jeśli da radę.


czwartek, 31 października 2019, 16:29
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1145
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Okres jest okołoświąteczny, ja się pochylę nad tym dziś czy jutro wieczorem, ale wolałbym się też skonsultować z ludźmi którzy głębiej siedzą w tym sofcie, więc realnie mogę coś Ci napisać na koniec weekendu.


czwartek, 31 października 2019, 16:38
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 31 października 2019, 15:40
Posty: 6
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Łał, byłoby super. Dziękuję.


czwartek, 31 października 2019, 16:42
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 31 października 2019, 15:40
Posty: 6
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
I co, udało się coś ustalić? :)


poniedziałek, 4 listopada 2019, 14:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1145
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Wojtku, przepraszam, dopiero dziś udało mi się coś pokonsultować, choć to raczej zaowocowało lawiną pytań. Ale to też uzmysłowiło mi, że ja sam nie mam jasnego obrazu Twoich potrzeb. Obdarz mnie więc odrobiną cierpliwości.

Z tego co mogę od razu napisać - Adobe wyraźnie zaleca proce Intela, w różnych testach też one wypadają lepiej. Nikt w moim środowisku nie korzysta z "czerwonych", więc tu nie mogę zaoferować żadnej pomocy, i proponowałbym wariant 3 odpuścić.

Wybór pozostałych dwu wariantów zależny jest głównie od Twojego obiegu pracy, preferencji i oczekiwań. I to spróbuję ustalić.

Czy możesz napisać jakiego konfigu używasz obecnie i jakie odczuwasz z nim problemy, co chciałbyś poprawić czy przyspieszyć? Renderowanie podglądu, finalny eksport, zwiększyć pojemność bufora podglądu, etc.

Złożoność projektu jest pojęciem względnym, czy możesz pokazać filmik/filmiki będące wynikiem typowego u Ciebie projektu? Jakiej rozdzielczości tekstur używasz? Jak kodowane są wsadowe pliki wideo? Jaki są kodeki eksportu?
Czy eksport jest bezpośrednio z AE czy za pośrednictwem AME?
Czy używasz takich rzeczy jak RenderGarden Mekajiki, BG Renderer Max czy czegoś podobnego?
Piszesz o innych pluginach, możesz je dokładnie podać, bo często mają one własne wymagania sprzętowe.

I jeszcze zapytam, czy będziesz składał komp sam, czy musimy opierać się o ofertę jakiegoś sklepu - jakiego? Bo nie ma sensu tworzyć papierowego konfigu nie do zrealizowania. Do czego jeszcze używasz kompa, inne oprogramowanie czy grywasz może - bo dobrane przez Ciebie elementy są typowo giercowe raczej i z "bajerkiem".
Sorki za zalew pytań, może ja specyficznie prowadzę pomoc, ale w samym Afterze jest wiele scenariuszy, i nie tyle chodzi o to czy klocki będą ze sobą współpracować, bardziej czy wydane pieniądze przełożą się na oczekiwany efekt.

EDIT Jeszcze pytanko o system operacyjny i ew. wersję jeśli już posiadasz, bo nigdzie nie widzę tej informacji.
EDIT2 Mówiąc o wariantach mam na myśli na razie tylko wybór platformy, zerknąłem np. w specyfikację płyty z wariantu 2 i dobrany RAM nie jest obsługiwany. Ale to już szczegółowy dobór podzespołów to po wyborze platformy i po ustaleniu źródeł części.


poniedziałek, 4 listopada 2019, 22:37
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 31 października 2019, 15:40
Posty: 6
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Dziękuję Ci bardzo za odpowiedzieć. Postaram się odpowiedzieć na wszystko:

Przez te kilka dni też udało mi się na własną rękę dotrzeć do testów nowych Ryzenów i Inteli i rzeczywiście do pracy z After Effects najlepiej byłoby wybrać tego drugiego. Zatem AMD - zgodnie z tym co napisałeś - odkładam na bok.

Obecnie pracuję na 2 komputerach - domowy i firmowy.
zestaw 1:
Intel i7-6700K 4.00GHz 8MB BOX
ASUS GeForce GTX970
32GB RAM
2xSSD 512GB SATA na system i projekty, 1 HDD 3TB jako archiwum

zestaw 2:
Xeon W-2133 3.60GHz
GeForce GTX970 1060 6GB
64GB RAM
Seagate IronWolf 10TB

Główne problemy są dość podobne - zbyt wolny render podglądu po nałożeniu efektów i finalny eksport.

