Teraz jest środa, 17 października 2018, 05:18




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
 Amatorskie filmy fabularne ,jaką kamerą ??? 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: niedziela, 17 kwietnia 2005, 14:22
Posty: 3
Post Amatorskie filmy fabularne ,jaką kamerą ???
Podobno są kamery z jakąś magiczną funkcją: obrazu filmu kinowego: -nie wiem jak to sie nazywa i o co dokładnie chodzi ,tylko tyle że nagrany obraz wyglada jak film fabularny a nie jak teatr albo wesele.,Jaka kamera ma taką funkcie i o co chodzi dokładnie ? Prosze mi nawet nie polecać kamer za 20 000 zł bo mnie nie stać.


niedziela, 17 kwietnia 2005, 14:31
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 17:51
Posty: 272
Post 
Chodzi o CineLook i FilmLook w Panasonikach. Jest też podobna funkcja w canonach xl2 i nowych Sony HDV.

Mówimy jednak o kamerach za ponad 10 000zł.

A jak to zrobić taniej? Kamerka musi nagrywać w trybie progresywnym (czyli 25 obrazów, a nie tylko 50 półobrazów). Reszta, to odpowiednie dobranie filtrów w programie montażowym.

Jest też program, który sam dobierze odpowiednie filtry, by film wideo udawał taśmę filmową: FilmFX (399dolarów http://www.bigfx.com)


niedziela, 17 kwietnia 2005, 15:08
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3252
Post 
wypróbuj korekcję koloru w virtualdub albo avisynth, za które nie musisz płacić, chyba że chcesz :D

pozdrawiam


niedziela, 17 kwietnia 2005, 16:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 3 września 2004, 17:54
Posty: 344
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Jak uzyskuje sie ten efekt korekcją kolorów? Dopiero zaczynam i mocno mnie to interesuje, weźmy na przykład obraz taki jak jest w Kompanii Braci. Jak to jest uzyskane? Sądziłem że usunięcie barw częściowe, ale przecież jak coś wybucha czy coś to kolor ognia, krwi albo, nie wiem, o: nieba są tak soczyste że prawie aż za. Usunięcie kolorów poniżej pewnego natężenia? czym? Jak?

_________________
ETC Grupa Filmowa


niedziela, 17 kwietnia 2005, 18:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 11 stycznia 2004, 13:01
Posty: 247
Lokalizacja: Kraków
Post 
Juz nie przesadzajcie, filmy fabularne kreci sie kamerami na tasme filmowa a nie na kasetke DV. Czywiscie, ze sa tez takie, ktore zostaly zrealizowane przy uzyciu techniki DV ale pozniej obraz zostal przeniesiony na tasme filmowa. Ja w cuda wierze ale bez przesady! Gdyby kamera za 2000 zl mozna bylo krecic obrazy jakie moglismy ogladac w kompani braci to filmowcy byli by przeszczesliwi a wytwornie produkujace sprzet filmowy zwinely by manatki.

_________________
DVB-T http://www.telewizja-cyfrowa.com.pl


niedziela, 17 kwietnia 2005, 20:16
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: niedziela, 17 kwietnia 2005, 14:22
Posty: 3
Post A jednak coś można
http://sfx.histo.pl/artykuly/filmlook/filmlook.html


niedziela, 17 kwietnia 2005, 20:34
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3252
Post 
do amatorki mozna wykorzystac prostą korekcje. ustawiamy indywidualnie, w zależności od kolorystyki materiału źródłowego. trzeba pokombinowac, na przykład tak:
obraz źródłowy:
Obrazek
ustawienia filtru levels w VirtualDub:
Obrazek
obraz wynikowy:
Obrazek
troche prób i inwencji.

pozdrawiam

P.S. oczywiscie dobrze pozbyc sie przeplotu - filtr deinterlace - blend


niedziela, 17 kwietnia 2005, 22:12
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 3 marca 2005, 21:20
Posty: 36
Lokalizacja: Radom
Post 
taka funkcja jest też w kamerze panasonic gs400 którą sam mam. Ta funkcja nazywa się PRO CINEMA. Jest tam obraz 24 klatki, są lekkie zmiany w kolorze, jest format 16:9 i podbicie basu.


poniedziałek, 2 maja 2005, 00:56
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 4 marca 2004, 22:48
Posty: 83
Lokalizacja: Poznań
Post 
GS400 ma chyba dokładniej 25 klatek na sekundę, nie 24.

A jak wygląda film po włączeniu opcji Pro-Cinema? Jakie wrażenia?


czwartek, 12 maja 2005, 14:58
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 3 marca 2005, 21:20
Posty: 36
Lokalizacja: Radom
Post 
no po prostu wygląda jak kinowy. widać sporą różnicę między trybem PRO CINEMA a zwykłym. a obraz jest w 24 klatkach na pro cinema a na zwykłym 25


piątek, 13 maja 2005, 15:21
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 4 marca 2004, 22:48
Posty: 83
Lokalizacja: Poznań
Post 
Ja słyszałem, że tryb Frame Mode (w którym można uaktywnić Pro-Cinema) to 25 FPS, natomiast "zwykły" to 60 FPS.

Sam tryb Pro-Cinema nie wpływa na ilość klatek na sekundę, jedynie na korekcję gamma, basy itd. Jest to jedynie "część" Frame Mode.


niedziela, 15 maja 2005, 13:01
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
60 klatek na sekunde?? Chyba cos nie tak. Normalnie kamera nagrywa w trybie 50 POLobrazow na sek czyli 50i. Czesc kamer (grupa prosumerska Canony XL czy Panasonici AG i lepsze) maja tryb 25 klatek na sekunde czyli zgrywania 25 PELNYCH obrazkow na sekunde. Nazywa sie to trybem progresywnym 25p. Tanie kamerki i niestety kamery SONY w lepszy lub gorszy sposob udaja tryb progresywny. Do tego ostatnio dodaje sie tryby cine-like, cine-frame itd. Jesli kamera nie ma trybu 25p (24p w NTSC) to stara sie go jak najlepiej udac. Do tego zmienia sie gamma, master pedestal i chroma kamery. Wszystko to aby zmniejszyc plastikowosc obrazka z cyfry i przekonac biednych klientow ze ich kamera potrafi cos czego w rzeczywistosci potrafic nie ma prawa :D

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


poniedziałek, 16 maja 2005, 12:17
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3252
Post 
Cytuj:
Wszystko to aby (...) przekonac biednych klientow ze ich kamera potrafi cos czego w rzeczywistosci potrafic nie ma prawa


pozdrawiam...


poniedziałek, 16 maja 2005, 13:00
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
A ja powiem tak- jak zrobisz dobry film- to nikt nie będzie się czepiał jakości. Nawet, jak nakręcisz go S-VHS, czy pierwszą z brzegu kamerą miniDV.


wtorek, 14 czerwca 2005, 15:54
Nowy
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 11 czerwca 2005, 01:33
Posty: 4
Lokalizacja: Radom
Post 
Łopal napisał(a):
A ja powiem tak- jak zrobisz dobry film- to nikt nie będzie się czepiał jakości. Nawet, jak nakręcisz go S-VHS, czy pierwszą z brzegu kamerą miniDV.


jest w tym sporo prawdy :) szczegolnie dlatego, ze do filmow amatorskich podchodzi sie z pewna rezerwa, ze jednak budzet, ani mozliwosci sprzetowe nie byly az tak wysokie do realizacji dobrego "obrazka".
Tu musi bornic sie pomysl - choc z doswiadczenia wiem, ze wynik ostateczny to jakby proporcja pomiedzy realizacja, a samym pomyslem - rzadkoscia sa ekstra filmy fabularnie i super zrealizowane jak na amatorskie warunki.... - przewaznie to albo to...

a jesli chodzi o efekty - no jak ktos zauwazyl - filmy robia na zawodowych kamerach filmowych, ktore dzialaja praktycznie jak aparat analogowy (lustrzanka np.) i robia 24-25 zdjec na sekunde i rejestruja to na materiale swiatloczulym (a nie na matrycy cyfrowej, o zgrozo np. jeszcze 1 CCD) i dlatego OBRAZEK jest taki piekny i soczysty... ale taki z kolei trzeba pieknie i dobrze zaswietlic, a oswietlenie w filmie to juz inna para kaloszy... a w zasadzie cala szafa butow - bez swiatla, nawet amatorski film nie powstanie - tasmy takie leca do prawdziwego laboratorium, gdzie specjalisci to wywoluja "porobnie" jak sie wywoluje filmy fotograficznie - i oczywiscie jest korekcja barwna.... i juz cala dalsza post-produkcja - a metr tasmy filmowej (2 sekundy materialu) - kosztuje ok. 4$ :) wiec jesli by sie dalo krecic filmy na DV, montowac w Ulead i zapodac kodek za 400 dolcow, kazdy by tak robil :) a nikt (z zawodowcow) tak oczywiscie nie robi :)

a to ze teraz sie uzywa kamer HighDefinition to tez juz inna dyskusja (ogladal ktos "rosyjska arke"? caly material zgrywali na dyski twarde w czasie rzeczywistym)

pozdrawiam
Tasior


wtorek, 14 czerwca 2005, 18:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL