Teraz jest niedziela, 19 sierpnia 2018, 00:39




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 xl2, pd170 a telewizja 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 16 lutego 2005, 13:35
Posty: 2
Post xl2, pd170 a telewizja
Zastanawiam się nad kupnem kamery xl2, PD170 czy DVX100 do realizacji fabuł mikrobudżetowych. Chciałbym jednak wiedzieć, czy tego typu kamerę można wykorzystać w telewizji lokalnej, kablowej do realizacji insertów do wiadomości czy mini dokumentów(oczywiście z dobrym mikrofonem kierunkowym i oświetleniem). Z wykształcenia jestem dziennikarzem i ten obszar również mnie interesuje:)
Pozdrawiam

_________________
Tam zaglądam: forum.kamera-akcja.pl - forum filmowców niezależnych


środa, 16 lutego 2005, 13:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Kazda z tych kamer (moze poza xl-ka :) ) nadaje sie do rzeczy o ktorych piszesz. Kazda znana mi telewizja uzywa Sonych lub Panasonicow. Sa male i daja jakosc zupelnie wystarczajaca.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


środa, 16 lutego 2005, 14:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 16 lutego 2005, 21:29
Posty: 930
Lokalizacja: olsztyn
Post 
nie wiem ile kasy chcesz poświęcić , ale na całym świecie JVC grdvp1
święcila ogromne sukcesy/nawet w Japonii/
ale po pierwsze stanowczo za mało danych co zamierzasz robić
i w jakiej kategorii cenowej
ale może nie musisz wydawać tyle kasy
możesz też zasięgnąć rady u jednego z najlepszych specjalistów w Polsce
od kamer/ doradza serwisom centralnym w Polsce - 0-89-533-8046 Marek/audiovideo.com.pl/


czwartek, 17 lutego 2005, 03:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Kiki przepraszam ale gdzie kamery klasy wymienionych przez Norberta a gdzie to JVC?? JVC, jesli chodzi o rynek profesjonalny, ma bardzo kiepska opinie. Osobiscie nic nie robilem na tym pudelku zapalek o ktorym piszesz ale mialem nieprzyjemnosc z kazda z kamer serii GY poza najnowsza 5100. Sa to tragiczne jakosciowo kamery. Blyskawicznie sie sypia a mowimy o kamerach kosztujacych nie 2000 zl ale przynajmniej 25000 zl. Jesli JVC chwali sie czyms takim to boje sie tego co jest w kamerkach klasy tego pudelka zapalek... Nie znam nikogo kto bylby w 100% zadowolony z JVC. Nie oszukujmy sie. Na rynku profesjonalnego sprzetu liczy sie tylko Sony i Panasonic. No i jeszcze Viper Thomsona ale to troche co innego.

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


czwartek, 17 lutego 2005, 09:17
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 27 czerwca 2003, 11:15
Posty: 841
Post 
JVC grdvp1 to rzeczywiscie badziewie. jakosciowo i funkcjonalnie bije ja na glowe sony hdrfx1, ktorej tez bym osobiscie nie chcial majac wybor w postaci panasonica DVX100a i sony pd170. dodatkowo wybor solidnej firmy w tym segmencie (a jvc zdecydowanie taka nie jest) daje wymierne korzysci w razie problemow. potwierdzi to kazdy kto zainwestowal sobie w Ikegami i musial potem cos w niej naprawiac ;)


czwartek, 17 lutego 2005, 10:29
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 16 lutego 2005, 13:35
Posty: 2
Post 
Dziękuję za ekspertyzę:) Przyjrzę się bliżej pd 170. Co do wydatków -chciałbym jak najmniej, a nie chciałbym przekraczać 20000. Dodatki też mogą okazać się kosztowne. Tymczasem w przyszłym tygodniu zaczynamy kręcić xl1s( raczej nie chwaloną na tym forum). Jestem jednak dobrej myśli, bo zostajemy w studiu. pozdrawiam

_________________
Tam zaglądam: forum.kamera-akcja.pl - forum filmowców niezależnych


piątek, 18 lutego 2005, 01:44
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: czwartek, 11 września 2003, 13:05
Posty: 43
Lokalizacja: CENTRUM
Post 
Canon XL to dobra kamerka, obiektyw wymienny wieć to rewelacja. Ta kamerka jest dla osób potrafiących obsługiwać kamerę manualnie a nie przez auto. Pracowałem na niej i miałem rewelacyjne efekty. Obrazik zyleta, dźwięk super mikrofon standardowy jest spoko choć rejestruje odgłos kamery ale to da się wyeliminować jak ktoś się zna na rzeczy. Polecam Canona jak również Sony PD170 (Sam chce kupic sonego a może i Canona XL2)
Pozdrawiam

_________________
m.z.


środa, 9 marca 2005, 00:38
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 28 kwietnia 2004, 22:16
Posty: 295
Post 
A


Ostatnio edytowano niedziela, 7 września 2008, 23:05 przez zakręcony, łącznie edytowano 1 raz

środa, 9 marca 2005, 21:31
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Do tej dyskusji dodam i ja kilka spostrzeżeń.
Z wymienionych kamer zdecydowanie najlepszy obraz "daje" P-c 100.
Jest poza tym kapitalnie wyważona i choć nie posiada takich bajerów
jak SONY 170 (nasadki szerokokątnej, funkcji foto...) jest bardzo
przyjazna operatorowi.Posiada również zapis progresywny obrazu.
Z kamer z wyższej półki polecam również Panasonica (GY-DVC200),
ale nie o tę Pan pytał.

CANON XL1 nie nadaje się do prac zawodowych ze względu na dźwięk.
Brak XLRów, zatem robienie setek jest bardzo kłopotliwe.Jest
niewygodna. Podpinając mikrofon zewnętrzny musimy wyłączyć
efektowy. Można zapomnieć przywrócić kamerze stan wyjściowy i
nie nagrać dźwięku wogóle.

SONY 170 - kłopotliwa regulacja poziomu dźwięku, co przy szybkich
zdjęciach staje się zmorą operatora. Przesunięcie środka ciężkości
do przodu bardzo szybko "męczy" rękę operatora. Obraz
zdecydowanie gorszy od tego jaki uzyskujemy na P-cu, nawet po
wybraniu zapisu w DVCamie.

)

Swoje słowa opieram na doświadczeniu. Na każdej z tych kamer pracowałem i jeżeli zechce Pan wziąć to pod uwagę to b. proszę.
A tak na marginesie to nie kamera robi film, choć chciałoby się mieć ją jak najlepszą. Pozdrawiam


środa, 9 marca 2005, 23:41
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 17:51
Posty: 272
Post 
a moze Panasonic AG-DVC60 ?


czwartek, 10 marca 2005, 00:11
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Panasonica AG-DVC60 nie polecam. Nie ta klasa. Odpowiada klasowo Canonowi XM2 czy VX2100.

Co do "bajerow" nie zgadzam sie. Do Panasonica AGDVX 100 jest mnostwo dodatkow. Miedzy innymi nasadka szerokatna ale nie o nia chodzi. Najciekawsza jest nasadka anamorfotyczna dajaca niezlej jakosci obraz 1:2.35.

Z omawianych kamer naprawde polecam P-c 100. Daje bardzo ladny obraz choc jest mniej czula niz PD 170. Daje jednak lepsza kontrole nad obrazem juz w trakcie zdjec. Z HDZ1E nie mialem kontakt innego niz na pokazach. Zanim nie dostane jej do testow nie moge powiedziec nic na 100%. Ale jesli jest podobny do FX1E to bedzie kiepsko...

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


czwartek, 10 marca 2005, 01:28
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 16 lutego 2005, 21:29
Posty: 930
Lokalizacja: olsztyn
Post 
Nie miałem doczynienia z kamerami profesjonalnymi JVC , więc się nie wypowiadam . Wiem ,że nowootwarte studia telewizyjne , w kilku kraja oparte są na sprzęcie JVC / odsyłam do światowego katalogu JVC/ Zapewne gdyby znali Twoją wypowiedź Luka_Brazzi - nie popełnili by tego błędu. Mowiąc o kamerze GRPD1 - nie miałem pojęcia - o klasie zapotrzebowania pytającego - mea kulpa /
Nie znam nikogo kto byłby zadowolony z czegokolwiek w 100 %. Oznaczałoby ,że człowiek nie ma więcej potrzeb. Że nie trzeba poszukiwać , chcieć ,tworzyć.
Szukałem w słowniku pojęcia - badziewie , ale nie znalazłem. Pracowałem z kamerą GRDP1- kupiło ja kilka studiow filmowych /są b. zadowoleni/ - i nie widziałem żadnego badziewia. Wręcz przeciwnie - opracowane materiały cieszyły się uznaniem w całej Polsce. A może jak mawiał Pawlak w filmie "Sami swoi" - "mądrego warto posłuchać".
Mam na myśli wspaniałą opinię - bb. [i]A tak na marginesie to nie kamera robi film, choć chciałoby się mieć ją jak najlepszą. [/i]
Pozatym szermowanie słowami typu - badziewie /bez testowania tej kamery /- w tak zacnym gronie spacjalistów i zawodowców ktorzy się tu wypowiadali - nie przystoi.
pozdrawiam


