Teraz jest wtorek, 24 listopada 2020, 23:34

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Dysk twardy Caviar 7200 80GB 8MB 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Dysk twardy Caviar 7200 80GB 8MB
Drodzy koledzy. Kupiłem dwa tygodnie temu nowiutki dysk jak w temacie. Niestety nie cieszyłem się nim długo. Właśnie oddałem go do serwisu. Od pół roku bawie się montażem video więc nie mam doświadczenia. Jestem zaszokowany jak szybko defragmentuje sie dysk używany w obróbce video. Muszę go defragmentować niemal codziennie. Żal mi się robi jak słysze odgłosy szalejącej po tależach głowicy. Czy to wina faktu, że posiadam jeden dysk twardy a nie dwa jak się zaleca. Czy dodanie drugiego dysku dla systemu zapobiegnie tak szybkiej defragmentacji. Do defragmentacji dochodzi podczas obróbki zgranego już materiału. A tak w ogóle to czy dobrze zrobiłem wybierając Caviar a nie Seagate?

niedziela, 16 listopada 2003, 20:46
Bywalec
Bywalec

Uważam,że jedynym słusznym rozwiązaniem w przypadku montażu przy użyciu komputera jest stosowanie minimum dwu dysków : Pierwszy, pracujący jako dysk systemowy, drugi jako dysk do gromadzenia materiałów pochodzących z kamery i do umieszczania plików wynikowych.
Oczywiście w drugim przypadku należy stosownie do potrzeb podzielić dysk na partycje.( Osobiście mam trzeci dysk , na którym lokuję pliki po komresji do mpeg'ów i ewentualne obrazy ISO w przypadku konieczności przechowywania materiału , bądź wykonywania większej ilości kopii. ).
Partcja systemowa nie powinna być zbyt wielka aby mogła być szybko defragmentowana oraz archiwizowana np. Ghostem dla szybkiego odtworzenia systemu. Nie zapominajmy,że dysk systemowy jest najbardziej narażony na działanie wirusów i ew. uszkodzenia rejestru.
Osobiście uważam ,że partcja systemowa ok. 15 GB w zupełności wystarczy.Na pozostałych partycjach "fizycznego " , pierwszego dysku