Teraz jest wtorek, 22 stycznia 2019, 16:51




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
 FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera? 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 1 listopada 2006, 15:36
Posty: 33
Post FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
Witam.
Pracuję nad pewnym projektem, w którym to muszę idealnie zgrać animację do muzyki. Cała animację robię w Blenderze. Renderuje klatki jako zdjęcia sequence .PNG
W Adobie importuje cały sequence (np. od render00001.png do render01000.png)
W Blenderze mam ustawione 25 klatek na jedną sekundę. Włączając podgląd animacji podczas modelowania (tzn. jeszcze nie zrenderowane) wszystko ładnie się zgrywa - jest odpowiednia prędkośc animacji itd.
W Blenderze jest również prosty program do montażu filmów. Importując zrenderowane klatki do blendera też od render00001.png do render01000.png i puszczając animację również wszystko ładnie się zgrywa.
Jednak problem zaczyna się gdy te same klatki importuje do Adobe AE. Ustawiam oczywiście w opcjach podglądu, composite settings i w opcjach rendeingu 25klatek/s jednak i w podglądzie jak i po zapisaniu filmu jako .avi animacja jest 1,5razy szybsza i nie zgrywa się z muzyką.
Jak to jest możliwe, że ustawiam 25klatek/s w obu programach. Oba programy używają tych samych zdjęć - jednak się nie zgrywają.

Wiecie o co z tym wszystkim chodzi? bo mnie już to zaczyna dziwić. No bo na dysku mam jak wół 25 klatek na jedną sekundę - widzę te klatki bo mam je zapisane jako zdjęcia - bo gorzej byłoby z filmem avi jako jeden plik - bo wtedy nie mam adekwatnego widoku na to ile jest klatek - a tutaj widzę ile jest klatek a Adobe czyta je w cały świat.

Pozdrwiam
Marcin

_________________
I love Blender


niedziela, 23 maja 2010, 22:44
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 18 stycznia 2010, 17:01
Posty: 1509
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
-wygląda jakbyś miał ustawione na frame rate-30 jesli jest tak jak piszesz to cala kompozycja krótsza- to widać--- wiec zrób może -composition/time/timestretch
http://www.youtube.com/watch?v=PlW-8fJwOmUczy to robione na blenderze?
http://www.youtube.com/watch?v=27cgmZe-R7o&feature=related

_________________
Sony NEX-VG10 nex5N nex5r Athlon 5600+ 8 gb RAM gtx-460 Adobe CS-5 kuferek do lampy


niedziela, 23 maja 2010, 23:01
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 1 listopada 2006, 15:36
Posty: 33
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
Czy to zostało zrobione w blenderze to ciężko powiedzieć bo film mógł zostać zrobiony w każdym innym programie bądź nawet kilku. Jednak dużo takich amatorskich filmów robi się właśnie darmowym blenderem, który dogania lub nawet dogonił płatne odpowiedniki, po drugie blendera jest stosunkowo łatwo się nauczyć.

Co do mojego postu to wszędzie gdzie się da w AE mam ustawione na 25kl/s
composition/time/timestretch nic nie da bo musiałbym szukać idealnego ustawienia co do sekund.

_________________
I love Blender


niedziela, 23 maja 2010, 23:45
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 18 stycznia 2010, 17:01
Posty: 1509
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
1-długość twojego filmu-copy
2-time timestretch-paste
i gotowe-długość filmu taka sama

_________________
Sony NEX-VG10 nex5N nex5r Athlon 5600+ 8 gb RAM gtx-460 Adobe CS-5 kuferek do lampy


niedziela, 23 maja 2010, 23:56
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 1 listopada 2006, 15:36
Posty: 33
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
Właśnie tak zrobiłem. Niby wszytko dobrze ale im dalej wgłąb filmu tym coraz bardziej się rozstraja.
Ponadto mam animację poskładaną z kilku mniejszych np. jak postać tańczy mimo, że jest jeden ciąg tańca to sceny 1-300,301-600,601-2000 są w innych folderach by potem je zmontować i zmieniać sobie spokojnie tło podczas tańca. Podzielenie sceny pomogło mi lepiej zorganizować cały projekt a teraz jest problem bo jedna scena to paręnaście kawałków i teraz muszę sprawdzać w blenderze ich długości i kopiować do AE. To nie ma sensu bo formalnie i normalnie to powinno działać po zatwierdzeniu "Odtwarzaj 25 klatek na sekunde" a ten tego nie robi. Nie ma sensu uczyć się innego programu bo AE jest najlepszy. Gdzieś jest błąd, niedopatrzenie ale nie wiem gdzie :(

EDIT
Taka sytuacja:
Importuje sobie sequence 440 klatek dziele to na kalkulatorze na 25, wychodzi mi 17,6s a adobe po zaimportowaniu widzi 0:00:14:17 hehe
440/25=17.6! a nie 14 z hakiem - o co w tym chodzi to ja już nie wiem :lol:

_________________
I love Blender


poniedziałek, 24 maja 2010, 01:34
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 18 stycznia 2010, 17:01
Posty: 1509
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
czemu to składasz afterem?-będziesz coś dodawał?połącz premierem--dużo łatwiej-chociaż spróbuj bo w afterze kiepski podgląd i trudna synchronizacja
14'81333333333333-myślę ze tyle ci wyszło-wiesz skad to wiem? :lol:

_________________
Sony NEX-VG10 nex5N nex5r Athlon 5600+ 8 gb RAM gtx-460 Adobe CS-5 kuferek do lampy


poniedziałek, 24 maja 2010, 02:17
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 1 listopada 2006, 15:36
Posty: 33
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
Nie mam pojęcia skąd :mrgreen: Powiedz skąd
Może stąd :lol:
440 * x = 14,813
x=14,813/440
x=0,0336659
440 * 0,0336659 = 14.81........

_________________
I love Blender


poniedziałek, 24 maja 2010, 07:48
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 18 stycznia 2010, 17:01
Posty: 1509
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
a po prostu policzyłem ile czasu by zajelo jesli robisz framerate 30-wiec sprawdź w composition-to nic ze projekt 25- preiew może byc w 30

_________________
Sony NEX-VG10 nex5N nex5r Athlon 5600+ 8 gb RAM gtx-460 Adobe CS-5 kuferek do lampy


poniedziałek, 24 maja 2010, 08:31
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 1 listopada 2006, 15:36
Posty: 33
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
Sprawdzałem - w podglądzie jak i po zakowoaniu na .avi obraz jest za szybki.
Na zdjęciu wszędzie jest 25/s

http://hyy.pl/images/34ae.jpg
Zobaczę jeszcze tego Premiera i dam znać

_________________
I love Blender


poniedziałek, 24 maja 2010, 09:46
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 23:33
Posty: 1690
Lokalizacja: Tarnów
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
a upewniles sie ze sekwencja obrazków wczytywana jest jako 25 kl/s w oknie Interpret Footage?

_________________
Retail OSX 10.6.5
Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz
GA-EP35-DS3
4GB RAM 800Mhz
GF8600GT 256 MB VRAM


poniedziałek, 24 maja 2010, 11:49
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 1 listopada 2006, 15:36
Posty: 33
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
Działa! :D
Wielkie dzięki Wam za pomoc.
Pomogło Interpret Footage. W życiu bym tam tego nie znalazł
Pozdr.

_________________
I love Blender


poniedziałek, 24 maja 2010, 12:54
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 23:33
Posty: 1690
Lokalizacja: Tarnów
Post Re: FPS w Adobe jest nieadekwatne do FPS Blendera?
i o ile dobrze pamiętam to można w ustawieniach programu na stałe ustawić jak mają byc sekwencje obrazków interpretowane :)

_________________
Retail OSX 10.6.5
Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz
GA-EP35-DS3
4GB RAM 800Mhz
GF8600GT 256 MB VRAM


poniedziałek, 24 maja 2010, 12:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL