Teraz jest wtorek, 19 stycznia 2021, 11:31

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Problem z jakością obrazu na DVD 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Problem z jakością obrazu na DVD
Witam jestem początkującym użytkownikiem Avid Liquid 7.
Mam problem z jkością obrazu po wypaleniu płytki DVD.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak skonfigurować ustawienia dla filmu ok 1.5h żeby to jakoś wyglądało??
Oraz jak długi może być film aby zmieścił sie na jedną płytkę w jakości, którą da sie obglądac......
( obraz z cyfrowej kamery)

czwartek, 21 września 2006, 23:11
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

do obliczania bitratu dla filmow polecam VideoCalc darmowy program. Druga sprawa, czym wiecej chcemy zmiescic dobrego obrazu na 1dvd tym bardziej trzeba probowac kompresowac dzwiek, z wav do mpeg1 audio layer II lub ac3 dolby digital 2.0 - w tym celu warto uzyc BeSweet.

Zdecydowanie na jakośc mpeg2 maja wplyw wysokosc bitratu i ilosc przebiegow przy kompresji. Mozna wchodzic jeszcze w gopy, w luminacje etc. Ale wydaje mi sie ze bitrate i ilosc przebiegow to dwa najwazniejsze tematy w tym zakresie.

Czy ktos moze powiedziec jak dlugi moze byc film aby zmiescil sie na jedna plytke... zeby dalo sie ogladac? To jest dosc wzgledna sprawa, dla jednego wszystko ponizej 8000kbps bedzie do bani dla drugiego i 4000 bedzie ok. Ja zmiescilem 2g25m z dzwiekiem ac3 192kbps i filmem skompresowanym w CinemaCraft Encoderze za pomoca 5 (lub 4 nie pamietam juz dokadnie) przebiegów z bitratem 4026kbps... moglem to ogladac an tv kineskopowym bez skrzywienia, dalem to klientom, bez skrzywienia... Fakt na kompie gdyby sie tak przygladnac bylo widac, ale na kompie widac i przy 6000kbps.