Pliki na których pracuję to zazwyczaj sekwencje tga, dpx, exr oraz projekty składane wewnątrz AE (z dodatkami z PS i Ilustratora). Eksportuję różnie - h264/h265 za pomocą AME i movy bezpośrednio z AE. Przykładowe projekty wysłałem Ci w PW :)

Pluginy typu Particular, Element 3D, Mocha, Duik. Nie korzystałem z RenderGarden i Renderer Max.

Zestaw składam sam.

Grać w żadne gry nie będę. RGB RAM i chłodzenie wybrałem tylko jako lekki "bajer", troszkę mam dość już mojego czarnego nudnego, klocowatego PC :D

Pracuję na aktualnym Windows 10.

Co do obsługi RAMu - wydaje mi się, że na stronie MSI jest błąd i podają obsługę zestawu 64GB (2x32GB, CMK64GX4M2D3000C16), a nie ma na liście identycznej ale pojedynczej kości (CMK32GX4M1D3000C16) - stąd też oznaczenie, że obsługują tylko 2 takie zestawy na 4 sloty.

edit:
Właśnie miał premierę Intel Core i9-9900KS z podstawowym taktowaniem 4.0GHz (3.6 w 9900K). Dorzuciłem go do zestawu nr 1 ;)


wtorek, 5 listopada 2019, 11:24
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1145
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Wojtku, na razie "wgryzam się" w temat, więc rozmowa może być z mojej strony nieco chaotyczna. Przeczekajmy ten etap, myślę że ceny do "Black Friday" raczej nie urosną, potem na pewno tak, bo święta. Realnie prawie miesiąc na jakieś decyzje.

Generalnie Twoje konfigi mówią, że celujesz w całkiem mocną stację roboczą. Jak mocną nie umiem jeszcze ocenić. Przeanalizuję Twoje demo, na pewno z jakąś pomocą, choć moich konsultantów ciężko skruszyć, zajęte chłopy są i nie rozmowne. :lol:

Układam sobie to w głowie, a na razie - ponieważ jesteś doświadczony w temacie - będę odnosił się do spraw może mniejszej wagi.

Piszesz o nowej wersji KS, ale zważ że maksymalne taktowanie jest takie samo, a "podbicie" odbywa się kosztem wysokiego wzrostu TDP, o jakieś 30%.
Dobór chłodzenia i obudowy to w mojej praktyce końcowy etap. A trzeba wziąć pod uwagę wychłodzenie również grafiki czy dysków. Samo wodne chłodzenie CPU tego nie załatwia.

Nadal też nie umiem określić, czy polecać Ci platformę 1151, czy 2066.
Nic jeszcze nie wiem o wersji Adobe 2020. W poprzednich releasach w kwestiach wielowątkowości nastąpił regres. To preferuje rozwiązania 1151.
Przy obarczeniu pracą jednego rdzenia istotna staje się częstotliwość pracy.
Albo potestuj sobie na obecnych konfigach rozwiązania typu RenederGarden czy RenderMax. Podejrzyj obciążenie rdzeni, zobacz czy jest różnica w tempie renderów. Nie wiem co Adobe kombinuje, na razie środowisko domaga się powrotu do lepszej obsługi wielowątkowości. Nawet moi konsultanci potrafią działać w starszych wersjach AE, lepiej dopasowanych do ich konfigów.
Ponieważ to zależy od "workflow", to niestety sam musisz potestować.

Jako stary upierdliwiec muszę tu przypomnieć o konieczności back-upów, wszelkie eksperymenty powinny być odpowiednio zabezpieczone, by łatwo wrócić do pożądanego stanu systemu.

Przy okazji dysków. Jestem gorącym zwolennikiem pracy wielodyskowej, zauważając że transfery rosną. Niewiele to jednak zmienia w obiegu pracy.
Im bardziej rozbudowany projekt tym więcej "dojść" potrzebują wątki proca.
Zasysa on pliki z dysku, czy nawet pojedyncze ramki w działaniu wielowątkowym, i tak jak w dyskach talerzowych istotna była liczba głowic - tak w obecnych dyskach istotna jest liczba kanałów kontrolera. Kanał bowiem zapewnia dojście do danych w czasie rzeczywistym. Jeśli liczba kanałów dla danego projektu jest w konfigu mniejsza od liczby plików wymagających dostępu - to mówiąc krótko dupa - uruchamiamy kolejlkowanie.
Widzę, że w Twoich konfigach jest niedostatek dysków - zwracam na to uwagę.
Optymalne rozwiązanie, które forsował tu Degenerado, jest takie: Dysk systemowy na OS i software, i drugi dysk na "zajechanie" dla wszystkich "tempów" - i systemowych i programowych. Oba nie muszą być super szybkie.
Reszta materiałów rozłożona na różnych dyskach, ale tu najlepiej przeliczyć strumienie danych, wynikające z rozdzielczości, głębi bitowej etc., ile tego naprawdę potrzeba.

Reasumując - zachęcam do testów na obecnych konfigach wtyczek wielowątkowych. To może nam dać odpowiedź w wyborze platformy przy Twoim workflow. Czy mniejsza liczba rdzeni a wyższe taktowanie, czy też konstrukcje wielordzeniowe.

Osobną sprawą, zwłaszcza w doborze płyty głównej i planowaniu budżetu jest przyszłościowe multi-GPU. (970 jest dobrą grafą, ale świat idzie do przodu) i tu istotne jest na ile lat do przodu jest Twoja inwestycja. Bo raczej trend jest w kierunku wykorzystania wielu architektur GPU.

Jak widzisz, na razie kręcimy się wokół optymalnej platformy, reszta jak dobór konkretnych podzespołów - to później.

Muszę Cię też uprzedzić, że ja prywatnie nie lubię być królikiem doświadczalnym i zawsze opieram się na materiałach supportów w doborze podzespołów. To na przykład oznacza, że wolę wybór testowanych modułów RAM, niż eksperymenty z poza listy, choć jest duża szansa, że i one będą działać. Ale pewności nie ma. :lol:

Dzięki za materiały na PW, robisz fajne rzeczy.


wtorek, 5 listopada 2019, 23:17
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 31 października 2019, 15:40
Posty: 6
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Hej, dzięki za rozbudowaną odpowiedź - nie spodziewałem się aż tak poważnego podejścia do tematu :)

Na razie mogę odpowiedzieć, że z racji stałej współpracy z innymi osobami obsługującymi Aftera - raczej korzystać będę tylko z ostatnich wersji AE.

Jeśli chodzi o kwestie dysków - aktualnie mam system i software na jednym SSD, na drugim aktualne projekty i pliki źródłowe, na 3 dysku (na razie HDD) archiwum i rzeczy niepowiązane z pracą.

Co do grafiki - chyba odpowiednim czasem na jej wymianę/dołożenie nowej będzie, kiedy bardziej poważnie podejdę do 3D - na razie dopiero w tych tematach raczkuję i wolę przeznaczyć budżet na co innego. Tak mi się wydaję przynajmniej.

A w kwestii RAMu: zawszę mogę napisać do MSI, jeśli dalej będę rozważał zakup wspomnianych kości, nie? :wink:

W weekend zasiądę do wymienionych wtyczek, sprawdzę obciążenie rdzeni i odpiszę. Dziękuję raz jeszcze ;)

PS
To właśnie Degenerado kilka lat temu mi zrobił tutaj listę podzespołów do domowego peceta ;)


środa, 6 listopada 2019, 20:14
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 1145
Post Re: PC do 10k (AE, grafika 3D)
Testować zawsze warto. Co nie znaczy, że jakieś rozwiązanie będzie się sprawdzać akurat przy Twoim workflow, a nawet masz prawo jakiegoś narzędzia nie lubić! Właśnie dlatego warto dobrze rozpoznać potrzeby i dopiero dobierać narzędzia. W tym sprzęt. Przetestuj spokojnie różny kontent.

Jeśli proponowane fizdrygały się u Ciebie sprawdzą, to warto pójść w większą liczbę rdzeni. Jeśli nie, to wybór staje się oczywisty, czyli to co sugeruje Adobe dla gołego AE. Dobrą sytuacją jest, że masz w dyspozycji dwie różne maszyny.

Konkretny model procesora to trochę sprawa budżetu. Ważny jest trafny wybór mobo, zarówno pod kątem interfejsów jak i jakiegoś marginesu rozwoju.
Dobre płyty do stacji roboczych robi Asus, ja się nigdy nie zawiodłem na Gigabyte, obie firmy mają bogactwo wytestowanych podzespołów. MSI mniej znam, ale się przyjrzę.


czwartek, 7 listopada 2019, 00:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL