Teraz jest niedziela, 20 maja 2018, 16:19

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Co sądzicie o samsungu VP-HMX-10 lub 20 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Co sądzicie o samsungu VP-HMX-10 lub 20
Jestem amatorem w kwesti filmowania, a kamerkę chcę kupić aby uwieczniać chwile z rodziną (małe dzieci, wypady na wycieczki itp.). Budżet jest ograniczony (myślałem o czymś tańszym, nawet na miniDV). Kompa mam starego i nie wiem jak będzie z ewentualną obróbką nagranego materiału (również mało czasu). Mam lcd samsung serie6 FHD więc pewnie bezpośrednio z kamerki będzie można oglądać. Poradźcie coś. :?

wtorek, 13 stycznia 2009, 00:20
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Post Re: Co sądzicie o samsungu VP-HMX-10 lub 20
Pomiędzy tymi modelami jest przepaść ! hmx10 ma maleńki przetwornik, a co za tym idzie obraz jest zaszumiony i... po prostu beznadziejny. Za to hmx20 to objawienie końca ubiegłego roku. samsung wsadził do środka wielki prztwornik 1/1.8 cala. Jest to najjaśniejsza kamera amatorska. Ale _UWAGA- ma parę zasadniczych wad: to NIE jest kamera AVCHD, więc wymaga przekonwertowania na komputerze (np. jeśli chce się w przyszłości oglądać to na odtwarzaczu blu-ray. Cały czas jest to gdybanie, bo blu-raye dopiero wchodzą na rynek, ale można podejrzewać, ze AVCHD będzie standardem i będzie wystarczyło przegrać przegrać zawartość karty/twardego dysku z kamery, by to oglądać na stacjonarnym odtwarzaczu - bez długotrwałej konwersji na komputerze).

A teraz wnioski: do filmowania rodziny polecam kamerkę HDV, która nagrywa na miniDV. kasetki przetrwają w szafie dziesiątki lat w przeciwnieństwie do płyt DVD/blu-ray.

"Pewniaki" to canon HV30 i np. sony hc9

pozdrawiam !

środa, 14 stycznia 2009, 00:08
Nowy
Nowy

Dzięki bardzo za wyjaśnienia. Napewno trochę mi uporządkowały w głowie. A czy jeżeli zrezygnowałbym HD, to czy panasonik NV-GS330 jest dobrą kamerką i wartą swojej ceny(mam możliwość kupić za 1100zł)? Z góry dziękuję :) .

niedziela, 18 stycznia 2009, 15:06