Teraz jest środa, 24 października 2018, 07:39

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Co zamiast Panasonica NV-GS140 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Co zamiast Panasonica NV-GS140
Witam Szanownych Grupowiczów,

Od roku jestem użyszkodnikiem Panasonica NV-GS140. Nie jestem do końca zadowolony z zakupu. Kręcę wyłącznie "na pamiątkę" wspomnienia z podróży, maksymalnie 3-4 razy do roku oraz imprezki rodzinne, ale naprawdę w liczbie minimalnej. A więc kamera jest używana przeze mnie bardzo rzadko. Mimo tego, że w wideofilmowaniu jestem totalnym amatorem potrafię dostrzec wady sprzętu i materiału końcowego (jestem z zawodu fotografem).

Ale do rzeczy. Chcę pozbyć się wspomnianej wyżej kamery i zamienić ją na coś ciekawszego. W obecnym sprzęcie przeszkadza mi brak stabilizacji optycznej (na zarejestrowanym materiale widać wyraźnie trzęsącą się rękę, czy ruchy kamery przy większych przybliżeniach). 3CCD, które Panas zachwala troszkę mnie zaskoczyło, raczej negatywnie. Wg mnie nie ma żadnej różnicy pomiędzy kamerą z 3CCD i bez (oczywiście tej samej klasy). Może się myle, w końcu jak już wcześniej wspomniałem jestem laikiem.

Czy możecie Szanowni Grupowicze polecić dobry sprzęcik, z którego będę zadowolony i nie będę musiał myśleć za rok o jego sprzedaży? Nie chciałbym wydawać kroci, powiedzmy do 2500-3000 zł.

Najważniejsze elementy:

- stabilizacja optyczna
- prawdziwe 16:9, a nie czarne paseczki jak w 140
- możliwość rejestracji zdjęć to już norma, ale dla mnie może tego nie być
- format zapisu MiniDV (żadnych DVD, HDD itp.) - materiał idzie do obróbki, później do MPEG2

Wcześniej użytkowałem:

Sony HC-14 - przez 6 miesięcy - porażka (pomiędzy kolejnymi ujęciami nagrywał się dźwięk silniczka z powodu bliskiego umiejscowienia mikrofonu przy mechaniźmie kasety). Mam trochę stracha przez Sony, jednak w wyższych modelach chyba takie cyrki się nie zdarzają.