Teraz jest sobota, 20 października 2018, 04:16

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Kupno SONY DCR - prosba o podpowiedz (b. dlugie) 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Kupno SONY DCR - prosba o podpowiedz (b. dlugie)
Witam i pozdrawiam Wszystkich, jako ze jestem pierwszy raz na forum.
Zwracam sie z prosba o pomoc w wyborze kamery. Przejrzane posty w archiwum nie daly odpowiedzi na nurtujace mnie watpliwosci.

A. Do rzeczy:
A1. Jestem amatorem.
A2. Zastosowania kamery: uroczystosci rodzinne, dzieci w domu i plenerze, filmy z wakacji, filmy turystyczne w warunkach gorskich, lesnych (nie ekstremalnych), snieg, zachody slonca, ...
A3. Konieczna mozliwosc pozniejszej obrobki w komputerze (pracuje w programie VideoStudio8). Z nagranych materialow tworze sobie amatorskie filmy z podkladem muzycznym, tekstem, zdjeciami, itd.
A4. Koncowe materialy do wykorzystania na terenie Polski (PAL)
A5. Dotychczasowe doswiadczenie: praca wylacznie z kamera SONY DCR-HC14E, kilkadziesiat godzin nagran, kilka zmontowanych filmow.

B.Zalozenia do kupna:
B1. Cena do ok. 1200 PLN
B2. Po zaznajomieniu sie z opiniami na roznych forach i na podstawie wlasnego doswiadczenia wybralem kamere SONY (wierze, ze inne sa dobre ale jako amator upraszczam sobie sprawe)
B3. koniecznie pilot do zdalnego sterowania
B4. nosnik miniDV + ew. jakas pamiec na karcie. Wybor po przejrzeniu dyskusji miniDV-DVD. Zalezy mi na jakosci, pozniejszej obrobce i archiwizacji
B5. Przejrzalem na strone SONY dotychczas nastepujace grupy kamer i porownalem je z DCR-HC14E: I grupa (DCR-51E, 53E, 62E) oraz II grupa (DCR-HC16E, 17E, 18E, 19E, 20E, 22E, 23E, 24E). Wydaje mi sie, ze pomijajac drobne roznice (wymiary, masa, programy tematyczne), najbardziej reprezentatywna ("najlepsza") dla grupy I jest DCR-HC62E i dla II - DCR-HC18E (uproszczenie umotywowane jak w pkt. B2)
Na placu boku pozostaja, wiec: DCR-HC62E, -14E, -18E.