Teraz jest poniedziałek, 18 czerwca 2018, 05:53

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Oświetlenie minimalne / oświetlenie zalecane 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Post Oświetlenie minimalne / oświetlenie zalecane
Znajomy poradził mi, żeby przy zakupie kamery zwrócić uwagę na ten parametr. Powiedział też, że jeśli chcę kręcić w pomieszczeniach, powinnam kupić kamerę najwyżej do 2-3 luxów. Z tego wynika, że Sony odpada, bo zwykle są na 5 - 7 lux? ; w cenie ok.3000 zł

Panasonic na swojej stronie podaje tylko: 1 Lux (Colour Night View) - np.GS75. Czyli ten 1 lux dotyczy trybu filmowania w ciemności z konsekwencją monochromatycznego obrazu?

Jeżeli zadaję sprzedawcom pytanie o oświetlenie minimalne, to zwykle odpowiadają, że jasność obiektywu jest... Przepraszam, jestem kompletnym laikiem, ale powiedzcie mi, czy na podstawie jasności obiektywu można określić oświetlenie minimalne? A może nie warto się tym przejmować tylko szukać jaśniejszego obiektywu?

P.S. Chcę kupić kamerę w cenie 3 000 zł, ewentualnie do 3 500; na razie biorę pod uwagę GS75/140 lub HC42/90. Nie przeglądałam jeszcze ofert innych firm.

środa, 27 lipca 2005, 11:55
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Jasnosc obiektywu oraz czulosc matrycy CCD wplywaja na podawane przez producentow wartosc w lux'ach. Czyli jeden i drugi parametr jest wazny. Logicznie reasumujac co z tego ze masz czula matryce CCD jak jest ciemny obiektyw i odwrtonie.

środa, 27 lipca 2005, 12:37
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec