Teraz jest sobota, 6 czerwca 2020, 13:22




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
 Efekt WDR (Wide Dynamic Range) w Premiere 
Autor Wiadomość
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5063
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Efekt WDR (Wide Dynamic Range) w Premiere
Fransua.
Cytuj:
No i co to ma ze mną wspólnego ?

No właśnie. Jak tylko dojdziesz do wniosku, że jesteś (w najlepszym stopniu tego wyrażenia), pretekstem do opowiadania, a nie obiektem ataku, to zobaczysz jak pięknie Grabos nam, a szczególnie mniej obeznanym kolegom uchyla piękny fragment sztuki filmowej. :D

_________________
最诚挚的问候


sobota, 6 lipca 2019, 08:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1311
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Efekt WDR (Wide Dynamic Range) w Premiere
Cytuj:
Grabos tworzysz problem z niczego i nie czytasz uważnie. Autor szukał WDR ja mu napisałem o HDR. (...)
Zaraz dojdziemy co jest lepsze - pyry, ziemniaki czy kartofle :mrgreen:

Autor wątku pyta co prawda o WDR, ale jest to niewłaściwa technika do takiej korekcji barwnej o którą pyta (i do większości innych). Ty mu odpowiedziałeś podając również niewłaściwą technikę do tak podstawowej korekcji (jak i do większości innych), z zastosowaniem filtra, który nie posiada podstawowej opcji do tego typu korekcji (o czym nie napisałeś, podobnie jak i o konieczności zastosowania dodatkowych filtrów wyrównujących ten brak).
A co do warzywnych metafor - to jest trochę tak, jakbyś chciał ugotować ziemniaki i zamiast do wody wrzucił je do piekarnika, upiekł w zbyt wysokiej temperaturze, a potem nożykiem oskrobywał sadzę :)

Korekcję barwną z użyciem luma matte stosuje się w ostateczności, bo choć jest ona możliwa do zastosowania, to zajmuje dużo więcej czasu. Co więcej, jak pokazuje przypadek Magixa, trzeba mieć jeszcze filtr wyposażony w odpowiednie funkcje zmiękczające, albo poświęcić jeszcze więcej czasu na poprawianie niewłaściwie utworzonej matte kolejnymi filtrami.


sobota, 6 lipca 2019, 17:11
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 18:29
Posty: 643
Post Re: Efekt WDR (Wide Dynamic Range) w Premiere
Czyli jak ktoś zadaje pytanie o WDR a ja mu podpowiadam by poszukał HDR to zła podpowiedź ? Co nastało później odnośnie tej nieszczęsnej maski to już zgoła odmienny temat dotyczący nazewnictwa. Ja mu żadnej techniki poza HDR i maski z buźką z jednym zamkniętym okiem nie podałem. Ty mu rozszerzyłeś spektrum możliwości edycji obrazu i bardzo dobrze. Z mojej strony w tej materii nie ma słowa "niezgody" w tym wątku. Za to skupiłeś się co i jak powinno się nazywać w danym programie jak bym miał na to wpływ.

To dalszy ciąg metafor.
Słuchacie potrzebuję kombinerki. Macie takie ? Tak. Szukaj pan na półce z napisem szczypce uniwersalne.

Cytuj:
A co do warzywnych metafor - to jest trochę tak, jakbyś chciał ugotować ziemniaki i zamiast do wody wrzucił do piekarnika. Upiekł je w zbyt wysokiej temperaturze, a potem nożykiem oskrobywał sadzę :)

Absolutnie głupie to to bo coś nie doczytujesz poprzednie wypowiedzi.


sobota, 6 lipca 2019, 17:29
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 5063
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Efekt WDR (Wide Dynamic Range) w Premiere
Wszystko przydatne już napisaliście. Dziękuję. :D

_________________
最诚挚的问候


sobota, 6 lipca 2019, 22:11
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 6 czerwca 2008, 19:40
Posty: 1311
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Efekt WDR (Wide Dynamic Range) w Premiere
No ja bym może jednak dodał małe sprostowanie z historii.
Napisałem, że matte w domenie cyfrowej sięgają lat 80-tych, a zaczęło się jednak chwilę wcześniej.
Jest pewnien człowiek, którego życiorys łączy analogowe efekty specjalne (matte), grafikę komputerową (alpha matte), Politechnikę Nowojorską, Xerox Palo Alto Research Center, LucasFilm, Pixara, Microsoft, Adobe. Nazywa się Alvy Ray Smith i którejś tam nocy w grudniu 1977 roku pomagał koledze z polibudy w pracy nad "sub-pixel hidden surface algorithm". Zabawa z algorytmem polegała na sekwencyjnym podstawianiu innego tła pod dany obiekt więc wymagała ciągłego długotrwałego re-renderingu kompozytu dwóch osobnych obrazów/grafik. No i aby usprawnić robotę, Smith, mając już na swoim koncie opracowanie 24-bitowego formatu grafiki, usiadł i do rana stworzył nie tylko format 32-bitowy, ale i manual w którym nazwał go alpha channel czyli tzw. RGBA czyli cyfrową implementację analogowej techniki matte. Ale już nie tak jak do tej pory - dwie osobne warstwy/obrazy (front i tło), tylko jako pojedynczą grafikę zawierającą poza kanałami RGB dodatkowy kanał A (alpha).
Smith za swoje prace w dziedzinie grafiki komputerowej otrzymał kilkukrotnie Oskara w kat. Scientific and Engineering Award. Był też pionierem modernizacji oddziału efektów specjalnych LucasFilms czyli słynnego Industrial Light & Magic. IL&M w roku 1982 ponoć posiadał jednego Appla II na stanie... W tym samym roku Smith, choć był kompletnym żółtodziobem w produkcji filmowej, ale jako szef Computer Graphics Research w Lucasfilm dostał od jakiejś czujnej osoby w IL&M propozycję stworzenia 67-sekundowej sekwencji transformacji planety do Star Trek II: The Wrath of Khan. I chyba mu się udało :)

Historia A.R. Smith'a opisana jest tu:
https://www.fxguide.com/fxfeatured/alvy ... -of-pixar/

A o samych definicjach matte / kanału alpha itp oraz więcej szczegółów na temat różnych projektów Smitha można poczytać w artykule "Alpha and the History of Digital Compositing":
https://www.cs.princeton.edu/courses/ar ... ith95c.pdf

O tym jak G. Lucas odkrywał technologię grafiki komputerowej:
http://alvyray.com/Papers/CG/GeorgeLuca ... ls1998.pdf


niedziela, 7 lipca 2019, 02:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL