Teraz jest sobota, 23 czerwca 2018, 10:21

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Po co komu DV in 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Po co komu DV in
Zastanawiam się nad kupnem kamery TRV 18, w której nie można odblokować DV in (blokada hardwaru a nie softu - tak przynajmniej twierdzi się tu i tam). Za TRV 25 (który ma DV IN) trzeba doplacic 1,5 tys PLN. :evil:

Więc tak się zastanawiam (a jestem w temacie zielony) do czego będę mógł używać DV In. Proszę kolegów o rady i przykłady.

czwartek, 5 grudnia 2002, 16:12
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Jeżeli z nagranym materiałem nic więcej nie chce robić, to DV-in nie jest Ci do niczego potrzebne. Ale jeżeli chciałbyś to zrzucić na komputer i robić montaż, to po jego wykonaniu masz 4 możliwości jego zarchiwizowania, w każdym przypadku jest to ok.13GB danych na godzinę materiału (bez kompresji):

1 Pozostawiasz to na twardym dysku
2 Wypalasz na CD, co jest łatwe, wygodne i możesz wykonać w domu ale potrzebujesz na to ok. 20 płyt CD, mało praktyczne
3 Wypalasz na DVD, tego prawdopodobnie nie robisz w domu, bo nagrywarki są jeszcze dość drogie i potrzebujesz na to ok. 3 płyt DVD
4 I tutaj przydaję się DV-in, z powrotem nagrywasz na kasecie mini-DV zmontowany materiał do czego potrzebujesz 1 małej kasety, możesz to zrobić w domu i nie ponosisz dodatkowych kosztów, poza nową kasetą.

Konkluzja:
Kasety mini-DV są małym i bardzo pojemnym nośnikiem danych, dlatego dobrze mieć wejście DV

piątek, 6 grudnia 2002, 13:07
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Robię dokładnie tak samo. Moje amatorskie materiały na kasetkach czekają na spadek cen nagrywarek DVD - do rozsądnego poziomu. Biorąc pod uwagę ceny nagrywarek CD na pewno coś takiego nastąpi.
Jest jeszcze jedna możliwość - zgranie materiału z HDD za pośrednictwem kamery na VHS. Mechanika kamery stoi, pracuje tylko elektronika. Kamera pełni rolę sprzętowego konwertera sygnału cyfrowego na analogowy.

piątek, 6 grudnia 2002, 16:33
Aktywny bywalec