czwartek, 10 marca 2005, 01:53
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post do P. Luki
Kupując Panasonica nie dostaje Pan w komplecie "dodatków". Nie chodziło mi o to, że można dokupić inne elementy (nasadki, mikrofony itp), ale o to co jest w komplecie. Panasonica kupujemy jak każdą zawodową kamerę, czyli "gołą" a w nieco tańszym modelu SONY 170 mamy już w komplecie wszystko.

Jeszcze słówko do Pana Norberta. Zadał Pan pytanie wszyscy odpowiadają ale nikt nie zwraca uwagi na pojęcia "mini dokument", a szczególnie "realizacja insertów do telewizji". Chodzi tu zapewne o montaż (insert jest "zabiegiem" montażowym) materiału wyjściowego i przekazanie go do emisji, co nie jest takie proste jak się komuś wydaje. Jeżeli uda się Panu zarejestrować coś godnego uwagi wtedy należy z takim nagraniem zwrócić się do dziennikarza telewizyjnego, specjalizującego się w danej tematyce lub do kierownika produkcji np. wiadomości. To on podejmuje decyzję, czy materiałał jest na tyle interesujący aby go wyemitować na antenie. Jeżeli tak sami go zmontują. Tu liczy się temat a nie rodzaj kamery na jakiej został on zarejestrowany.
Życzę sukcesów


czwartek, 10 marca 2005, 09:16
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 27 czerwca 2003, 11:15
Posty: 841
Post 
kiki: wspolczuje wyboru (domyslam sie ze jestes "szczesliwym" posiadaczem jvc), ale nie bierz tego tak do siebie. opinie, niezaleznie od stopnia "zawodowstwa", sa z natury rzecza subiektywna. generalnie zgadzam sie z maksyma pana bb, choc dzejwisa nigdy nie kupie (no chyba ze blok kamery bez rekordera ;) )


czwartek, 10 marca 2005, 09:33
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 7 listopada 2004, 14:16
Posty: 539
Post 
Kiki podajesz swoje subiektywne odczucia urazonego moja wypowiedzia czlowieka jako argument przemawiajacy za JVC. Ironizujac i lekcewazac rozmowce na pewno do niczego sensownego w zadnej dyskusji nie dojdziesz. Poza wszystkim wyraznie nie mozesz sie zdecydowac. Podajesz dwa rozne modele kamer. Jako znawca i obronca JVC (przepraszam za uzycie formu wypowiedzi identycznej z Twoja) powiniennes dobrze wiedziec, ze grdvp1 to inna kamera niz grpd1. Pierwsza to pudelko zapalek nie rozniace sie znaczaco od kamerek 1CCD tej samej klasy innych producentow. Druga to proba zrobienia przez JVC kamery nagrywajacej strumien MPEG-2. Powiem szczerze, ze nie wyobrazam sobie telewizji pracujacej na grdvp1. Musialaby to byc telewizja nie spelniajaca norm emisyjnych.. Osobiscie nie spotkalem sie jednak z telewizja pracujaca na kamerach innych niz SONY czy IKEGAMI. Nalezy pamietac ze betacam to wlasciwie format SONEGO i jest on podstawa spelniajaca normy. Nie tylko rozdzielczosc decyduje o zaakceptowaniu materialu ale przede wszystkim probkowanie. JVC daje 4:2:0... Troche slabo kiedy Digi Beta daje 4:4:4. Wnioski przychodza same. Istnieja pewne normy i nie oszukujmy sie. Nic ponizej Betacamu ich nie spelnia w wystarczajacym stopniu. Jak mowilem zdziwilaby mnie telewizja pracujaca nawet na kamerach grpd1. Szczegolnie pamietajac o zawodnosci JVC o ktorej mozna sie dowiedziec od kazdego kto pracowal na profesjonalnym ich sprzecie.

Przepraszam za przydluga wypowiedz i pozdrawiam

_________________
Panasonic AGDVX 100 A
http://img420.imageshack.us/img420/3839 ... rka6bp.jpg


czwartek, 10 marca 2005, 10:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL