Teraz jest sobota, 29 lutego 2020, 15:31

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
 Czy taka konfiguracja ma sens? Foto/wideo 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Czy taka konfiguracja ma sens? Foto/wideo
Witam serdecznie,
Jestem totalnie zielony w temacie i chciałbym zasięgnąć porady osób, które mają szersze pojęcie ode mnie.
Planuję zakup komputera do edycji zdjęć oraz wideo.
Programy w jakich mam zamiar pracować:
Adobe Photoshop, lightroom, Adobe Premiere, Sony Vegas, plus z doskoku jakieś grafiki 3d
Materiał wideo będzie w fhd (Sony A7II)
Poniżej zestawienie podzespołów
https://www.x-kom.pl/lista/ye0cgloxm
Z góry dziękuję każdemu kto podpowie co ewentualnie zmienić. Pozdrawiam

wtorek, 11 lutego 2020, 13:02
Moderator
Moderator

Post Re: Czy taka konfiguracja ma sens? Foto/wideo
Nie rozstrzygnę Twoich wątpliwości, ale mam dwa spostrzeżenia:
1 Niektóre programy do edycji filmów, potrzebują do efektywnej pracy, zintegrowanej karty graficznej Intela. Nie jest to może sprawiedliwe, ale jest faktem.

2 Masz SSD - domyślam się że na surowe pliki i na dodatki, jakie użyjesz w filmie. Masz też HDD na magazyn, ale brakuje SSD na system, (bo ten HDD jest przeraźliwie wolny do tego celu) i brakuje Ci jakiegoś dysku na eksport.

Jeżeli nie chcesz na razie zbytnio inwestować w dyski, to zamień HDD na dużo szybszy model i wtedy możesz go używać zarazem na eksport materiału (H264 / H 265), jak i na magazyn jednocześnie, a na system daj tani SSD SATA. Dowolny. Ja polecam serię SU 800 ADATA, ale to tylko sugestia.

wtorek, 11 lutego 2020, 13:37
Nowy
Nowy

kotin napisał(a):
Nie rozstrzygnę Twoich wątpliwości, ale mam dwa spostrzeżenia:
1 Niektóre programy do Edycji filmów, potrzebują do efektywnej pracy, zintegrowaną kartę graficzną Intela. Nie jest to może sprawiedliwe, ale jest faktem.