Teraz jest poniedziałek, 15 października 2018, 11:00




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Panasonic GS75 vs JVC DF540 - sterowanie 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 28 lipca 2005, 08:41
Posty: 4
Post Panasonic GS75 vs JVC DF540 - sterowanie
Witam
To bedzie moja pierwsza kamera, ale ze fotografuje amatorsko, to pi raz oko wiem czego chce. Poszukiwania zawezilem do Panas vs JVC w cenie ok 2000zl.

Kamera musi miec:
1. Mozliwosc recznej kontroli expozycji, ostrosci (wiec Sony wypadlo) itp
2. Miec stopke (odpadly wiec tansze a calkiem zacne kamerki)

I tyle w zasadzie oczekuje od tych tanich modeli.

W tym liscie chcialbym sie skupic tylko na sterowaniu kamera a w szczegolnosci na wygodzie (ergonomii) recznego ustawiania parametrow.

Jak odbywa sie blokada expozycji w w/w modelach? Uzywam analogii do aparatu foto, gdzie jednym przyciskiem blokuje expozycje i dalej bez wzgledu na pomiar swiatla przez kamere exp zostaje niezmieniona.

Czyli innymi slowy chce uniknac sytuacji, ze zmieniajac kadr kamera zmienia mi na biezaco expozycje. Paskudztwo. Da sie to osiagnac jednym przyciskiem nie przestajac krecic? Jesli nie, to czy sa kamery niewiele drozsze, ktore taka wygode oferuja? Ewentualnie jakies starsze ambitniejsze modele (moze byc i Sony), ktore chodza w cenach ok 2000zll.

Podobne pytanie o blokade ostrosci. Da sie zablokowac ostrosc w momencie gdy uznam, ze AF ustawil ja tak jak trzeba? BTW reczne ustawianie ostrosci w tych kamerach uznaje (tak mi z opisu kamer wynika) za niesmaczny zart. Wiec pozostaje metoda blokowania tego co AF ustawi, ale czy da sie to zrobic jednym ruchem?

To tyle. niby dwie proste sprawy, a wg mnie maja fundamentalne znaczenie dla jakosci filmu. Racja, czy przesadzam?

Czytalem (w camcorderinfo.com) ze parametry trybu manualnego ustawia sie za pomoca menu na LCD (w obu modelach), ale nie podali szczegolow a one wlasnie mnie interesuja. Hm, brzmi strasznie, da sie to w ten sposob uzywac?

Troche sporo mi sie napisalo, ale mam nadzieje, ze jasno wyrazilem swoje bolaczki.

Pozdrawiam
Piotr L.


czwartek, 28 lipca 2005, 09:25
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 26 marca 2003, 09:51
Posty: 483
Lokalizacja: Kozienice
Post 
W GS75 da się zablokować ostrość jednym ruchem.
Przełącznikiem Auto/Manual/Focus z pozycji manual w kierunku Focus. Łagodny ruch nie przeszkadzający w filmowaniu. Można też przyciskiem Menu, ale to trudniej.

Pozdrowiemia

_________________
Stanisław


czwartek, 4 sierpnia 2005, 17:14
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 28 lipca 2005, 08:41
Posty: 4
Post 
switkowski1 napisał(a):
W GS75 da się zablokować ostrość jednym ruchem.
Przełącznikiem Auto/Manual/Focus z pozycji manual w kierunku Focus. Łagodny ruch nie przeszkadzający w filmowaniu. Można też przyciskiem Menu, ale to trudniej.

Pozdrowiemia


OK, jedna sprawa wyjasniona, a co z pozostalymi? Najbardziej mi zalezy na zablokowaniu expozycji jeszcze. MAcajac tego Panasonica (nie mialem mozliwosci pobawic sie JVC 540) nie znalazlem szybkiego dostepu do blokowanie exp. mozna tylko w bardzo prymitywny i wg mnie malo uzyteczny sposob zwiekszac/zmniejszac czas naswietlania, ale to lipa, bo nie mozna go po prostu zablokowac, zeby przy plynnej zmianie kadru automatyka nie jezdzila z doborem swiatla jak glupia. Wyglada to wybitnie amatorsko.

P.


piątek, 5 sierpnia 2005, 09:32
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 4 lipca 2005, 10:29
Posty: 60
Lokalizacja: Poznań
Post 
W DF540 zablokowanie ostrości wymaga otwartego LCD i użycia drugiej ręki - przycik znajduje się na ściance pod LCD.

_________________
pozdr
azrael
-----------------------
JVC GR-DF540E
Sony TRV 125E


piątek, 5 sierpnia 2005, 11:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL