Teraz jest poniedziałek, 21 maja 2018, 09:21

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Prosze o pomoc w wyborze kamery do 10 000 zł. Po co? - czyt. 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Prosze o pomoc w wyborze kamery do 10 000 zł. Po co? - czyt.
Witam!

Mam taki oto problem. Dyponuję kwotą do 10 tys zł i zależy mi aby kupić sobie odpowiednią kamerę. Do czego? Już mówię.

Cele są zasadniczo dwa. Pierwszy to warsztat. Jestem wielkim miłośnikiem kina, historykiem i teoretykiem, ale w praktyce jestem przerażająco zielony, toteż chciałbym to naprawić (zawsze chciałem dorwać się za kamerę). Tak więc kamera potrzebna do ćwiczeń, różnorakich etiud, może krótkich form fabularnych z naciskiem na MOŻE i to jeszcze amatorskich.
Drugim celem jest podróż. Jadę w dalekie krainy Indonezji i jestem zobowiązany przywieźć jakiś materiał. Fajnie wobec tego aby kamera cechowała się przyzwoitym czasem pracy i odpowiednią wagą, a także - jeśli się da to połączyć - wytrzymałością.
Poczytałem sobie poradnik na forum oraz kilka ciekawych postów, z góry więc mówię iż sprzęt do obróbki posiadam. O oświetleniu pomyślę później, bo także jest dostęp (zdaję sobie sprawę, że za 10 tys kamery nadającej się do filmowania w nocy nie dostanę).
Z tego co znalazłem w ofercie polskiego rynku na tej półce cenowej myślę nad:
Panasonic AG-HMC41
Panasonic AG-HMC71E
Sony HVR-A1E
Canon DM XM2 (ta chyba najbardziej przypadła mi do gustu, ale ja się przecież nie znam)

Jeżeli wiecie/macie jakieś pomysły i porady, lub sugestie kupna innych modeli to jestem otwarty. :)
Każdemu kto poda pomocną dłoń, lub chociaż palec prześlę zarejestrowany w Indonezji materiał, jak już i o ile uda mi się cało wrócić!

Pozdrawiam i dziękuję z góry
Szymon Ronowicz

piątek, 26 lutego 2010, 12:34
Bywalec
Bywalec

Post Re: Prosze o pomoc w wyborze kamery do 10 000 zł. Po co? - czyt.