Teraz jest środa, 23 stycznia 2019, 07:28




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Dziwny problem z renderingiem ;/ 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 2 marca 2011, 20:56
Posty: 13
Post Dziwny problem z renderingiem ;/
Hej, mam dziwny problem z programem Adobe Premiere Pro 2.0. Mianowicie gdy wrzucam film z kamery wszystko jest cacy i miodzio cud malina. Problem pojawia sie jednak gdy wrzucam materialy z gry lub pulpitu nagrane frapsem lub hypercamem. Wrzucam filmik i od razu material powinien mi sie zrenderowac. Obliczyc efekty itd. jednak tego nie robi wiec robie to manualnie. Pojawia sie w tym momencie problem 3 minutowy film renderuje mi sie okolo godziny choc nie ma na niego nalozonych efektow. Gdy chce exportowac film trwa to mniej wiecej tyle samo. Gdy wszystko montuje np. w movie makerze to wszystko jest OK. Filmik zapisuje sie szybko ale mi zalezy na ADOBE PREMIERE!!! Prosze o szybka pomoc jesli wiecie o co chodzi.


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 20:20
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 26 listopada 2007, 20:28
Posty: 243
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Wrzucam filmik i od razu material powinien mi sie zrenderowac. Obliczyc efekty itd. jednak tego nie robi wiec robie to manualnie - tego nie rozumiem

_________________
Windows 7 64-bit, 16,00 GB ram, Procesor: Intel(R) Core(TM)i7-3770K CPU @ 3,50GHz, Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760,Adobe Premiere CS 6.0.5 .


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 20:26
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 2 marca 2011, 20:56
Posty: 13
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
No wrzucam material. Damy 3 minutowy i on sie nie renderuje. Nad materialem jest taki czerwony pasek a nie zielony. Rozumiesz? Musze wtedy kliknac zakladke Sequence i klikam Render Work Area


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 20:31
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 26 listopada 2007, 20:28
Posty: 243
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
na pewno masz ap2 ? zresztą może to ja zapomniałem jak to było.
czy plik jest w avi ?

_________________
Windows 7 64-bit, 16,00 GB ram, Procesor: Intel(R) Core(TM)i7-3770K CPU @ 3,50GHz, Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760,Adobe Premiere CS 6.0.5 .


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 20:59
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 2 marca 2011, 20:56
Posty: 13
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Tak plik jest avi. Ale ap2 to nie wiem w ogole co to jest ;d


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 21:00
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7233
Lokalizacja: wawa
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
w moim poduszkowcu jest pelno wegorzy


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 21:05
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 2 marca 2011, 20:56
Posty: 13
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Nooooo to fajnie ;) A moze pomozesz?


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 21:06
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7233
Lokalizacja: wawa
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
jesli mam byc szczery to nie mam zielonego pojecia o co ci chodzi

material jesli jest niezgodny z kodekiem/presetem projektu zawsze bedzie oznaczony na czerwono w premierach ponizej cs5 i trzeba go renderowac
i wcale nie robi sie to automatycznie


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 22:03
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 13 kwietnia 2005, 19:48
Posty: 777
Lokalizacja: Polska
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Cytuj:
...film renderuje mi sie okolo godziny choc nie ma na niego nalozonych efektow. Gdy chce exportowac film trwa to mniej wiecej tyle samo. ...

Znaczy się wszystko jest OK. W czym Ci trzeba pomóc? Materiały zewnetrzne staraj sie importować do AP przekodowane do formatu sekwencji której używasz. Wtedy bedzie chodzić RealTime.

_________________
OSX 10.14 - FCPX -HMC151 do sprzedania - C100-A7III - GH2 do sprzedania - TascamDR07


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 22:39
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: czwartek, 5 listopada 2009, 15:33
Posty: 166
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
cycu, zostań przy windows movie maker

pierwszy post problem z 7 minutowym materiałem zajmuje 80gb, teraz masz problem bo 3 minutowy filmik nie przelicza się w sekundę.

Wiele wątków tego forum poruszało problem optymalizacji eksportu materiału i jak zbudować wydajną jednostkę roboczą i każdy wie że przeliczanie trwa.

Kup podręcznik biblię Premiere, poczytaj o presetach, kodekach w jakich zapisywane są materiały źródłowe, otwórz helpa w premiere włóż minimum wysiłku. Jeśli nie nie potrafisz tego ogarnąć zajmij się tylko graniem.

O podstawach edycji video nie będziemy tu dyskutować.


poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 23:15
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 2 marca 2011, 20:56
Posty: 13
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Ok dzieki wszystkim juz wiem prawie wszystko oprocz jednej rzeczy. Jak kolega tutaj wyzej napisal.

Cytuj:
Znaczy się wszystko jest OK. W czym Ci trzeba pomóc? Materiały zewnetrzne staraj sie importować do AP przekodowane do formatu sekwencji której używasz. Wtedy bedzie chodzić RealTime.


Tak. Zadzwonilem do znajomego, ktory pare lat montowal w Premiere i powiedzial, ze po prostu plik sie tyle renderuje bo probuje gorsza jakosc filmu zamienic na lepsza, ktora mam ustawiona w programie. I tu pojawia sie ostatni, jedyny problem. Jak zmienic to na takie same ustawienia jak przy filmiku.


wtorek, 5 kwietnia 2011, 16:45
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 13 kwietnia 2005, 19:48
Posty: 777
Lokalizacja: Polska
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Odpuszczę sobie wszelkie złośliwości..... a z calą powagą spróbuję odpowiedzieć:
NA SAMYM POCZĄTKU kiedy otwiera się interface programu wybierasz/budujesz fundament - czyli określasz w jakim formacie i z jakim zestawem kodeków bedziesz pracował w uruchamianej właśnie sesji Premiere. Nie należy bezmyślnie klikać w domyślnie proponowane ustawienia z niecierpliwością oczekując, aż AP rozłoży okna :) lecz przyjrzeć się parametrom projektu, który AP proponuje. Jeżeli wybierzesz preset HD o rozdzielczości 1920x1080, a Twoje pliki mają 720x576 to wtedy nie wypełnią całego ekranu itp. Dobierasz preset do materiału filmowego którym dysponujesz. Jezeli masz możliwość ustawienia w programie którym popełniasz te filmiki z gier zmiany formatu nagrywania, to dostosuj go tak, żeby AP miał jak najmniej kłopotów z obróbka wyplutych przezeń plików wideo.
Moje stwierdzenie, że wszystko jest OK jest prawdziwe.... po prostu AP próbuje przeliczyć jakiś śmieszny/inny format na format, do którego mu kazałeś poprzez wybór określonego projektu.
WSZYSTKO USTAWIA SIĘ NA POCZĄTKU WYBIERAJĄC WŁAŚCIWOŚCI PROJEKTU

_________________
OSX 10.14 - FCPX -HMC151 do sprzedania - C100-A7III - GH2 do sprzedania - TascamDR07


wtorek, 5 kwietnia 2011, 18:07
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2011, 16:03
Posty: 92
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
cycu napisał(a):
plik sie tyle renderuje bo probuje gorsza jakosc filmu zamienic na lepsza,


Z pustego to i Salomon nie naleje. Jakim cudem można z gorszego zrobić lepsze? Są niby jakieś tam up scalery z SD do HD, ale i tak danych, których nie ma nie weźmie z powietrza.

I nie mylcie renderowania z kodowaniem, tak przy okazji ;)

_________________
Mac Pro, Macbook pro, Final Cut, Filmowanie tylko dSLR - lustrzanki różnego rodzaju :)


wtorek, 5 kwietnia 2011, 18:56
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 13 kwietnia 2005, 19:48
Posty: 777
Lokalizacja: Polska
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Cytuj:
I nie mylcie renderowania z kodowaniem, tak przy okazji

A mogłbyś wskazać różnice ?

_________________
OSX 10.14 - FCPX -HMC151 do sprzedania - C100-A7III - GH2 do sprzedania - TascamDR07


wtorek, 5 kwietnia 2011, 20:04
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2011, 16:03
Posty: 92
Post Re: Dziwny problem z renderingiem ;/
Kodowanie - zakodowanie klatek (w tym już zrenderowanych) filmu w danym kodeku.
Renderowanie - utworzenie nowych klatek na podstawie obliczeń i ewentualnie źródłowych klatek filmu - np poprzez dodanie filtrów, przejść itp. Renderowanie na timeline zazwyczaj kończy się zakodowaniem zrenderowanych klatek do kodeka ustawionego w presetach sekwencji/projektu w zależności od programu.

_________________
Mac Pro, Macbook pro, Final Cut, Filmowanie tylko dSLR - lustrzanki różnego rodzaju :)


wtorek, 5 kwietnia 2011, 20:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL