Teraz jest sobota, 28 listopada 2020, 19:23




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Witam!

Przez ostatnie 3 dni usilnie pracowalem na FinalCutPro chcac zobaczyc czy warto przesiasc sie
nie tylko na program ale tez i na sam system (komp udostepniony przez mojego kolege ktory pracuje
w pewnej telewizji).

Koledzy po fachu - moze to za malo aby sprawdzic wszystkie mozliwosci ale zawiodlem sie
strasznie na FinalCutPro. Owszem, sam system Leopard to poprostu bajka, az nie chce sie przesiadac ale FCP mnie zawiodl. Oczekiwalem ze program bedzie zobie znakomicie
radzil w czasie rzeczywistym a tu okazalo sie ze nawet jednej sciezki w 720p z dwoma efektami
nie jest w stanie poradzic.

No coz, przyzwyczailem sie do tego ze w Ediusie HD smiga nawet w 7 warstwach bo na nim
do tej pory pracowalem ale zeby tak wolno?! . Dodam ze Edius sam goly bez karty tak sobie
swietnie radzi. Przeciez nie bede odrazu lecial i kupowal karty do montazu.

Na obrone dodam ze FCP ma swietne opcje i dosc latwo sie da nia niego przestawic, to jest poprostu znakomite narzedzie tylko pytanie, czy moze jest cos zle poustawiane?
Nawet super kodek Apple ProRes 422 nic tu nie pomaga...

Na koniec dodam ze moj Pecet jak i Mac kolegi ma ten sam typ i rodzaj procesora oraz tyle samo pamieci - 2,8 QUAD 4GB (na Pececie niecale 3GB). Na moim Edius, na jego FCP. Ja zapylam 7 sciezek a on zaledwie jedna, gooora dwie (w skromnych efektach). Edius buforuje sobie klatki a FCP ????.

Prosze o porady, moze ktos poradzi co zle robie lub wyprowadzi mnie z bledu. Co jest nie tak?

Pozdrawiam
MKPROFILM


niedziela, 24 sierpnia 2008, 15:34
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 25 kwietnia 2007, 13:36
Posty: 207
Lokalizacja: Częstochowa
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Miałem ten sam problem. Nie jestem w stanie dokładnie teraz wskazać która to opcja, gdyż chwilowo nie mam dostępu do maca (kończę parę projektów w AL), ale rozwiązaniem są preferencje oraz taki sam kodek sekwencji, co plików źródłowych.

A więc po pierwsze: w preferencjach jest opcja (uleciała mi jak się nazywa) odnośnie RT. Trzeba ją ustawić w tryb maximum/extreme czy jakoś tak. Inne opcje powodują dostosowanie automatyczne RT do warunków.

Po drugie, zawsze jest problem, jeżeli pliki źródłowe nie odpowiadają kodekowi sekwencji (potrzebne jest przekodowanie). Zgraj materiał w wybranym kodeku i ustaw na ten sam kodek sekwencję.

Ja bez problemu osiągam RT przy kilku ścieżkach w HD, nawet z nałożonymi efektami. Jutro mogę dać konkretny namiar, które to opcje, zatem ten post należy traktować jedynie orientacyjnie.

Pozdrawiam, Mariusz


niedziela, 24 sierpnia 2008, 16:37
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Super! - dzieki za szybkie info... :)

Obawiam sie chyba ze raczej ciezko bedzie.
Domyslam sie co i jak i probowalem na wiele sposobow. No ale moze cos przeoczylem.
Czekam zatem z niecierpliwoscia na oby dobre wiesci.

Pytanie jakiego uzywasz kodeka przy ktorym masz wspomniana wydajnosc kilku sciezek w HD
moze uzywam niewlasciwego?

Pozdrawiam

p.s. czy jak ustawisz podglad pelnoekranowy to czy tez mas taka sama wydajnosc czy tylko
w malym okienku?


niedziela, 24 sierpnia 2008, 16:50
Bywalec
Bywalec

Dołączył: niedziela, 11 grudnia 2005, 11:29
Posty: 59
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Witam

Tobie MK... pomogę :D ,
mój nr.tel.502 336 486

_________________
MacPro Two 2.93 6-Core Intel Xeon
32 GB-RAM
MacBook Pro 2.6 i7QC Retina 16GB-RAM
FinalCutStudio3, Final Cut Pro X, Matrox MXO-2,Canon C100x2, 1DMarkIV, 5DMarkIII, 5DMarkIIx2, 60D,


poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 12:54
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 16 listopada 2003, 18:21
Posty: 459
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Post co prawda datowany jest na 2008r jednak pewnie dziś nie tylko mi sie przyda. Stąd też pytanie jakie ustawienia są najlepsze do podglądu i pracy na FCP

Pozdrawiam

_________________
Apple Mac Pro 12-Core/ Xeon/16GB/Intesity Pro/GTX680
Apple MacBook Pro 15.4 Retina
Final Cut, Sony Vegas 9, 10, 11, 12
Sony PXW-X320,Sony PMW300K2 , Canon C-100, Panasonic Z10000 3D, Sony A7SII
Transmisje internetowe
streaming
wideofilmowanie


poniedziałek, 17 stycznia 2011, 00:05
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 23:33
Posty: 1690
Lokalizacja: Tarnów
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Unlimited RT i Full dla playback frame rate/High dla video quality
ale
niektore filtry niestety nie pojda z pelną szybkoscia :| (bedzie dropowało klatki, wiec jak sie chce to płynnie ogladnac to tzreba przeliczyc uciążliwe filtry )

_________________
Retail OSX 10.6.5
Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz
GA-EP35-DS3
4GB RAM 800Mhz
GF8600GT 256 MB VRAM


poniedziałek, 17 stycznia 2011, 00:10
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 25 kwietnia 2007, 13:36
Posty: 207
Lokalizacja: Częstochowa
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Parę uwag odnośnie podglądu w RT. Trzeba zauważyć, że jak pracujemy w przeplocie to FCP w podglądzie robi deinterlace. I nie polega on na wyświetlaniu tylko jednego półpola tylko jest to bardziej skomplikowany alogrytm do którego dochodzi jeszcze skalowanie w przypadku okienka. To też trochę zajmuje.
W system settings w zakładce playback control najlepiej ustawić:
RT - na unlimited.
Video quality oraz frame rate na dynamic. Ustawienie tu High będzie powodować próbę wyświetlenia zawsze najlepszej jakości, co wiąże się z przycinaniem przy kilku ścieżkach lub efektach.
Pulldown pattern - układ klatek przy przeliczaniu klatkarzu np z 24 na 25 fps lub 24 na 30 itp. Ma on wpływ na RT jeżeli na sekwencji leżą klipy o różnym klatkarzu lub klatkarz sekwencji nie odpowiada klipom.

Ogólnie ze względu na bardziej zaawansowane skalowanie i deinterlace podgląd w fcp wymaga większej mocy komputera.

Co ma jeszcze wpływ na prędkość RT? Kodeki.
FCP natywnie szybko współpracuje z mpeg2 zawartym np w HDV czy XDCam HD. DVCproHD, DV itp. Ale często jak wrzucimy zwykły HDV zgrany w innym programie to obraz się tnie. Albo w ogóle nie chce się zaimportować. Cały sekret polega na tym, że mpeg stream nie może być jako transport. Są wyjątki, ale większość takiego materiału należy przeliczyć. I to nie do takiego samego kodeka (np HDV) bo poprzez transkodowanie tracimy jakość. Tylko do kodeka o większej rozpiętości barwnej oraz większej przepływności bitów. Np pro res 422. Do HDV wystarczy LT. Plik zajmuje nieco więcej, ale bez strat w jakości możemy go spokojnie montować.

No i oczywiście podstawa - sekwencja musi być w takim samym kodeku jak klipy, ale to chyba oczywiste. FCP po wrzuceniu pierwszego klipa na sekwencję ładnie nas zapyta czy automatycznie dostosować ustawienie sekwencji (o ile są różne) do klipu. Dajemy tak i po problemie.

Ułatwiamy sobie życie dalej. Większość robi export klipu z timeline w celu późniejszego kodowania do dvd/blu-ray/internet itp. Jeżeli przy eksporcie jest zaznaczone make movie self contained to dostaniemy master clip przerenderowany do odtwarzania na każdym komputerze. Jak to odznaczymy to export będzie trwać kilka sekund, plik będzie mieć parędziesiąt/set mega i będzie takiej samej jakości jak master clip. Ale do odtwarzania na tym samym kompie, gdzie są źródła. Idealne jeżeli i tak przeliczamy film do dvd/bd itp. No, chyba że ktoś te master clipy archiwizuje, wtedy musi mieć całość. Ja tego nie robię.

Dodatkowo jak pracujemy na kilku sekwencjach, całe przeliczanie jest w tle. Liczy się a my pracujemy dalej.

Ale i tak jednoznacznie stwierdzić muszę, że RT (podgląd) w final to świetne rozwiązanie BYŁO, ale kilka lat temu. Dziś stoi to w miejscu i w porównaniu z innymi programami to jakieś nieporozumienie jest. Ale jest światełko w tunelu.

Zbliża się czas sporego update. Ponoć program ma być dostosowany do Snow Leoparda i w pełni korzystać z OpenCL. To jedyne na co czekam, bo jeżeli przy kodowaniu procek poci się na max, tak przy renderingu rdzenie mają wakacje. Reszta jak dla mnie ok.


poniedziałek, 17 stycznia 2011, 13:52
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 23:33
Posty: 1690
Lokalizacja: Tarnów
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
z HDV w postaci m2t można sobie poradzić przy użyciu ClipWrap - potrafi przekopiować strumień mpeg2 z kontenera .m2t do .mov za zachowaniem metadanych (Timecode etc.), dźwięk oczywiście dekompresuje do LPCM. Opcjonalnie można włączyć transkodowanie do ProRes, DVCPRO HD itp.

Cytuj:
Dodatkowo jak pracujemy na kilku sekwencjach, całe przeliczanie jest w tle. Liczy się a my pracujemy dalej.


jesteś tego pewien? bo np. "auto render" wcale nie działa w tle, tak jak każda metoda przeliczania filtrów

_________________
Retail OSX 10.6.5
Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz
GA-EP35-DS3
4GB RAM 800Mhz
GF8600GT 256 MB VRAM


poniedziałek, 17 stycznia 2011, 22:30
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
:lol:


poniedziałek, 17 stycznia 2011, 23:07
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 25 kwietnia 2007, 13:36
Posty: 207
Lokalizacja: Częstochowa
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Po prostu jak jest taka potrzeba (a istnieje ona tylko podczas skomplikowanych kompozycji w moim przypadku) to przełączam się na inną pracując dalej z kolejną częścią materiału a tamto samo się przeliczy. To co na zielono w ogóle nie przeliczam, robi to compressor podczas produkcji gotowych plików dvd/bd. Natomiast jak potrzebuję przeliczyć tylko dany fragment na szybko bo się podgląd tnie ze względu na filtry itp to mam render selected unlimited / needs pod klawiszem... i to niestety w tle nie robi.

Tak swoją drogą to z czasu jak pochodzi ta wersja fcp było wtedy chyba cs3 oraz wchodziło cs4. Wtedy można było się śmiać z premiere 8) Dziś fcp odstaje ale nowa wersja nadchodzi. Mimo tego mi pracuje się w nim wygodnie i wydajnie i pewnie dopiero nad cs7 bym się zastanawiał jakby fcp do tej pory się nie zmienił. Chociaż i tak wybrałbym avida albo lightworks :P


Załączniki:
Zrzut ekranu 2011-01-17 (godz. 22.42.10).png
Zrzut ekranu 2011-01-17 (godz. 22.42.10).png [ 12.63 | Przeglądane 8076 razy ]
poniedziałek, 17 stycznia 2011, 23:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 23:33
Posty: 1690
Lokalizacja: Tarnów
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
eee to myślałem ze jednak jest gdzieś ukryta opcja żeby faktycznie w tle liczył (tak jak eksport poprzez np. Share)

PS. jest gdzies jakas lista pewnych zmian w nowym FCP? albo mozna gdzies głosować na jakies zmiany? bo stykło by FCP bardziej do AMC upodobnic :P

_________________
Retail OSX 10.6.5
Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz
GA-EP35-DS3
4GB RAM 800Mhz
GF8600GT 256 MB VRAM


wtorek, 18 stycznia 2011, 00:02
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Witam!

No zaciekawila mnie informacja kolegi ASM o nadchodzacym "sporym updacie" do finala.
Jesli tak bedzie jak kolega mowi, moze cos sie poprawi. Narazie pozostaje mi chyba zbierac
kase na najwydajnieszego 12 (24HT) rdzeniowego MakaPro bo chyba tylko na nim RT moze byc
sporo lepsze od 4 rdzeniowca.

Pozdr. Krzych Wizzard


wtorek, 18 stycznia 2011, 13:31
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 25 kwietnia 2007, 13:36
Posty: 207
Lokalizacja: Częstochowa
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Lista życzeń jest spora.
http://www.candlerblog.com/2010/11/12/a ... ut-studio/

W maju sam Jobs powiedział, że następny update będzie spory i na pewno wszyscy będą zadowoleni. Nowe wersje FCS są co około półtora roku, zatem wychodzi na I kwartał 2011. Może na NAB? Zobaczymy. Programiści apple skupiają się na iOS na iphone i ipada zamiast robić coś co nas najbardziej interesuje... Nawet amatorski (i darmowy z nowymi makami) iMovie sobie lepiej radzi z różnymi kodekami... Ale tak samo jest w świecie PC/Win niestety.

RT działa wyśmienicie już nawet na 4 rdzeniach i jednym procku, ale tylko na prores. Jak ktoś grzebie w mpeg2 to nie ma na to szans przy tej słabej optymalizacji renderingu. W ogóle nie rozumiem jaki jest sens pracy w innych kodekach, skoro:

mamy kamerkę HDV - kasetka może zgrać się w locie do prores (taki sam czas 1:1)
mamy kamerkę AVCHD - pod jej podłączeniu kopiowane są pliki nie mp4 tylko prores - czas minimalnie dłuższy bo i pliki prores są większe
mamy aparat Canon (550d,7D,5D itp) podpinamy kartę i dzięki pluginowi Canona pliki lecą jako prores - czas niewiele dłuższy od samego kopiowania.

Kompletnie nie widzę sensu męczyć się kodekach, które z natury nie służą do montażu! MPEG jest kodowaniem końcowym. Jakiekolwiek próby modyfikacji takiego materiału np samo cięcie powoduje przeliczenie kilku - kilkuset klatek i automatyczną stratę jakości. Ale to tak poza tematem.


wtorek, 18 stycznia 2011, 14:50
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 28 sierpnia 2007, 07:51
Posty: 7234
Lokalizacja: wawa
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
"Ale tak samo jest w świecie PC/Win niestety." - najlepiej tak sobie tlumaczyc niedoroby applea, rewelacyjny program i rewelacyjne sa twoje ASM albo raczej wasze wytlumaczenia co i dlaczego nie dziala w 3 kolejnych tematach o FC... aaaaa mialoo byc tak pieknie


wtorek, 18 stycznia 2011, 15:22
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 25 kwietnia 2007, 13:36
Posty: 207
Lokalizacja: Częstochowa
Post Re: FinalCutPro - RT Extreme "czas rzeczywisty" to jakis zart
Degenerado - Twój cytat z innego tematu:
Cytuj:
ewidentnie adobe cos skopalo z ostatnim patchem, na quadro 3800 fx jest to samo
20% gpu load

albo z tego samego wątku przez kumak:
Cytuj:
PrzemyKu pokazałem screena z Badaboom-bez problemu 75% przy zwykłym kodowaniu avi-mp4-to odnosnie CUDA .pisałem o programie ktory 4 godzinny avchd składa do kupy w 8 minut(smartrendering-3)
technologie są i to w aplikacjach po 50-100$
pozostaje tylko wykorzystanie ich przez wielkich

Idealnie pasuje ten ostatni cytat. Dalej nie chce mi się szukać..

jak widać i tu i tu są problemy i nie ma idealnego softu :P


wtorek, 18 stycznia 2011, 15:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL