Teraz jest środa, 24 października 2018, 07:08

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Mam do wydania około 24000 tys. na srodki trwałe 
Autor Wiadomość
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Post Mam do wydania około 24000 tys. na srodki trwałe
Witam

Otwieram w najbliższym czasie działalność gospodarczą związaną z filmowaniem wesel itd. Do tej pory pracowałem na kiepskim sprzęcie.
W tej chwili mam do wydania 24000 zł na środki trwałe i potrzebuje kupić przede wszystkim kamerę, komputer i oprogramowanie. Do tej pory robiłem większość rzeczy na studio 9, ewentualnie liquid do lepszych efektów.
Myślałem o sony vx2100E a za resztę pieniędzy komp i resztę osprzętu. Doradzicie bo nie mam jeszcze doświadczenia jeżeli chodzi o sprzęt.

piątek, 9 marca 2007, 08:27
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

polecam takie zakupy: kwoty szacunkowo

sony vx 2100 - 9000-10000zł
jako zapasowa panasonic GS 280 - 2000zł (obowiązkowo zapasowa)
oświetlenie, statywy, filtry uv, polaryzacyjny, obiektyw szerokokątny, może jakiś tani steady cam.

Reszta komputer:
Programy - wszystko legalne - około 5000zł
Windows XP PRO (w viste się jeszcze nie pakuj nie ma wszystkich sterowników, ale dobrze jest kupić xp z opcją na vistę)
Adobe Premiere (jeśli potrafisz używać), jeśli nie zainstaluj 30 dniowe i zobacz kilka programów - porównasz i wybierzesz najodpowiedniejszy (przed zakupem komputera !!! - niektóre programy w wersji OEM są duzo tańsze)

Procek im szybszy tym lepiej - obowiązkowo dwurdzeniowy Intel

Pamięć im więcej/szybszej tym lepiej - 2-4GB

Dysk duży conajmniej 300GB

Karta Firewire (dobra) - nie kupuj tych najtańszych mogą sprawić niespodziankę i np gubić klatki....

Płyta główna - tu nie oszczędzaj - nie wybieraj przebajerowanej ale markową mocną, stabilną - też są w cenie.

Grafika - wszystkie nowe karty sprawują sięidentycznie jesli chodzi o filmy - polecam coś typu Palit 7600GT - szybka i niedroga - 400-600zł zależnie od sklepu.