Teraz jest środa, 17 października 2018, 22:32

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Kamera do 5000zł 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Kamera do 5000zł
Chciałbym kupić kamerę do 5000zł, ale jestem totalnym laikiem w tym temacie. Kamera będzie używana do kręcenia amatorskich filmów fantasy . Zależy mi na dobrej jakości obrazu. Co myślcie o tym - Canon EOS 7D Body? Co prawda to lustrzanka, ale ma niezłą jakość obrazu. Ewentualnie jestem w stanie wydać do 6000zł gdyby różnica w jakości obrazu była znacząca. Liczę na Waszą pomoc!

piątek, 17 stycznia 2014, 21:25
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Post Re: Kamera do 5000zł
Samym body nic nie nagrasz.
Zamiast 7D do filmowania poszukaj 600D i dobrego obiektywu. Pewnie skończy się na 17-50 tamrona + jakaś stałka ;)

piątek, 17 stycznia 2014, 21:41
Nowy
Nowy

Dzięki za odpowiedź! Mógłbyś mi to bardziej wyjaśnić? Dlaczego samym body nic nie nagram? I co znaczy stałka? :P Tak jak już wspominałem w pierwszym poście, jestem laikiem, dlatego prosiłbym o nazwy modeli aparatów bądź kamer :) Z góry dzięki!

piątek, 17 stycznia 2014, 23:03
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

To tak nie działa.
Warto by poczytać. Podstawy. Podstawy podstaw.

Body nie jest w stanie niczego nagrać bez obiektywu. Kupując aparat musisz dodatkowo kupić obiektyw. Kamery z kolei w większości mają obiektyw wbudowany.
(w cenie mógłbyś się zmieścić z VG10 lub VG20, które też mają wymienną optykę)

Musisz również wziąć pod uwagę, że filmowanie aparatem to praktycznie 99% pracy w manualu -tj. żadnego, ŻADNEGO automatu - sam ustawisz ekspozycję, ostrość itp. gdzie bez wiedzy co do czego - po prostu okaże się, że nie dasz sobie rady i dojdziesz do wniosku, że te super fajne filmiki kręcone aparatami nie robią się same... i że Tobie to tak od razu nie wychodzi...

Zresztą to dopiero początek zakupów. Za chwilę okaże się, że obraz z aparatu drga, więc rig/statyw. To początek zakupów :)